Globalne dostawy części zagrożone przez koronawirusa | MOTOFAKTOR

Globalne dostawy części zagrożone przez koronawirusa

Koronawirus zaczął wpływać na branżę moto. Fabryka FCA w Europie bez części od chińskich dostawców może zostać niedługo tymczasowo zamknięta.

Kolejne tygodnie będą kluczowe dla producentów samochodów. Części wyprodukowane w Chinach są wykorzystywane w milionach pojazdów montowanych gdzie indziej, a chińska prowincja Hubei, epicentrum wybuchu koronawirusa, jest głównym ośrodkiem produkcji i wysyłek części samochodowych.

 

Eksperci branżowi stwierdzili, że dostawcy samochodów zgromadzili części w zapasach i transporcie przed długim świętem chińskiego Nowego Roku pod koniec stycznia. Zaczną się one kończyć, jeśli chińskie fabryki części nie będą mogły wrócić do pracy w przyszłym tygodniu lub jeśli loty do i z Chin pozostaną ograniczone.

 

Chińskie części samochodowe i zakłady montażowe przedłużyły planowane zamknięcie sylwestrowe do 9 lutego. Jednak niektóre z nich przedłużyły zamknięcie.

Prawie każdy ma jakiś produkt, który ma kłopoty.

dyrektor zarządzający w branży samochodowej i przemysłowej firmy konsultingowej AlixPartners w rozmowie z Reuters - Dan Hearsch

 

Mike Manley, dyrektor generalny FCA, powiedział w czwartek, że producent może zostać zmuszony do zawieszenia produkcji w europejskim zakładzie montażowym, jeśli części nie zaczną wpływać w ciągu dwóch do czterech tygodni. Nie podał zagrożonego zakładu ani pojazdów.

 

Hyundai powiedział, że braki części z Chin zmusiłyby go do zawieszenia produkcji w swoich fabrykach w Korei Południowej.

 

Inni globalni producenci samochodów nie ujawnili szczegółów na temat potencjalnych zakłóceń poza Chinami, ale powiedzieli, że monitorują ryzyko. Dyrektor operacyjny Toyoty Masayoshi Shirayanagi powiedział, że producent samochodów bardzo uważnie przygląda się zapasom komponentów poza Chinami.

 

GM ma zespoły pracujące przez całą dobę, aby zapobiec kłopotom, powiedział dyrektor finansowy producenta.

 

Hearsch, powiedział, że producenci samochodów mają większe niż w przeszłości źródła zapasowe ważnych części. Wraz ze swoimi głównymi dostawcami podjęli kroki po śmiertelnym tsunami w 2011 r., które okaleczyło kluczowych producentów części samochodowych w Japonii, aby zmniejszyć ryzyko, że katastrofa w jednej fabryce może zamknąć linie montażowe.

 

Elastyczny sprzęt produkcyjny można również przeprogramować lub przenieść do produkcji części. Kiedy pożar w fabryce dostawcy w Michigan zagroził produkcji wysokowydajnych pick-upów Forda, marka szybko przekonała się do przeniesienia narzędzi produkcyjnych do zakładu w Ontario.

 

Mimo to nie wszystkie produkty z chińskiej prowincji Hubei można łatwo wymienić lub przenieść. Hubei jest jedną z 11 chińskich prowincji odpowiedzialnych za ponad dwie trzecie produkcji pojazdów w Chinach, powiedział IHS Markit w badaniu z zeszłego tygodnia.

 

IHS przewidywał, że jeśli fabryki pozostaną bezczynne do marca, straty produkcyjne w Chinach staną się znaczące i wyniosą ponad 1,7 miliona pojazdów utraconych w pierwszym kwartale.

 

Źródło: Reuters

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).