W listopadzie 2024 r. we Francji zostało zarejestrowanych 133,3 tys. nowych samochodów osobowych. Spadek rok do roku wyniósł 12,7 proc.
W listopadzie 2024 r. we Francji zostało zarejestrowanych 133,3 tys. nowych samochodów osobowych. Spadek rok do roku wyniósł 12,7 proc.
Rejestracja nowych aut spada już siódmy miesiąc z rzędu, natomiast liderem rynku nadal pozostaje Renault (22,4 tys. pojazdów, wzrost o 4,5 proc.). Kolejne miejsca należały do Peugeota (17,8 tys., spadek o 0,6 proc.) i Dacii (11,4 tys., spadek o 6,5 proc.).
W ciągu jedenastu miesięcy br. we Francji zostało zarejestrowanych 1,53 mln nowych samochodów osobowych. To o 3,7 proc. mniej niż w tym analogicznym okresie 2023 roku.
Do sytuacji tej należy doliczyć działania rządu, które raczej nie wpłyną pozytywnie na ten trend – Francja obniża dotacje na zakup samochodów elektrycznych. Nowe widełki dopłat będą wynosiły od 2000 do 4000 euro wobec funkcjonujących do tej pory wartości z przedziału od 4000 do 7000 euro.
Posunięcie to jest częścią szerszych wysiłków mających na celu ograniczenie wydatków publicznych i załatanie ogromnej dziury w budżecie państwa. To dodatkowo pogłębia problemy producentów samochodów, którzy już zmagają się ze zmniejszonym popytem na pojazdy elektryczne.
Chcesz być na bieżąco z informacjami? Obserwuj nas w wiadomościach Google:
Źródło: Automotive News Europe, Automotive Suppliers