Flagowy SUV CHERY TIGGO 9 PHEV wjeżdża na polski rynek | MOTOFAKTOR

Flagowy SUV CHERY TIGGO 9 PHEV wjeżdża na polski rynek

SUV CHERY segmentu D, siedmiomiejscowy TIGGO 9 PHEV zadebiutował podczas wydarzenia inauguracyjnego 6 października w Warszawie. Model będzie dostępny w sprzedaży w Polsce od końca listopada br.

TIGGO 9 PHEV, zbudowany na całkowicie nowej platformie T2X, wyposażony jest w silnik hybrydowy 1.5T-GDI, przednie i tylne silniki napędowe oraz generator, tworzące elektryczny system hybrydowy z napędem na cztery koła. Wyposażono go także w 3DHT (3-biegową dedykowaną hybrydową skrzynię biegów), która zapewnia dużą moc i efektywne zarządzanie energią w różnych warunkach drogowych i trybach jazdy. Dzięki łącznej mocy 428 KM przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,4 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 180 km/h, porównywalną z osiągami silnika 3.0T.

tiggo 9 phev

TIGGO 9 PHEV wyposażono w baterię o dużej pojemności 34,46 kWh, oferującą zasięg elektryczny 147 km i łączny zasięg jazdy do 1 050 km. Średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie 1,7 l/100 km (WLTP), a w trybie hybrydowym po rozładowaniu baterii – 6,9 l/100 km. Obsługuje szybkie ładowanie prądem stałym, umożliwiając doładowanie baterii z 30% do 80% w zaledwie 18 minut.

TIGGO 9 PHEV wyróżnia się nowym grillem, reflektorami LED i dynamicznymi kierunkowskazami. Pełnoformatowe tylne światła oraz wysoko umieszczone światło stopu nie tylko zwiększają rozpoznawalność, lecz także akcentują nowoczesny charakter pojazdu. Samochód mierzy 4 810 mm długości, 1 925 mm szerokości i 1 741 mm wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 2 800 mm. Posiada 20-calowe opony Michelin i ukryte elektryczne klamki. Do wyboru jest pięć kolorów nadwozia – Onyx Black, Titanium Matte, Starlight White, Aurora Green, Harmony Grey. 

tiggo 9 phev

TIGGO 9 PHEV oferuje elastyczną konfigurację 7-miejscową, z możliwością przesuwu drugiego rzędu o 260 mm i funkcją Easy Entry dla łatwego dostępu do trzeciego rzędu. Inteligentna klapa bagażnika i konfigurowalna przestrzeń ładunkowa zapewniają wszechstronność: 143 l przy podniesionym trzecim rzędzie, 819 l przy złożonym trzecim rzędzie i aż 2 065 l przy złożonym drugim i trzecim rzędzie.

Kabina została wyposażona w 15,6-calowy ekran dotykowy 2.5K HD i 10,25-calowy cyfrowy zestaw wskaźników, obsługujący wyświetlacz HUD i 540° przezroczysty widok podwozia, zapewniając niespotykane dotąd poczucie zaawansowanej technologii. Za pośrednictwem aplikacji sterującej użytkownicy mogą obsługiwać pojazd zdalnie – m.in. lokalizację auta, klimatyzację, wentylację foteli czy funkcję podgrzewania jednym dotknięciem. Wewnątrz asystent głosowy Hello CHERY obsługuje klimatyzację, szyby, nawigację i fotele.

tiggo 9 phev

Wnętrze oferuje także 14-głośnikowy system audio SONY, 64-kolorowe oświetlenie ambientowe, dwustrefową automatyczną klimatyzację, system oczyszczania powietrza PM0.3 oraz panoramiczny dach (1,1 m²), zapewniając luksusowe i komfortowe warunki każdej podróży.

Fotel kierowcy oferuje 8-stopniową regulację elektryczną, 4-stopniowe podparcie lędźwiowe i funkcję pamięci. Przednie siedzenia wyposażone są w podgrzewanie, wentylację i 10-punktowy, pięciomodułowy masaż, a fotel pasażera dodatkowo w elektryczny podnóżek. Drugi rząd siedzeń także wspiera podgrzewanie i wentylację.

Pojazd oferuje tryb Pet Mode, który po zamknięciu auta automatycznie aktywuje klimatyzację i utrzymuje komfortową temperaturę 24–26°C. Dzięki 41 inteligentnym schowkom, szybkiemu ładowaniu bezprzewodowemu 50 W i zewnętrznemu zasilaniu V2L 6,6 kW zapewnia wygodę podczas długich podróży i aktywności na świeżym powietrzu.

Pod względem NVH (hałas, wibracje, szorstkość) pojazd wyposażono w 35 barier izolujących dźwięk oraz 4-kanałowy system aktywnej redukcji hałasu, aby zapewnić ciche i komfortowe środowisko w kabinie.

Samochód wyposażony jest w niezależne zawieszenie wielowahaczowe i hydropoduszki tłumiące drgania, które redukują wibracje o ponad 30%. W połączeniu z wyższym prześwitem poprawia to zdolności w trudnym terenie, z maksymalną głębokością brodzenia 500 mm.

Inteligentny system AWD reaguje w zaledwie 100 milisekund, dynamicznie rozdzielając moc w zależności od warunków jazdy i nawierzchni, a przy tym odzyskując energię dla osiągnięcia optymalnej równowagi między mocą a wydajnością. TIGGO 9 PHEV oferuje sześć trybów jazdy – Economy, Standard, Sport, Snow, Mud i Off-Road – obejmujących codzienne dojazdy, jazdę autostradową oraz szerokie spektrum złożonych warunków drogowych.

Dzięki elektrycznemu wspomaganiu kierownicy z podwójną małą przekładnią i systemowi hamowania „by wire” kierowanie jest precyzyjne i responsywne. Zintegrowana technologia hamowania zapewnia szybkie reakcje i niezawodne działanie. TIGGO 9 PHEV posiada nadwozie wykonane w 85% ze stali wysokowytrzymałej, w tym w 20% ze stali ultra-wysokowytrzymałej, oraz jest wyposażony w 10 poduszek powietrznych, w tym kolanowe i boczne tylne, zapewniając potrójną ochronę w razie kolizji.

Pojazd oferuje 25 zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS), obejmujących m.in. automatyczne parkowanie, asystenta pasa ruchu, monitorowanie martwego pola, automatyczne hamowanie awaryjne, asystenta jazdy w korku, monitorowanie zmęczenia kierowcy i wykrywanie pasażera-dziecka, osiągając poziom inteligentnego wspomagania jazdy 2.5.

Ponadto 540° panoramiczny przezroczysty podgląd podwozia, wyświetlacz HUD i system wielokamerowy dostarczają kierowcy pełnej informacji wizualnej, zwiększając bezpieczeństwo i wygodę.

TIGGO 9 PHEV Prestige AWD (209 900 zł) dostępny obecnie w Polsce objęty jest kompleksowym pakietem gwarancyjnym, obejmującym 7 lat lub 150 000 km gwarancji na pojazd, 3 lata bezpłatnej pomocy drogowej oraz 8 lat lub 160 000 km gwarancji na wysokowoltowe komponenty akumulator trakcyjny, silnik elektryczny i system sterowania elektroniką.

Model będzie dostępny w Polsce od końca listopada 2025 r., z miesięczną ratą kredytową od 1 599 zł brutto dla klientów indywidualnych.

Źródło: CHERY