Filtry oleju febi do pojazdów ciężarowych

Prawidłowo dobrany olej silnikowy i jego filtr to gwarancja dobrej pracy silnika, ale również niższej emisji spalin.

person Redakcja 12/04/2018

Do poprawnej pracy silnika niezbędny jest krążący pod ciśnieniem smarujący olej, który zapobiega tarciu panewek w układzie korbowym i innych elementów.

 

Dostępnych jest wiele rodzajów oleju – od standardowych olejów uniwersalnych po specjalne syntetyczne kompozycje, które zawierają wiele dodatków (zobojętniające kwasy, dodatki czyszczące, antypienne itd.). Podawane przez producentów pojazdów interwały wymiany, oparte są na “normalnych” warunkach eksploatacji. Jednakże ze względu na uruchamianie zimnego silnika oraz częstą jazdę na krótkich odcinkach olej nie osiąga odpowiedniej temperatury pozwalającej na wypłukiwanie pozostałości spalania.

 

Skutkiem jest pogarszająca się jakość oleju oraz konieczność jego częstszej wymiany. Ze względu na coraz bardziej restrykcyjne normy emisji spalin i związane z tym zastosowanie układów recyrkulacji spalin, filtrów cząstek stałych i innych elementów obróbki spalin, bardzo ważny jest dobór właściwego oleju silnikowego, który zapewni dobre smarowanie silnika. Niemniej jednak również odpowiedni filtr oleju ma bardzo duże znaczenie.

 

Większość filtrów oleju określana jest mianem filtrów pełnego przepływu. Oznacza to, że cały olej musi przejść przez filtr zanim dotrze do obszarów, z których kierowany jest do ruchomych części silnika. Jednocześnie filtr musi wyłapać i zatrzymać znajdujące się w oleju mikroskopijnej wielkości zanieczyszczenia i ciała obce – zanim jeszcze trafią na powierzchnie łożysk.

Materiał filtracyjny/papier

Materiał lub papier filtracyjny pełni najważniejszą rolę. Musi posiadać odpowiednią wydajność i trwałość, dzięki czemu będzie w stanie wychwytywać i zatrzymywać zanieczyszczenia pomiędzy interwałami wymiany filtra. A te w przypadku nowoczesnych pojazdów mogą być bardzo długie.

Zawór przeciwzwrotny

We wkładzie filtracyjnym znajduje się silikonowa membrana, która pozwala olejowi przepływać w filtrze tylko w jednym kierunku. W ten sposób, po unieruchomieniu silnika olej nie spłynie z powrotem do miski olejowej, a układ smarowania nie zostanie opróżniony. Dzięki temu po uruchomieniu silnika szybko wytwarzane jest ciśnienie oleju i zużycie elementów silnika utrzymywane jest na minimalnym poziomie.

Zawór obejściowy

Zawór obejściowy pełni 2 istotne zadania. Chroni materiał filtracyjny podczas uruchamiania silnika, a w przypadku zatkania materiału filtracyjnego umożliwia nieprzefiltrowanemu olejowi ominięcie filtra, dzięki czemu silnik jest stale smarowany. Bardzo ważne znaczenie ma ciśnienie, przy którym otwiera się zawór obejściowy. Zbyt wysokie ciśnienie może prowadzić do tego, że pod obciążeniem materiał filtracyjny zostanie ściśnięty i podczas rozruchu silnik nie będzie smarowany. Za niskie ciśnienie powoduje, że zawór obejściowy otworzy się zanim filtr się zapcha i utraci swoją zdolność filtrowania. W tym przypadku olej nie jest filtrowany i dochodzi do znacząco szybszego zużywania się silnika.

Co na to febi?

Filtry oleju febi bilstein produkowane są przy użyciu najwyższej jakości materiałów filtracyjnych. Zapewniają maksymalną ochronę silnika również w przypadku wydłużonych interwałów wymiany.

 

  • Zawsze należy wymieniać olej i filtr oleju w interwałach zalecanych przez producenta samochodu. Stosowany olej powinien posiadać odpowiednią klasę i specyfikację.
  • Również podczas uruchamiania zimnego silnika filtry febi zapewniają idealną wydajność i maksymalny poziom smarowania chroniąc panewki i układ tłokowo-korbowy.
  • Wysokiej jakości zawory przeciwzwrotne zapewniają podczas uruchamiania silnika szybkie uzyskanie wymaganego ciśnienia oleju, ograniczając w ten sposób do minimum zużycie elementów silnika.
  • Zawory obejściowe chronią filtr oleju przed uszkodzeniem, a także pozwalają dostarczyć silnikowi potrzebną ilość oleju również w przypadku całkowitego zatkania filtra oleju.
  • Filtry oleju febi idealnie chronią elementy silnika przed przyspieszającymi zużycie cząsteczkami pyłu i sadzy, które są jednym z produktów spalania benzyny.

Cała oferta filtrów oleju dostępna jest na stronie producenta.

 

 

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl