Filtry mocznika febi do pojazdów ciężarowych

person Redakcja 19/04/2018

Zaostrzające się w ciągu ostatnich lat normy emisji spalin wymogły na producentach stosowanie układów SCR, w których filtr mocznika pełni bardzo istotną rolę.

Coraz większy nacisk kładziony na producentów pojazdów i coraz bardziej rygorystyczne standardy emisji wymogły rozwój silników charakteryzujących się wysoką sprawnością. Optymalizacja procesu spalania, obróbka spalin połączona z ich recyrkulacją, filtry cząstek stałych oraz katalityczna redukcja selektywna, pozwalają spełnić restrykcyjne normy emisji spalin.

Katalityczna redukcja selektywna SCR

Układ katalitycznej redukcji selektywnej (SCR) obejmuje zbiornik wodnego roztworu mocznika, znanego powszechnie pod nazwą AdBlue, pompę zasilającą, elementy podgrzewające i czujniki kontrolujące poziom temperatury i płynu, jak również wtryskiwacz i moduł dozujący.

 

Ten ostatni jest umiejscowiony przed katalizatorem SCR, a jego pracę kontroluje sterownik. Układ ten jest montowany w pojazdach ciężarowych, autobusach, samochodach osobowych oraz w lekkich pojazdach użytkowych. Ponadto, rozwiązanie to wykorzystuje się w pojazdach rolniczych oraz w wybranych maszynach wyposażonych w silnik spalinowy.

 

Zadaniem układu SCR jest przetwarzanie zawartego w spalinach szkodliwego tlenku azotu (NOx) na niegroźny azot (N2) i wodę (H2O).

Chemia

Potrzebny do redukcji tlenków azotu amoniak (NH3) zawarty jest w roztworze AdBlue. Proces SCR przebiega w katalizatorze selektywnym. Tlenki azotu (NO + NO2) reagują z amoniakiem (NH3), co prowadzi do uwolnienia azotu (N2) i wody (H2O). Na 100 litrów spalonego oleju napędowego zużywanych jest ok. 5 litrów AdBlue.

Ochrona

Układy SCR stały się standardem w pojazdach użytkowych. I coraz powszechniej stosowane są w innych obszarach. Na rynku dodatek AdBlue dostępny jest w różnorodnych opakowaniach – kanistrach, beczkach i butelkach. Powoduje to duże ryzyko przedostawania się zanieczyszczeń do układu SCR.

 

Dlatego filtr mocznika odgrywa bardzo ważną rolę. Filtr ten stanowi ważny element układu SCR. Zapewnia dobry dopływ wodnego roztworu mocznika do dyszy wtryskującej i jednocześnie chroni moduł wtryskujący. Oferowane przez febi bilstein filtry mocznika wychwytują z roztworu mocznika wszelkie zanieczyszczenia i tym samym zapewniają bezawaryjną pracę układu SCR.

Chronią również przed zużyciem wrażliwe dysze wtryskujące i inne układy systemu, tym samym zwiększając żywotność jednostki dozującej. Dzięki wysokiej skuteczności filtrowania, znacząco przyczyniają się do osiągnięcia przez pojazdy użytkowe rygorystycznych norm emisji spalin. AdBlue jest mieszaniną składającą się w 32,5 proc. z mocznika i w 67,5 proc. z wody demineralizowanej. Ze względu na dużą zawartość wody temperatura zamarzania roztworu mocznika wynosi -11,5 °C. Filtry mocznika febi posiadają element kompensujący, który ogranicza wolną przestrzeń w obudowie i absorbuje siły, które powstają w wyniku rozszerzania się wodnego roztworu mocznika w ujemnych temperaturach. Elastyczny element chroni przed uszkodzeniem układu i filtra.

 

Cała oferta filtrów mocznika febi została opisana na stronie producenta.

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl