Filtry mocznika febi do pojazdów ciężarowych | MOTOFAKTOR

Filtry mocznika febi do pojazdów ciężarowych

Zaostrzające się w ciągu ostatnich lat normy emisji spalin wymogły na producentach stosowanie układów SCR, w których filtr mocznika pełni bardzo istotną rolę.

Coraz większy nacisk kładziony na producentów pojazdów i coraz bardziej rygorystyczne standardy emisji wymogły rozwój silników charakteryzujących się wysoką sprawnością. Optymalizacja procesu spalania, obróbka spalin połączona z ich recyrkulacją, filtry cząstek stałych oraz katalityczna redukcja selektywna, pozwalają spełnić restrykcyjne normy emisji spalin.

Katalityczna redukcja selektywna SCR

Układ katalitycznej redukcji selektywnej (SCR) obejmuje zbiornik wodnego roztworu mocznika, znanego powszechnie pod nazwą AdBlue, pompę zasilającą, elementy podgrzewające i czujniki kontrolujące poziom temperatury i płynu, jak również wtryskiwacz i moduł dozujący.

 

Ten ostatni jest umiejscowiony przed katalizatorem SCR, a jego pracę kontroluje sterownik. Układ ten jest montowany w pojazdach ciężarowych, autobusach, samochodach osobowych oraz w lekkich pojazdach użytkowych. Ponadto, rozwiązanie to wykorzystuje się w pojazdach rolniczych oraz w wybranych maszynach wyposażonych w silnik spalinowy.

 

Zadaniem układu SCR jest przetwarzanie zawartego w spalinach szkodliwego tlenku azotu (NOx) na niegroźny azot (N2) i wodę (H2O).

Chemia

Potrzebny do redukcji tlenków azotu amoniak (NH3) zawarty jest w roztworze AdBlue. Proces SCR przebiega w katalizatorze selektywnym. Tlenki azotu (NO + NO2) reagują z amoniakiem (NH3), co prowadzi do uwolnienia azotu (N2) i wody (H2O). Na 100 litrów spalonego oleju napędowego zużywanych jest ok. 5 litrów AdBlue.

Ochrona

Układy SCR stały się standardem w pojazdach użytkowych. I coraz powszechniej stosowane są w innych obszarach. Na rynku dodatek AdBlue dostępny jest w różnorodnych opakowaniach – kanistrach, beczkach i butelkach. Powoduje to duże ryzyko przedostawania się zanieczyszczeń do układu SCR.

 

Dlatego filtr mocznika odgrywa bardzo ważną rolę. Filtr ten stanowi ważny element układu SCR. Zapewnia dobry dopływ wodnego roztworu mocznika do dyszy wtryskującej i jednocześnie chroni moduł wtryskujący. Oferowane przez febi bilstein filtry mocznika wychwytują z roztworu mocznika wszelkie zanieczyszczenia i tym samym zapewniają bezawaryjną pracę układu SCR.

Chronią również przed zużyciem wrażliwe dysze wtryskujące i inne układy systemu, tym samym zwiększając żywotność jednostki dozującej. Dzięki wysokiej skuteczności filtrowania, znacząco przyczyniają się do osiągnięcia przez pojazdy użytkowe rygorystycznych norm emisji spalin. AdBlue jest mieszaniną składającą się w 32,5 proc. z mocznika i w 67,5 proc. z wody demineralizowanej. Ze względu na dużą zawartość wody temperatura zamarzania roztworu mocznika wynosi -11,5 °C. Filtry mocznika febi posiadają element kompensujący, który ogranicza wolną przestrzeń w obudowie i absorbuje siły, które powstają w wyniku rozszerzania się wodnego roztworu mocznika w ujemnych temperaturach. Elastyczny element chroni przed uszkodzeniem układu i filtra.

 

Cała oferta filtrów mocznika febi została opisana na stronie producenta.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).