EV okiem ich właścicieli - badanie EV Klub Polska | MOTOFAKTOR

EV okiem ich właścicieli - badanie EV Klub Polska

person Adrian Januszkiewicz 6/09/2021

Ponad 72% użytkowników aut elektrycznych w Polsce nie zamierza wracać do motoryzacji konwencjonalnej - wynika z badania EV KLub Polska.

Samochód elektryczny się opłaca. To ogólnie powszechny fakt, który znajduje odzwierciedlenie w szeregu międzynarodowych analiz. Przykładem może być badanie Europejskiej Organizacji Konsumentów (BEUC). Wynika z niego, że pojazdy bateryjne typu BEV (ang. Battery Electric Vehicle) są obecnie najtańszym układem napędowym wśród samochodów średniej wielkości, biorąc pod uwagę całkowity koszt posiadania (TCO). Opinie eksperckie oraz europejskie trendy, potwierdza polskie “Badanie preferencji kierowców samochodów elektrycznych” autorstwa EV Klubu Polska – największej w kraju organizacji zrzeszającej ponad 1500 użytkowników i właścicieli e-pojazdów. Wynika z niego, że posiadanie samochodu elektrycznego wiąże się z niskimi kosztami użytkowania.

86 proc. członków EV Klub Polska uważa, że utrzymanie samochodu elektrycznego jest tańsze niż samochodu spalinowego. W połączeniu z rządowym programem dopłat „Mój elektryk” coraz częściej oznacza to niższy całkowity koszt użytkowania (TCO) samochodu elektrycznego w porównaniu do spalinowych odpowiedników. Pamiętajmy, spadające koszty akumulatorów trakcyjnych przekładają się na coraz niższe ceny EV, zatem korzyść na stronę „elektryków” będzie tylko rosła. Różnica między cenami samochodów spalinowych i elektrycznych zmniejsza się z roku na rok. Łukasz Lewandowski Koordynator EV Klub Polska

 

Badanie potwierdza, że użytkownicy zeroemisyjnych pojazdów stanowią świadomą ekologicznie grupę odbiorców. 97% z nich jest przekonana do zeroemisyjnego transportu osobistego, z czego 72% nie powróciłoby do pojazdów spalinowych, a 25% “raczej nie” przesiadłoby się ponownie do Diesla i benzyny.

Badanie oczekiwań użytkowników samochodów elektrycznych jasno wykazuje, że ten, kto choć raz spróbuje jazdy e-pojazdem, nie będzie chciał powrócić do samochodów zasilanych benzyną czy olejem napędowym. Preferencje dotyczące kwestii ładowania wykazują natomiast, że w kontekście elektromobilności ekologia ściśle łączy się z ekonomią. 46 proc. badanych swoje zeroemisyjne pojazdy ładuje w domach jednorodzinnych, przy wykorzystaniu fotowoltaiki, dzięki czemu jazda staje się nie tylko niemal bezkosztowa, ale i ekologiczna. Łukasz Lewandowski

 

Wyniki polskiego badania korespondują z europejskimi analizami dotyczącymi rynku e-mobility. Przykładem jest holenderski raport “The National Electric Vehicle (EV) and Driver Survey”. Wynika z niego, że 72% użytkowników e-pojazdów uważa się za ambasadorów elektromobilności, mając z tą technologią pozytywne odczucia.

Przygotowany przez EV Klub Polska raport wskazuje ponadto tendencje w sposobie ładowania oraz eksploatacji elektrycznych pojazdów. 81% użytkowników jeździ w dalsze trasy, których dystans przekracza teoretyczny zasięg samochodu. Dzieje się tak dlatego, że powiększająca się krajowa infrastruktura ładowania daje coraz większą pewność bezpiecznego dojechania do celu. Dzięki temu już 31%. respondentów jako jedyny pojazd w rodzinie wybiera ten o napędzie wyłącznie elektrycznym, czyli zeroemisyjnym. Taka inklinacja jest też widoczna wśród odbiorców biznesowych.

Eksploatacja samochodów elektrycznych w nowoczesnej proekologicznej firmie stanowi nie tylko wizytówkę marki, ale też realne oszczędności. Zainstalowana na dachu fotowoltaika w znaczącym stopniu wystarcza do zasilenia powiększającej się naszej floty pojazdów zeroemisyjnych. Ładowanie w nocy jest niezauważalne i nie wpływa na ograniczenia w pracy w mojej firmie. Do tej pory moje samochody przejechały ok. 160.000 km i w można powiedzieć, że ich średnia dzienna mieści się w zasięgu oferowanym przez baterie, którymi dysponują. Marcin Krysiński przedsiębiorca i członek EV Klub Polska

 

Raport “Badanie preferencji kierowców samochodów elektrycznych”, oparty na badaniach rynkowych, zostanie w całości przedstawiony 15 września o godzinie 12:00 podczas specjalnie zorganizowanego Webinaru. Już dzisiaj zachęcamy do rejestracji na fanpage’u EV Klub Polska na Facebooku.

 

Źródło: PSPA

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).