EUROPART ponownie ze znakiem TOP 100 | MOTOFAKTOR

EUROPART ponownie ze znakiem TOP 100

person Adrian Januszkiewicz 3/03/2022

Firma EUROPART już po raz drugi z rzędu otrzymała wyróżnienie w konkursie innowacyjności TOP 100.

W tegorocznym konkursie TOP 100 firma EUROPART przekonała jury bogactwem wprowadzanych działań, które wykraczają poza standardowe ramy dla przedsiębiorstw handlowych w segmencie klientów biznesowych.

 

Ponowne wyróżnienie znakiem TOP 100 dowodzi po raz kolejny trwałości siły innowacyjnej EUROPART – wyjaśnia z dumą Olaf Giesen, CEO w EUROPART – Za tymi wynikami i wieloma innowacjami skrywa się zaangażowany zespół wysoce zmotywowanych i kompetentnych pracowników, którzy każdego dnia z pasją wykonują swoją pracę, aby sprostać potrzebom naszych klientów. Chciałbym wyrazić im swoje uznanie i przekazać wyrazy podziękowania.

Wysokie wyróżnienie pod względem naukowej postawy

Podczas konkursu Top 100 firma EUROPART przeszła naukowy proces wyboru. Na zlecenie compamedia, organizatora konkursu innowacyjności, badacz ds. innowacji – prof. dr Nikolaus Franke i jego zespół – zbadali siłę innowacyjności wszystkich uczestniczących firm na podstawie około 100 kryteriów testowych z pięciu kategorii: innowacyjne zarządzanie, klimat innowacji, innowacyjne procesy i organizacja, orientacja na zewnątrz/innowacja typu open oraz sukces w innowacji. Naukowcy badali również, czy innowacje w firmie są wynikiem planowego postępowania.

Nowe metody komunikacji z pracownikami i klientami

Już od prawie roku pracownicy EUROPART mogą za pomocą specjalnej aplikacji nawiązywać kontakty w różnych lokalizacjach i krajach, odczytywać wiadomości lub brać udział w wideokonferencjach.

 

Dzięki aplikacji dla pracowników szybko i skutecznie docieramy do wszystkich naszych pracowników – czy to przy biurku, w magazynie, czy w drodze – wyjaśnia Olaf Giesen.

 

W ostatnich miesiącach EUROPART kontynuował rozbudowę tego narzędzia. Aktualnie do sieci są podłączone lokalizacje EUROPART w 11 europejskich krajach. Zintegrowany program tłumaczeniowy wspomaga przy komunikację. W aplikacji można także znaleźć system zarządzania pomysłami i innowacjami EUROPART.

 

Tylko w ciągu ostatnich 12 miesięcy nasi pracownicy zgłosili w ten sposób ponad 150 propozycji ulepszeń i innowacyjnych pomysłów, z których 98 procent już wdrożono lub jest na etapie przygotowania – to pełny sukces – wyjaśnia Olaf Giesen, CEO.

 

Ponadto firma EUROPART znalazła także innowacyjne sposoby komunikowania się z klientami i kontynuuje strategiczną rozbudowę marketingu online, w szczególności za pomocą nowych formatów wideo. W tym celu firma EUROPART przekształciła naczepę siodłową w mobilne studio telewizyjne, w którym regularnie, wspólnie z ważnymi partnerami dostawczymi, są przygotowywane zajmujące filmy na interesujące tematy dotyczące produktów i branży. W ten sposób powstał kanał telewizyjny Fan-News TV, który jest dostępny między innymi pod adresem www.vollblut.net/fan-news-tv. Już ponad 500 000 gości śledziło odcinki Fan News TV firmy EUROPART za pośrednictwem strony internetowej i różnych kanałów mediów społecznościowych.

Zrównoważone i innowacyjne produkty przyczyniają się do większej oszczędności CO2 i paliwa

Innowacyjność firmy EUROPART nie kończy się na zakresie dostaw, czego przykładem są moduły solarne Green Energy. Technologia Mobile-Integrated-Photovoltaic (MIPV), opracowana w Danii przez Green Energy Scandinavia, umożliwia stosowanie wysoce elastycznych, odpornych na uderzenia i pęknięcia ogniw słonecznych o grubości zaledwie trzech milimetrów, które nadają się do zastosowań mobilnych, takich jak pojazdy ciężarowe, autobusy, samochody transportowe czy samochody kempingowe. Nowa technologia ogniw wytwarza również – w przeciwieństwie do konwencjonalnych ogniw krzemowych – energię elektryczną już przy najniższym natężeniu światła.

 

Zamontowane na dachu pojazdu moduły słoneczne zasilają akumulator pojazdu w energię wystarczającą do zasilania typowych odbiorników, takich jak ekspres do kawy, telewizor czy lodówka. Ogniwa dostarczają energię nie tylko podczas jazdy, lecz także w czasie postoju. Odciąża to generator napędzany przez silnik i zmniejsza zużycie paliwa przez pojazd.

 

Przyjazna dla środowiska technologia nie tylko uzupełnia ofertę produktów EUROPART. Firma EUROPART stała się również wyłącznym partnerem handlowym Green Energy na Europę. Pierwsze projekty z dużymi klientami są już na etapie realizacji.

Innowacyjne partnerstwa jako siła napędowa dla większego uznania i zrównoważonego rozwoju

Technologia solarna Green Energy to również jeden z elementów nietypowej, ale innowacyjnej współpracy ze start-upem Roatel. Mając na uwadze europejski Pakiet Mobilności, wraz z zakazem spędzania regularnego tygodniowego czasu odpoczynku w samochodzie, firma Roatel GmbH stworzyła mikrohotele o wysokim standardzie komfortu i jakości mieszkania, które są łatwe w instalacji i dlatego nadają się również do stosowania na parkingach firmowych. W pierwszej fazie testowej moduły słoneczne Green Energy, dystrybuowane przez EUROPART, zasilą w energię elektryczną mikrohotelu Roatel, składający się z 4 jednostek sypialnych.

 

Równocześnie partnerzy projektu pracują nad koncepcją zrównoważonej technologii zwiększenia wydajności i optymalizacji energii. Ponadto firma EUROPART chce w przyszłości wspierać Roatel w marketingu lokalizacyjnym, przykładowo pośród dużych przedsiębiorstw transportowych lub klientów warsztatów dysponujących wystarczająco dużymi powierzchniami parkingowymi.

 

Postrzegamy Roatel jako świetne rozwiązanie dla wielu zawodowych kierowców, którzy spędzają całe dnie na europejskich drogach. Nasze rozwiązanie w zakresie ogniw słonecznych sprawia, że koncepcja roatel staje się jeszcze bardziej ekologiczna – mówi Olaf Giesen.

Dalsza rozbudowa platformy zamówień i doradztwa EWOS

Projekty cyfryzacji służą z jednej strony do uproszczenia i przyspieszenia procesów, a z drugiej strony do ciągłej poprawy funkcjonalności i korzyści dla klientów. I tak platforma zamówień i doradztwa online EWOS firmy EUROPART zapewnia aktualnie nie tylko szybkie identyfikowanie części, także na podstawie numerów VIN.

 

Użytkownik może dodatkowo porównywać artykuły, sprawdzać ceny, ma podgląd na swoją flotę, dostęp do faktur i dokumentów dostawy w czasie rzeczywistym – siedem dni w tygodniu, przez całą dobę. Dodatkowo klienci mają do dyspozycji w EWOS instrukcje naprawy, czasy robocze, plany konserwacji, wartości nastawy i kontroli. Mobilna wersja dla mobilnych urządzeń końcowych to jednocześnie skaner artykułów, zapewniający dalsze, praktyczne funkcje, np. wczytywanie zdjęć. W najnowszej wersji można nawet na podstawie producenta, modelu i typu znaleźć odpowiednie oleje dla każdego pojazdu użytkowego, łącznie z informacjami na temat okresów wymiany i ilości napełnienia.

 

Firma EUROPART unowocześniła EWOS nie tylko pod względem funkcji, ale również pod względem treści. Dzięki obszernym bazom danych z około 130 nowych źródeł, system zamawiania i doradztwa obejmuje obecnie prawie 2,2 miliona artykułów, 35 milionów referencji i prawie 1,5 miliona zdjęć artykułów. Ponadto nowe interfejsy umożliwiają łatwe połączenie z systemami zarządzania towarami klientów.

 

Innowacje nie są dla nas celem samym w sobie – podkreśla Olaf Giesen, CEO w EUROPART – Innowacje to podstawa naszej pełnej sukcesów przyszłości. Dlatego inwestujemy dalej także w innowacyjne rozwiązania i technologie – na korzyść naszych klientów i ponad 1700 pracowników. Sam fakt, że po raz drugi z rzędu otrzymaliśmy wyróżnienie TOP 100 jako jedno ze 100 najbardziej innowacyjnych przedsiębiorstw w Niemczech, jest dowodem na to, że jesteśmy na dobrej drodze do realizacji tej strategii.

 

Źródło: EUROPART

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).