ETRMA odnosi się do testów jazdy EmissionsAnalytics | MOTOFAKTOR

ETRMA odnosi się do testów jazdy EmissionsAnalytics

person Adrian Januszkiewicz 22/04/2020

Analiza ETRMA wyników testów jazdy EmissionsAnalytics w zakresie wskaźnika zużycia opon wykazała, że m.in. nie odzwierciedlają one normalnych warunków jazdy.

Europejskie Stowarzyszenie Producentów Opon i Gumy (ETRMA) jest zobowiązane do analizowania wszystkich aspektów związanych z niezamierzonym uwalnianiem się cząstek opon i nawierzchni drogowej (TRWP) oraz ich wpływem na środowisko. Członkowie stowarzyszenia angażują się w budowanie wiedzy naukowej na temat generowania i transportu tych cząstek, a także pracują nad znalezieniem praktycznych rozwiązań mających na celu zmniejszenie ich oddziaływania.

 

Należy pamiętać, że cząstki TRWP są mieszanką bieżnika opony i materiałów nawierzchni drogi w proporcji mniej więcej 50:50 oraz że opony odgrywają kluczową rolę w mobilności zgodnej z zasadami zrównoważonego rozwoju pod względem bezpieczeństwa i efektywności ruchu drogowego.

 

Z tych powodów ETRMA z zadowoleniem przyjęło wysiłki EmissionsAnalytics mające na celu wypełnienie luk w wiedzy na temat cząstek TRWP. Analiza wyników testów jazdy przeprowadzonych przez EmissionsAnalytics w zakresie wskaźnika zużycia opon wykazała, że nie odzwierciedlają one normalnych warunków jazdy i wykraczają daleko poza najtrudniejsze realistyczne zachowania podczas jazdy.

 

W warunkach testowych wykorzystano pojazd, który był w pełni obciążony i wyposażony w opony niskiej jakości. Projekt badania uwzględniał duże prędkości i nadmierne ścinanie zakrętów oraz podkreślał nierealistyczny charakter testowania jazdy i jego wyniki przy ekstremalnym zachowaniu podczas jazdy.

 

Kwestia zużycia opon i nawierzchni drogowej jest złożona i wiele czynników wpływa na stopień zużycia bieżnika opony. Zachowanie podczas jazdy, charakterystyka pojazdu, budowa opony, topologia i nawierzchnia drogi, ruch drogowy i warunki atmosferyczne mogą wpływać na powstawanie cząstek.

 

Wyniki EmissionsAnalytics wyraźnie pokazują wpływ agresywnych zachowań podczas jazdy, jak również przenoszenie obciążenia, które nie jest reprezentatywne dla normalnych warunków. Skuteczne rozwiązania muszą zatem uwzględniać wszystkie czynniki zewnętrzne i są możliwe tylko przy współpracy ze wszystkimi zainteresowanymi stronami.

 

W lipcu 2018 roku ETRMA uruchomiło Platformę TRWP. Jest to wielosektorowy okrągły stół, którego celem jest stworzenie płaszczyzny do otwartego i pluralistycznego dialogu między wszystkimi zainteresowanymi stronami. Ma to pomóc w budowaniu wiedzy naukowej, jak również w badaniu możliwych wariantów łagodzenia skutków w odniesieniu do generowania i transportu cząstek TRWP do środowiska.

 

Ponadto ETRMA i Tire Industry Project (TIP), który jest realizowany pod patronatem Światowej Rady Biznesu na rzecz Zrównoważonego Rozwoju (WBCSD), wspierają ważne badania dotyczące obecności i oddziaływania tych cząstek na środowisko.

 

ETRMA oświadcza, że jest otwarte na współpracę z EmissionsAnalytics i wszystkimi innymi zainteresowanymi stronami w przyszłości w celu zbudowania solidnej wiedzy naukowej i określenia praktycznych rozwiązań.

 

Źródło: PZPO

user photo

Autor

Adrian Januszkiewicz

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).