LG Energy Solution podczas Open Media Day ogłosiło cztery kluczowe strategie średnio- i długoterminowe, których celem jest podwojenie przychodów do 2028 roku.
LG Energy Solution ogłosiło swoją korporacyjną wizję Empower Every Possibility, której celem jest przekroczenie granic sektora produkcji akumulatorów i umiejscowienie się w centrum globalnego cyrkularnego ekosystemu energetycznego. Jest to pierwsza wizja korporacyjna przedstawiona przez markę LG Energy Solution od momentu jej powstania pod koniec 2020 roku.
Nowa wizja podkreśla, że istotą działalności LG Energy Solution nie jest tylko produkcja akumulatorów, ale także wspieranie cyrkulacji energii w całym cyklu – od magazynowania do jej transferu. Firma zamierza stać się centralnym elementem tego ekosystemu energetycznego, odblokowując nieograniczone możliwości biznesowe.
“Ustanowiliśmy globalne standardy w branży akumulatorów dzięki naszej wieloletniej spuściźnie w branży i będziemy nadal utrzymywać status lidera w branży. Jestem przekonany, że jeśli będziemy wspierać się nawzajem jako wyznaczający tempo i połączyć ręce, nasza długa podróż doprowadzi nas do jeszcze cudowniejszych krajobrazów i przyszłości.” – powiedział David Kim, CEO LG Energy Solution.
LG Energy Solution przedstawiło swoje pięcioletnie cele, które obejmują podwojenie przychodów w porównaniu z 2023 rokiem (KRW 33,7 biliona) oraz osiągnięcie marży EBITDA na poziomie kilkunastu procent (z wyłączeniem ulgi podatkowej IRA) do 2028 roku, aby zapewnić stabilną rentowność i zdolność do generowania gotówki.
Zgodnie z tymi celami, firma ogłosiła cztery średnio- i długoterminowe strategie:
Po pierwsze, firma będzie dążyć do zbudowania zrównoważonego portfolio biznesowego poprzez aktywne rozwijanie działalności niezwiązanej z pojazdami elektrycznymi. Południowokoreańska marka LG Energy Solution planuje zmniejszenie zależności od biznesu baterii EV i dalsze zwiększanie udziału systemów magazynowania energii (ESS) w swoim portfolio. Ponadto firma będzie intensyfikować działania w zakresie nowych zastosowań o wysokim potencjale wzrostu, takich jak mobilność powietrzna w miastach (UAM), statki i robotyka, aby stworzyć bardziej odporną strukturę biznesową, która będzie w stanie przetrwać wahania rynkowe.
Po drugie, LG Energy Solution zdywersyfikuje swoje produkty i klientów w obszarze pojazdów elektrycznych (EV). Oprócz baterii premium opartych na chemii wysokoniklowej, firma poprawi swoją konkurencyjność na rynkach przystępnych cenowo poprzez produkty LFP, LMFP i wysokonapięciowe baterie o średniej zawartości niklu. Dodatkowo firma planuje rozszerzyć portfel klientów baterii cylindrycznych, obejmując tradycyjnych producentów samochodów, wykorzystując swoje produkty z serii 46, oraz aktywnie rozważać rozwój innych nowych form aktywności dostosowanych do potrzeb klientów.
Jak podkreślił Jangha Lee, prezes LG Energy Solution Wrocław – „Do tej pory byliśmy skupieni na produktach „premium”. Teraz uzupełniliśmy naszą strategię, aby powiększyć dostawy dla sektora pojazdów standardowych. Rozszerzamy także portfolio stosowanych materiałów katodowych wykorzystujących LFP, czy nikiel, oraz rozszerzyć portfolio o baterie cylindryczne i pryzmatyczne. Dzięki naszemu wieloletniemu doświadczeniu jesteśmy w stanie bardzo szybko wprowadzić nowy proces. W 2019 roku rozpoczęcie procesu trwało nawet 2-3 lata. Dziś możemy cały proces uruchomić w 5-6 krotnie krótszym czasie. W tym roku pracujemy nad „developmentem”, a w przyszłym roku skupimy się na wprowadzaniu nowych produktów do masowej produkcji. Podsumowując – LG bardzo usprawniło swoje procesy pod kątem szybkości koniecznych zmian – aby szybciej reagować na nowe wyzwania.”
Po trzecie, firma dąży do stworzenia solidnej struktury przychodów poprzez rozwój działalności związanej z oprogramowaniem i usługami. Oprócz wiodących na rynku systemów zarządzania bateriami (BMS), firma zaoferuje różne usługi, w tym leasing, wynajem i recykling baterii, aby stworzyć kompleksowy ekosystem BaaS (Battery-as-a-Service). Ponadto będzie rozwijać model biznesowy EaaS (Energy-as-a-Service), aby w większym stopniu przyczynić się do stabilizacji energii i gospodarki opartej na cyrkulacji energii.
Na koniec LG Energy Solution skupi wszystkie wysiłki na zabezpieczeniu pozycji lidera w technologii baterii nowej generacji, aby wprowadzić więcej innowacji w sektorze. Jeśli chodzi o baterie półprzewodnikowe, firma planuje dominować na rynku, produkując baterie bezanodowe, które wykluczają anodę litową, oraz produkty z anodą opartą na graficie. Firma planuje również przyspieszyć masową produkcję półpłynnych baterii „bipolarnych” oraz niskokosztowych baterii o dużej mocy, które wykorzystują siarkę i sód.
Fabryka LG Energy Soluton Wrocław w Biskupicach Podgórnych powstała w 2016 roku i kosztowała 5 miliardów dolarów. Zakład dostarcza baterie litowo-jonowe dla koncernu Volkswagena (VW, Skoda, Audi, Cupra, Porsche), ale także dla BMW, Forda, czy Stellantisa (Fiat). Technologia produkcji traktowana jest przez przedstawicieli firmy bardzo poważnie – jak wspominali podczas spotkania – jest ona dla nich dobrem narodowym. Chwilowe spowolnienie na rynku samochodów elektrycznych stało się impulsem do nowych działań. Jak podkreśliło kierownictwo firmy – niepełne obłożenie mocy produkcyjnych pozwoliło na wprowadzenie zmian na liniach produkcyjnych.
Jak powiedział Jangha Lee „po rynku automotive rozszerzymy naszą działalność o dostarczanie systemów ESS, czyli magazynowania energii. Mamy już podpisane pierwsze kontrakty na dostawy magazynów energii. W pierwszej kolejności będą to magazyny przemysłowe zabudowane w kontenerach. Aktualne obłożenie produkcji pozwala nam na wprowadzenie zmian na liniach produkcyjnych. W 2025 – 2026 roku będziemy mogli wprowadzić transformację, aby stać się bardziej konkurencyjnymi. Jesteśmy świadomi, że chińskie firmy będą wchodziły na rynek europejski. Będzie to dla nas duża konkurencja, ale jeśli chodzi o działania operacyjne, to LG ma bardzo duże doświadczenie oraz 30 letnie know-how na temat technologii, więc na dużą skalę będziemy mieli przewagę rynkową. Najbliższy czas jest dla nas nową możliwością, aby na rynku stworzyć nowy model działania. Każde trudności są dla nas nową możliwością”.
„W naszej strategii nie ma współpracy z producentami chińskimi. Wynika to z faktu, że producenci OE z Chin mają bardzo silne powiązania z producentami baterii w Chinach. Mamy duże portfolio klientów strategicznych, więc głównie skupiamy się na nich. Jeśli chodzi o wprowadzenie struktur recyklingu baterii do pojazdów EV w Europie, to cały czas jesteśmy w trakcie rozwoju. Zmiany technologiczne dzieją się bardzo szybko w bateriach, więc staramy się otworzyć na rozwiązania globalne, a nie lokalne. Głównie tym zagadnieniem zajmuje się nasza centrala w Korei, więc my będziemy się dostosowywać do ustaleń naszej siedziby” – dodał Jangha Lee.
Dla działu zaawansowanych baterii do pojazdów firma przedstawiła mapę drogową rozwoju z celem średnio- i długoterminowym, jakim jest zabezpieczenie pozycji lidera w Ameryce Północnej i wzmocnienie swojej pozycji w Europie poprzez rozwój fundamentalnych mocnych stron. Do 2026 roku dział ten skoncentruje się na przezwyciężeniu tymczasowego spowolnienia rynku EV, poprawiając efektywność operacyjną swoich globalnych zakładów produkcyjnych. Do 2028 roku planuje umocnić swoją przewagę konkurencyjną w materiałach i procesach, oferując produkty z bateriami o wysokim napięciu, średniej zawartości niklu oraz produkty z suchą elektrodą LFP. Do 2030 roku dział ten zamierza zabezpieczyć pozycję lidera na rynku baterii EV, wykorzystując swoją dominującą przewagę technologiczną oraz strategie dostosowane do specyficznych regionów i klientów.
Dział baterii do mobilności i IT ma na celu utrzymanie swojej obecnej pozycji jako numer 1 na rynku globalnym i dalsze zwiększenie swojej przewagi do 2028 roku. W tym celu priorytetem będzie pomyślna masowa produkcja serii 46, zoptymalizowanej do środowisk mobilności, oraz zabezpieczenie konkurencyjności w różnych modelach EV. Dodatkowo dział ten będzie aktywnie pozyskiwać nowych klientów w zakresie produktów o dużej mocy, takich jak elektronarzędzia, odkurzacze i jednostki podtrzymania bateryjnego (BBU), a także serwery danych AI. Dział planuje także poprawić konkurencyjność kosztową poprzez zabezpieczenie nowych technologii i procesów oraz osiągnąć przewagę logistyczną dzięki strategicznej rozbudowie globalnych zakładów produkcyjnych.
W trakcie spotkania zwracano uwagę na fakt, że wizja pojawienia się chińskich producentów spowoduje konieczność zwiększania konkurencyjności w każdym zakresie.
Jak podkreślił Yong Girl Lee – dyrektor departamentu external relations w LG Energy Solution Wrocław „dla przykładu Chiny są konkurencyjne, ponieważ są w stanie dostarczyć 5-6 razy tańszą energię dla przemysłu. W Europie pracownicy zarabiają więcej, wynagrodzenia będą rosły i z tym się w pełni zgadzamy, ale musimy szukać konkurencyjności w obniżaniu naszych kosztów funkcjonowania, a tu koszty energii, którą kupujemy mają bardzo duże znaczenie. W związku z tym polski rząd powinien patrzeć rozsądnie – jeśli chce budować zaawansowany i przyszłościowy przemysł, to konieczne jest zagwarantowanie taniej i zielonej energii dla tego przemysłu. Polskie strefy ekonomiczne zatrudniają 400 000 osób, więc tę wielkość należy docenić. Firmy takie, jak nasza to także cały łańcuch dostaw, więc jeśli nie tylko Polska, ale cała Unia Europejska nie zabezpieczy taniej energii, to cały sektor elektromobilności może mieć kłopoty. Tutaj potrzebna jest szybka reakcja.”
Aby zrealizować swoją wizję i cztery średnio- i długoterminowe strategie, LG Energy Solution będzie aktywnie dążyć do czterech kluczowych wartości: siły wzrostu, siły wyzwań, siły działania oraz siły współpracy.
Te wartości podkreślają konieczność nieustannego dążenia do wzrostu, podejmowania wyzwań pozornie niemożliwych do osiągnięcia, realizacji wyznaczonych celów oraz współpracy w celu osiągnięcia wspólnych zamierzeń.
W tym celu LG Energy Solution planuje rozwijać kulturę korporacyjną, w której pracownicy są zachęcani do podejmowania wyzwań, tak aby mogli z zaangażowaniem dążyć do realizacji swoich celów, gdy kierunek zostanie wyznaczony. Firma podkreśliła również znaczenie współpracy wśród swoich 35 000 pracowników o zróżnicowanej narodowości, pochodzeniu i doświadczeniach, aby tworzyć zróżnicowaną wartość.
Dzień prasowy był także okazją do obejrzenia linii produkcyjnej oraz zapoznania się z ofertą samochodów elektrycznych oferowanych przez Motorpol Wrocław.
Chcesz być na bieżąco z informacjami? Obserwuj nas w wiadomościach Google: