Elektryzujące plany koncernów motoryzacyjnych

person Adrian Januszkiewicz 5/12/2017

Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych ORPA.PL przeanalizowało najważniejsze plany głównych graczy w motoryzacyjnym świecie.

W ciągu najbliższej dekady zainwestują oni miliardy euro na rozwój elektromobilności.

 

Niemal wszystkie największe koncerny motoryzacyjne zapowiedziały wprowadzenie do sprzedaży pojazdów elektrycznych. Na rynku w najbliższym czasie będą pojawiać się dziesiątki nowych zelektryfikowanych samochodów. Cel jest ten sam, ale podejście inne w zależności od koncernu, o czym mówi poniższy spis:

  • Do 2025 r. Grupa BMW wprowadzi na rynek 25 modeli z napędem elektrycznym. 12 z nich będą stanowiły samochody w pełni elektryczne. W przyszłości napęd elektryczny ma być dostępny w każdym modelu oferowanym przez niemiecki koncern. Elektryfikacja nie ominie także BMW M (wersje usportowione) oraz Rolls-Royce’a. W 2019 r. do sprzedaży trafi pierwszy w pełni elektryczny model MiniBMW rozważa uczynienie z brytyjskiej marki producenta wyłącznie samochodów zelektryfikowanych.
  • Daimler wprowadzi na rynek markę EQ, której oferta będzie obejmować tylko pojazdy napędzane prądem. Pierwszy model EQ – SUV EQC – trafi na rynek w 2019 r. Do 2022 r. wszystkie samochody Mercedesa będą dostępne w sprzedaży w wersjach z napędem elektrycznym. W 2018 r. klienci otrzymają pierwsze egzemplarze elektrycznego Sprintera.
  • General Motors do 2026 r. zamierza sprzedawać milion pojazdów elektrycznych rocznie. Amerykański koncern do 2023 r. zaprezentuje 20 nowych modeli zasilanych prądem lub wodorem.
  • Elektryfikacja nie ominie także Fiat Chrysler Automobiles. Jak zakomunikował Sergio Marchionne, dyrektor generalny włosko-amerykańskiego giganta, połowa modeli oferowana przez koncern do 2022 r., w tym wszystkie Maserati, zostanie wyposażona w napęd elektryczny.
  • Ford na rozwój EV przeznaczył do tej pory 4,5 miliarda dolarów. Koncern w ciągu 5 kolejnych lat planuje wprowadzić na rynek 13 nowych, zelektryfikowanych modeli, w tym w pełni elektrycznego, małego SUVa, który trafi do sprzedaży w Azji, Ameryce Północnej i Europie. Wszystkie modele Lincolna – należącej do Forda marki premium – otrzymają napęd elektryczny (głównie hybrydowy). W dziedzinie EV amerykański koncern zamierza współpracować m. in. z indyjską Mahindrą.
  • Honda zapowiedziała, że wszystkie jej modele na rynku europejskim będą oferowane w odmianach z napędem elektrycznym. Wersja produkcyjna modelu Urban EV Concept, zaprezentowanego w tym roku na targach we Frankfurcie, ma być pierwszym w pełni elektrycznym modelem japońskiej marki oferowanym na Starym Kontynencie. Pojazd pojawi się w sprzedaży w 2019 r. W 2022 r. Honda wypuści na rynek samochody elektryczne o znacznie skróconym (w porównaniu do dzisiejszych standardów) czasie ładowania. Pojedyncze ładowanie trwające 15 minut zapewni zasięg rzędu 240 km.
  • Grupa Hyundai-KIA do 2020 r. planuje zostać drugim największym na świecie producentem pojazdów przyjaznych środowisku. W tym celu zamierza znacznie rozbudować swoją gamę modelową EV i jednocześnie podwoić liczbę wytwarzanych samochodów w pełni elektrycznych. W 2018 r. koncern wyprodukuje 100 tys. sztuk pojazdów napędzanych prądem. W 2020 r. w europejskiej ofercie firmy znajdzie się łącznie 10 zelektryfikowanych modeli.
  • Od 2020 r. każdy nowy model Jaguar Land Rover otrzyma napęd całkowicie elektryczny lub hybrydowy. Pierwszy w pełni elektryczny model koncernu – Jaguar I-Pace – pojawi się na ulicach w 2018 r. Land Rover zaprezentował niedawno Range Rovera i Range Rovera Sport w odmianach plug-in hybrid.
  • Między 2030 a 2035 r. wszystkie modele Mazdy otrzymają napęd elektryczny. Firma ogłosiła podjęcie współpracy w dziedzinie EV z Toyotą oraz Denso.
  • Grupa PSA planuje wprowadzić na rynek szereg modeli elektrycznych (m. in. Peugeot 208, w sprzedaży od 2019 r.) i hybrydowych (Citroen C5 Aicross, w sprzedaży od 2018 r.). Do 2024 r. wszystkie modele Opla zostaną zelektryfikowane.
  • Do 2022 r. alians Renault-Nissan-Mitsubishi zaprezentuje 12 nowych modeli w pełni elektrycznych. W 2020 r. zostanie przedstawiona nowa rodzina silników oraz baterii przeznaczonych do EV, a do 2022 r. na rynku ukażą się samochody elektryczne dysponujące zasięgiem przekraczającym 600 km na jednym ładowaniu wg cyklu NEDC.
  • Subaru w 2021 r. zaprezentuje szereg modeli elektrycznych, zaś w 2018 r. na rynku ukaże się co najmniej jedna hybryda typu plug-in japońskiego producenta. Do 2020 r. firma zamierza zakończyć sprzedaż pojazdów z silnikiem diesla w Australii i w Europie.
  • Suzuki na tegorocznych targach motoryzacyjnych w Tokio zaprezentowało w pełni elektrycznego, koncepcyjnego SUV e-SURVIVOR. Pojazd stanowi zapowiedź stylistyki przyszłych modeli marki. Suzuki niedawno podpisało z Toyotą protokół ustaleń, na mocy którego obie firmy będą współpracować w zakresie wprowadzania do sprzedaży w Indiach samochodów elektrycznych ok. 2020 r.
  • Tesla rozpoczęła w tym roku dostawy Modelu 3 i koncentruje się na zintensyfikowaniu produkcji tego pojazdu oraz na dokończeniu Gigafactory – największej na świecie fabryki baterii litowo-jonowych. Amerykańska firma zaprezentowała niedawno elektryczny pojazd ciężarowy Semi, który trafi do produkcji w 2019 r. Do końca listopada złożono zamówienia na ok. 200 sztuk ciężarówki. Spółka zapowiedziała ponadto drugą generację modelu Roadster. Samochód będzie przyspieszał od 0 do 100 km/h w 1,9 s. Produkcja rozpocznie się w 2020 r.
  • Toyota zapowiedziała, że będzie oferować w swoich modelach dwa różne typy napędów hybrydowych – ekologiczny i usportowiony. W 2022 r. japoński koncern planuje wprowadzić na rynek model EV, który zostanie wyposażony w nowy rodzaj akumulatorów trakcyjnych ze stałym elektrolitem, znacząco poprawiających zasięg i jednocześnie skracającym czas ładowania. Naładowanie do pełna baterii pojazdu ma zająć zaledwie kilka minut. Toyota zamierza zostać pierwszym koncernem motoryzacyjnym na świecie, który wprowadzi na rynek samochód wyposażony w ten typ baterii. Japoński producent planuje ponadto dalsze rozwijanie technologii związanej z ogniwami paliwowymi.
  • Grupa Volkswagena do 2030 r. zamierza oferować napęd elektryczny we wszystkich swoich modelach. Niemiecki koncern podwoi ponadto nakłady na pojazdy zeroemisyjne do kwoty 20 miliardów euro i przeznaczy ponad 50 miliardów euro na inwestycje w baterie litowo-jonowe do EV. Producenci należący do Grupy Volkswagena do 2025 r. wprowadzą na rynek 80 nowych, zelektryfikowanych modeli. Produkcja pojazdów elektrycznych Volkswagena do 2025 r. ma osiągnąć poziom 3 mln sztuk rocznie. W 2020 r. na rynek trafią modele oparte na modułowej platformie MEB dedykowanej dla EV.
  • Audi do 2025 r. przedstawi 25 nowych modeli napędzanych prądem, w tym 12 w pełni elektrycznych. Zelektryfikowane samochody mają być wytwarzane we wszystkich fabrykach niemieckiej marki. W 2018 r. rozpocznie się produkcja w pełni elektrycznego e-tron quattro.
  • W 2019 r. na rynek trafi pierwszy całkowicie elektryczny model Porsche – Mission E. Przyszła generacja modelu 911 najprawdopodobniej będzie dostępna jako hybryda typu plug-in.
  • Skoda podczas tegorocznych targów we Frankfurcie zaprezentowała rozwojową wersję koncepcyjnego, elektrycznego SUVa Vision E. W 2019 r. w sprzedaży pojawi się Superb w wersji plug-in hybrid oraz w pełni elektryczna odmiana modelu Citygo. Na rynek trafi również elektryczny hatchback Skody – prawdopodobnie otrzyma nazwę Felica E.
  • Wprowadzenie na rynek modeli elektrycznych zapowiedział również Seat. Zostaną one oparte na wspomnianej wyżej platformie MEB.
  • Wszystkie modele Volvo, które ukażą się na rynku po 2019 r., zostaną wyposażone w napęd elektryczny. Wyodrębniona została odrębna marka – Polestar, która zajmie się wyłącznie produkcją EV (wcześniej firma oferowała modele Volvo w usportowionych wersjach). Pierwszy model firmy – superhybryda Polestar 1 – zacznie zjeżdżać z taśm produkcyjnych od 2019 r.

 

Cały spis Obserwatorium ujęło również w formie graficznej dostępnej pod linkiem.

 

Źródło: ORPA.PL

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl