Elektryczna naczepa CATL i Trailer Dynamics | MOTOFAKTOR

Elektryczna naczepa CATL i Trailer Dynamics

Spółki CATL i Trailer Dynamics podpisały umowę o dostawie akumulatorów, która przewiduje ich opracowanie, produkcję i dostarczenie dla naczep Newton eTrailer.

CATL zabezpiecza stabilne dostawy akumulatorów na rzecz Trailer Dynamics, które spełniają europejskie wymogi dotyczące emisji gazów cieplarnianych. Akumulatory te pozwalać mają na obniżenie zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla.

 

Newton eTrailer to pierwsza elektryczna naczepa Trailer Dynamics, która została zaprojektowana tak, by aktywnie odpowiadała na zachowanie ciągnika, do którego jest podczepiona.

 

Taka odpowiedź ma być możliwa dzięki zintegrowanemu napędowi elektrycznemu naczepy, który wspiera system transmisji i pozwala na inteligentne zarządzanie zasobami elektrycznymi podczas jazdy na całej trasie pojazdu.

 

Obie strony umowy kreatywnie wykorzystują akumulatory w naczepach, poprawiając w ten sposób efektywność transportu oraz przyczyniając się do obniżenia kosztów eksploatacyjnych.

CATL zawsze dostarcza klientom najodpowiedniejsze i cenne rozwiązania, promujące elektromobilność. Trailer Dynamics promuje elektryfikację transportu drogowego, stosując inteligentne i zaawansowane rozwiązania. Wraz z Trailer Dynamics, liderem elektryfikacji pojazdów ciężarowych, dążymy do przyspieszenia rozwoju i popularyzacji elektromobilności w Europie. CATL wierzy, że ta współpraca jest kamieniem milowym na drodze do bezemisyjnej logistyki w zakresie transportu dalekobieżnego.

dyrektor wykonawczy CATL ds. zagranicznego zastosowania komercyjnego - Li Xiaoning

 

Aby sprostać wymaganiom w zakresie wysokiej wydajności w skomplikowanych warunkach pracy transportu dalekobieżnego, CATL opracowuje akumulatory litowo-żelazowo-fosforanowe (LFP) o mocy 300 kWh z technologią CTP i układem chłodzącym dla naczep Newport eTrailer.

 

System LFP charakteryzuje niezwykle długi cykl życia i wysoka tolerancja jeśli chodzi o straty cieplne, sięgająca nawet 800°C. Wraz z układem chłodzenia system pozwala na osiąganie świetnych wyników przy zachowaniu bezpieczeństwa pracy i niezawodności produktu, jak również szerokiego zakresu temperatury pracy.

 

Dodatkowo dzięki zastosowaniu zaawansowanej technologii CTP naczepy Newton eTrailer wykazywać mają wysoką efektywność i osiągają gęstość energetyczną rzędu 155Wh/kg. System akumulatorów CATL w naczepach Newport eTrailer ma spełniać surowe, europejskie wymogi dotyczące emisji, stając się niezwykle konkurencyjnym produktem dzięki niskim kosztom TCO i lepszemu doświadczeniu użytkowników końcowych.

Korzystając z wiodącej jakości technologicznej prezentowanej przez CATL, Trailer Dynamics umocni swoją pozycję w zakresie elektrycznych przyczep do transportu dalekobieżnego.

współzałożyciel Trailer Dynamics - Michael Nimtsch

Wysokiej jakości, wytrzymałe akumulatory o świetnej wydajności to kluczowa kwestia w zakresie USP (unikalna cecha produktu), która tak naprawdę odróżnia je od innych konkurencyjnych koncepcji w branży transportu dalekobieżnego. Wybór CATL był dla nas łatwy i oczywisty, bo jest to firma wykorzystująca wysokiej jakości komponenty.

dyrektor zarządzający Trailer Dynamics - Abdullah Jaber

 

Premiera akumulatorów przewidziana jest na rok 2023, a wszystko w związku z promowaniem rozwoju zrównoważonego transportu w Europie. Dalsze uzgodnienia dotyczące współpracy pomiędzy CATL i Trailer Dynamics są obecnie rozszerzane na przyszłe modele produktów.

 

Źródło: CATL

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).