FORVIA HELLA oferuje szeroki wachlarz technologii wspierających zelektryfikowane układy napędowe. Rozwiązania te są dostosowane do pojazdów elektrycznych zasilanych akumulatorami (BEV), wodorowymi ogniwami paliwowymi (FCEV), jak również hybryd plug-in. Kluczowe komponenty systemu – takie jak zarządzanie energią i termiką oraz zintegrowana architektura elektryczna – poprawiają wydajność, upraszczają konstrukcję pojazdu i wspierają jego bezpieczną eksploatację.
Jednym z najważniejszych elementów układów napędowych EV jest system zarządzania baterią (Battery Management System – BMS). Elektronika bateryjna HELLA dba o bezpieczne i wydajne funkcjonowanie akumulatorów litowo-jonowych. Dzięki modułowej i skalowalnej konstrukcji system może być dopasowany do różnych architektur baterii – zarówno w pojazdach w pełni elektrycznych, jak i hybrydowych.
BMS monitoruje kluczowe parametry – napięcie, temperaturę i prąd – co pozwala na precyzyjne zarządzanie zasobami energii i wydłużenie żywotności akumulatorów. HELLA oferuje ten system zarówno jako kompletną integrację, jak i zestaw niezależnych komponentów, gwarantując maksymalną wydajność i bezpieczeństwo.
Kolejną istotną technologią jest wysokowoltowy konwerter DC/DC. HELLA, bazując na wieloletnim doświadczeniu, stworzyła innowacyjny konwerter charakteryzujący się jednopoziomową konstrukcją. Umożliwia on wydajną konwersję energii w pojazdach elektrycznych, hybrydowych plug-in oraz napędzanych ogniwami paliwowymi.
Ten konwerter zapewnia elastyczność w integracji, zoptymalizowane zarządzanie termiczne oraz znaczne zmniejszenie kosztów i złożoności – dzięki użyciu tylko jednego transformatora i ograniczonej liczby tranzystorów mocy typu SiC.
Efektywne zarządzanie ciepłem to jeden z najważniejszych aspektów elektromobilności. HELLA wprowadza tu przełomowe rozwiązanie – Coolant Control Hub (CCH). To zintegrowany system chłodzenia, który łączy obiegi cieczy chłodzącej dla baterii, silnika elektrycznego oraz kabiny pasażerskiej.
Artykuł sponsorowany Hella.