Wszystkie 66 prac, które przechodzą do II etapu konkursu na karoserię polskiego samochodu elektrycznego, spełniło wymogi formalne i w kolejnej turze Jury wybierze 15 z nich do III etapu konkursu. 27 prac zgłosiły biura projektowe, a 39 projektów pochodzi od osób fizycznych. Pierwsza oficjalna prezentacja prac konkursowych odbyła się podczas wrocławskiego Kongresu Regionów.
Wysoki poziom merytoryczny projektów spowodował, że Jury konkursu będzie miało z czego wybierać. Efektowność wizualizacji jest dowodem na to, jak wielki potencjał drzemie w polskich projektantach i inżynierach. Chcemy skorzystać z tych atutów na rodzimym rynku.
Maciej Kość
Prezes ElectroMobility Poland
To pierwszy, ale bardzo ważny etap prac nad polskim samochodem elektrycznym. Żeby za kilka lat sprzedać samochód made in Poland, już dziś trzeba dbać, aby produkt wpisywał się w oczekiwania ludzi. Konkurs ma pokazać jakiego samochodu chcą kierowcy w naszym kraju. Potem przyjdzie czas na prototypy i krótkie serie, które będziemy poddawać weryfikacji przyszłych użytkowników. Dokładne odzwierciedlenie oczekiwań polskiego konsumenta może być naszym wyróżnikiem na rynku motoryzacyjnym.
Piotr Zaremba
Szef Projektu ElectroMobility Poland
Jury Konkursu będzie obradować w lipcu i sierpniu, a rozstrzygnięcie nastąpi 12 września podczas uroczystej gali. Konkurs wyłoni 5 zwycięskich wizualizacji, na podstawie których powstaną jeżdżące prototypy.
Galerię wszystkich 66 prac, które zakwalifikowały się do II etapu konkursu można zobaczyć na stronie organizatora.
Źródło: ElectroMoblility Poland