ElectroMobility Poland: finaliści konkursu na karoserię polskiego EV

person Adrian Januszkiewicz 20/07/2017

ElectroMobility Poland ogłosiło 9 finalistów pierwszego etapu konkursu na polski samochód elektryczny.

W marcu 2017 ElectroMobility Poland ogłosiło konkurs na wygląd karoserii przyszłego polskiego samochodu elektrycznego. Do pierwszego etapu konkursu wpłynęło 86 zgłoszeń zarówno od małych firm, dużych podmiotów międzynarodowych, jak i osób fizycznych.

 

W kolejnym etapie najlepiej oceniono 66 zgłoszonych projektów. 27 prac zgłosiły biura projektowe, a 39 projektów pochodziło od osób fizycznych. Spośród nich ElectroMobility Poland wybrało 9 finalistów, z których 12 września podczas uroczystej gali zostanie wyłoniony zwycięzca.

 

Obrady Jury konkursu trwały dwa dni. Każdy uczestnik miał szansę zaprezentować swój pomysł przed jurorami, a następnie musiał zmierzyć się z pytaniami dotyczącymi ergonomii, bezpieczeństwa czy technologii zbudowania przyszłego pojazdu. Z 15 prezentowanych przez projektantów wizualizacji nadwozia jurorzy ostatecznie wybrali 9 finałowych prac:

 

  • Łukasz Myszyński – JUNIOR
  • Damian Woliński – SE1
  • Sebastian Nowak – Be-E
  • 2sympleks sp. z o. o. – PIX
  • Andrzej Bożek – samochód aglomeracyjny
  • Mariusz Nadolny – Ylectron
  • OneOneLab – Design Studio – LYNX
  • Mariusz Tomiczek – Concept Curie
  • Soul&Mind – Brand Design sp. z o. o. – Concept car

 

Jak przyznaje przewodniczący jury – dr hab. Andrzej Muszyński z PIMOT zadanie jurorów nie należało do najłatwiejszych, bo szukano przede wszystkim świeżych pomysłów:

Kryteria, którymi się kierowaliśmy dotyczyły wartości estetycznych projektu, jego nowatorskiego charakteru, również odwołania się do polskości, ale też innowacyjności, głównie w zakresie formy. dr hab. Andrzej Muszyński PIMOT

 

Wśród finałowych prac znalazły się projekty inspirowane na przykład upierzeniem bociana – jak projekt firmy Soul&Mind, czy wprost nawiązujące do polskiego dorobku naukowego, jak Concept CURIE.

Staramy się czerpać z tego, co mamy w Polsce – we wnętrzu proponujemy odwołania do kolorystyki bursztynu, lnu i drewna dębowego, które są bardzo charakterystyczne dla naszego kraju i tym powinniśmy się chwalić. Mateusz Tomiczek autor Concept CURIE

 

Startujący w konkursie podkreślali, że samochód musi budzić dobre emocje. Taki w zamierzeniu jest koncept LYNX.

W wolnym tłumaczeniu "lynx" oznacza rysia. Dlaczego? Niepokoiło nas, że wszystkie nowe projekty pojazdów elektrycznych są bardzo zimne w odbiorze. Jeśli chcemy zachęcić ludzi do kupna pojazdów elektrycznych, powinniśmy to robić w inny sposób. LYNX został zaprojektowany po to, żeby stał się przyjacielem domu, żeby ludzie zaraz po zakupie nadawali mu imię. Jacek Chrzanowski OneOneLab Design Studio

 

Przed uczestnikami konkursu kolejne zadanie – dopracowanie projektów na podstawie wskazówek, otrzymanych od jurorów, na co mają czas do 12 września, gdy nastąpi rozstrzygnięcie konkursu.

 

Galerię finałowych prac i ich dokładne opisy można przejrzeć na stronie internetowej konkursu.

 

Źródło: ElectroMobility Poland

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl