Ekspansja sieci warsztatowej Q Service Castrol | MOTOFAKTOR

Ekspansja sieci warsztatowej Q Service Castrol

Podczas konferencji prasowej, zorganizowanej na terenie jednego z nowych warsztatów Q Service Castrol, przedstawiciele tego przedsięwzięcia zaprezentowali plany jego rozwoju.

Plany rozwoju sieci zostały zaprezentowane  podczas konferencji prasowej w Centrum Serwisowym Saska Kępa w Warszawie z właścicielem Krzysztofem Karpowiczem na czele, który ogłoszony został także ambasadorem sieci Q Service Castrol. Serwis zyskał nowy, odświeżony wygląd, który zawdzięcza oznakowaniu stworzonym zgodnie z wysokimi standardami wypracowanymi przez sieć. To na terenie tego obiektu zaparkowane zostało mobilne centrum szkoleniowe Show Car, w którym odbyło się spotkanie.

Centrum Serwisowym Saska Kępa w Warszawie

Konferencję rozpoczęła Joanna Król, Z-ca Dyrektora ds. PR i Komunikacji Międzynarodowej Inter Cars SA, która przywitała wszystkich zgromadzonych gości. Zaraz po niej na scenie pojawili się przedstawiciele obu marek, którzy wyjaśnili motywację do podjęcia wspólnej kooperacji.

Współpraca z marką Castrol nie ma wyłącznie charakteru zawodowego. To coś więcej, coś, do czego ja sam podchodzę z ogromnym sentymentem. To wspomnienia z czasów rajdów, kiedy logo Q Service po raz pierwszy pojawiło się na moim samochodzie. Wtedy też mój ojciec wymyślił całą ideę stworzenia sieci i w ten sposób staraliśmy się ją promować. Bardzo szybko dołączył do nas Castrol i wspierał nas w walce w kraju i na arenach międzynarodowych. Jestem przekonany, że również klientom marka Castrol kojarzy się z pozytywnymi emocjami, rywalizacją i wysoką jakością.

Prezes Zarządu Inter Cars SA - Maciej Oleksowicz

Połączenie sił tych dwóch liderów, wieloletnich partnerów biznesowych, zaowocowało bardzo transparentnym konceptem stworzenia silnej, profesjonalnej i rozpoznawalnej wśród kierowców sieci serwisów samochodowych Q Service Castrol. Firma Inter Cars jako właściciel tej sieci oferuje swoje know how oraz 20-letnie doświadczenie w prowadzeniu dotychczasowej sieci Q Service. Parterem strategicznym sieci jest firma Castrol, oferująca produkty olejowe i środki smarne, które cieszą się zaufaniem kierowców na całym świecie. To połączenie sprawi, że warsztaty zrzeszone w strukturach tej organizacji znacząco wzmocnią swoją pozycję na rynku i na tym zależy nam najbardziej.

Z-ca Dyrektora ds. PR i Komunikacji Międzynarodowej Inter Cars SA - Joanna Król

 

Sama idea połączenia to pomysł, który zrodził się już jakiś czas temu. Motywacją do jego stworzenia była chęć wsparcia warsztatów w ich rozwoju, aby mogły one rosnąć i odpowiadać na zwiększające się potrzeby konsumentów.

Od 29 lat wspieramy warsztaty samochodowe, ponieważ Inter Cars rozwija się tak mocno, jak mocno rozwijają się nasi klienci. Jesteśmy świadomi tej synergii. Mamy 20 lat doświadczenia w rozwoju sieci warsztatowych i chcemy wspólnie z marką Castrol otworzyć nowy rozdział w naszej historii. Tworzymy innowacyjny koncept warsztatów, który od tej pory będzie wyznaczał nowe standardy w branży niezależnych serwisów samochodowych. Dzisiejsze trendy w usługach są takie, że wymagana jest i najbardziej liczy się kompleksowość oraz jakość wykonania usługi. Nasz przekaz dla kierowców – Do it for me to: komfort dla konsumenta, wygoda i czas. Kierowca oczekuje załatwienia wszystkiego co związane jest z jego pojazdem w jednym miejscu i w bardzo dobrej jakości, w możliwie jak najkrótszym czasie. Takie właśnie podejście cechuje sieć warsztatów Q Service Castrol.

Członek Zarządu Inter Cars SA - Wojciech Twaróg

 

Choć powstanie sieci Q Service Castrol od początku było pozytywnie przyjęte przez obie strony, to ruch ten musiał być uzasadniony przez konkretne liczby, poparte wnikliwą analizą i badaniami.

43% właścicieli warsztatów chce się zrzeszać w sieci i ten wynik będzie z roku na rok coraz wyższy. Z kolei te warsztaty, które już należą do sieci, są zadowolone ze swojej obecności w strukturach tego typu organizacji. Pozwala im to skupić się na swojej pracy, czyli naprawie samochodów. My z kolei udostępniamy im narzędzia, które umożliwiają rozwój serwisów i dotarcie do klienta ostatecznego.

Kierownik Działu Sieci Serwisowych - Marta Ciesielska

W ciągu ostatnich 8 lat liczba zleceń „Do it for me”, czyli takich gdzie klient oddaje kluczyki i oczekuje kompleksowej usługi, wzrosła o 60%. Drugim punktem, na który zwracają uwagę kierowcy, jest cena. Jesteśmy rynkiem wrażliwym na koszty, przy czym nie chodzi o jak najniższą cenę produktów czy usług, ale o racjonalny wydatek. Cenę wskazało 42% respondentów. Co bardzo budujące, 39% kierowców przy wyborze kieruje się zaufaniem do punktu serwisowego. I my to zaufanie zamierzamy zbudować.

Marketing Activation Manager Castrol w Europie Centralnej i Wschodniej - Tarek Hamed

Korzyści dla warsztatów

Warsztaty zrzeszone w Q Service Castrol otrzymają dostęp do rozwiązań biznesowych wspierających rozwój warsztatu oraz wiedzy i najnowszych technologii. Planowane są również akcje skierowane do klientów potencjalnie zainteresowanych skorzystaniem z usług serwisów sieciowych. Oprócz tego przedstawiciele marki zapowiadają kampanie reklamowe z wykorzystaniem nowych i tradycyjnych mediów, mających za zdanie wzmocnić obecność marki Q Service Castrol w świadomości kierowców.

 

Sieć znajdzie również swoją przestrzeń w Internecie – pod adresem www.qservicecastrol.eu znaleźć będzie można stronę skierowaną do konsumentów, jak również właścicieli warsztatów. Serwisy Q Service Castrol zyskają nowy wygląd – nowoczesne, efektowne oznakowanie oraz jasne i czytelne piktogramy. Wszystko po to, aby jak najmocniej zaistnieć w świadomości kierowców, poszukujących zaufanych specjalistów, potrafiących w kompleksowy sposób zatroszczyć się o ich pojazdy. To tylko niektóre z szerokiej listy korzyści, które wynikają z przystąpienia do tej inicjatywy. Wszystko to ma za zadanie sprawić, że Q Service Castrol przez najbliższe lata będzie wyznaczał trendy w branży niezależnych warsztatów.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).