EDPB podała wytyczne odnośnie ochrony danych w motoryzacji | MOTOFAKTOR

EDPB podała wytyczne odnośnie ochrony danych w motoryzacji

person Adrian Januszkiewicz 6/05/2020

Związek FIGIEFA przyjął wytyczne EDPB, zawierające wyjaśnienia odnośnie przetwarzania danych osobowych w kontekście połączonych pojazdów i aplikacji związanych z mobilnością.

Dokument z wytycznymi EDPB (Europejska Rada Ochrony Danych) będzie miał zasadnicze znaczenie dla uwolnienia potencjału danych motoryzacyjnych przy jednoczesnym poszanowaniu najbardziej ambitnych praktyk w zakresie prywatności danych w całej Unii Europejskiej.

 

W coraz bardziej zdigitalizowanym sektorze motoryzacyjnym zmienia się cały łańcuch wartości w branży. Wraz z pojawieniem się “podłączonego samochodu” proces naprawy rozpocznie się w pojeździe, w którym jakość danych i możliwość bezpiecznego dostępu do funkcji samochodu decydować będą o jakości usługi.

 

Podłączony samochód ma zapewniać szeroki zakres całkowicie nowych i innowacyjnych usług oraz pociągać za sobą nowe oczekiwania klientów. Wraz ze wzrostem cyfryzacji konsumenci oczekują inteligentnych usług cyfrowych ze zdalnymi i predykcyjnymi informacjami na temat stanu technicznego pojazdu. Nikt nie chce już mieć awarii, ale celem jest ich uniknięcie.

 

Aby zapewnić konkurencyjny rynek dla europejskich konsumentów, niezależne firmy muszą być w stanie podjąć nową rolę w tym szybko zmieniającym się otoczeniu, aby sprostać nowym oczekiwaniom klientów (na przykład zdalnie wykryć stan techniczny pojazdu i ograniczyć dostawy części zamiennych, zoptymalizować ich zapasy, a nawet uczynić części “inteligentniejszymi”, doradzając jakie dodać czujniki do poprawy przewidywalności zużycia części pojazdu).

 

Wszyscy operatorzy rynku, niezależnie od tego, czy są to producenci samochodów, dostawcy części czy niezależni dostawcy usług, będą musieli w konsekwencji oprzeć swoje usługi na danych w pojeździe – często uważanych za dane osobowe.

 

W tym kontekście oczywiście niezbędne jest pełne i kompleksowe przestrzeganie zasad ochrony danych. Przetwarzanie ich w sposób zgodny z prawem, rzetelny i przejrzysty w stosunku do osoby, której one dotyczą, jest kluczem do zbudowania zaufania i uwolnienia potencjału połączonych pojazdów.

 

Źródło: FIGIEFA

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).