Dziwna hybryda od Horse Powertrain | MOTOFAKTOR

Dziwna hybryda od Horse Powertrain

Firma Horse Powertrain zaprezentowała swój nowy napęd hybrydowy Future Hybrid Concept na targach Auto Shanghai 2025. Nowa hybryda ma na celu zastąpienie jednostki napędowej w samochodzie bateryjnym BEV.

W nowym napędzie hybrydowym nie byłoby nic dziwnego, gdyby nie fakt, że ten zaprezentowany przez Horse Powertrain służy do konwersji samochodów elektrycznych w pojazdy hybrydowe mogące poruszać się z wykorzystaniem napędu spalinowego.

Według producenta Future Hybrid Concept to rewolucyjny hybrydowy układ napędowy, zaprojektowany w celu przyspieszenia przejścia branży na zerową emisję netto. Integruje silnik spalinowy (ICE), silnik elektryczny i skrzynię biegów w jedną, kompaktową jednostkę. Ten nowy układ napędowy umożliwia producentom samochodów hybrydyzację platform pojazdów elektrycznych na baterie w celu zaspokojenia zmieniających się potrzeb klientów, a także eliminuje potrzebę stosowania wielu platform i linii produkcyjnych.

Jak z elektryka zrobić hybrydę?

Lekki, modułowy układ napędowy pasuje do istniejących platform pojazdów elektrycznych na baterie (BEV) i służy do zwiększenia zasięgu istniejącego akumulatora, a jego skrzynia biegów i układ napędowy umożliwiają działanie AWD zarówno w trybie EV, jak i równoległym.

Koncepcja Future Hybrid może być zasilana różnymi rodzajami paliwa. Obejmuje to benzynę, paliwa etanolowe, czysty metanol i nowoczesne paliwa syntetyczne.

Matias Giannini, dyrektor generalny Horse Powertrain, mówi:

Horse Powertrain koncentruje się na rozwiązywaniu największych problemów, z jakimi borykają się producenci samochodów. Przez ponad dekadę wydawało się, że pojazdy elektryczne na baterie są jedyną drogą do zerowej emisji netto. Jednak teraz przechodzimy w stronę świata neutralnego technologicznie, w którym różne rynki i zastosowania podążają własną ścieżką zrównoważonej mobilności. Nasza koncepcja Future Hybrid pomaga producentom OEM rozwiązać ten problem. Możemy dostarczyć pełny hybrydowy układ napędowy, który płynnie integruje się z platformą pojazdu elektrycznego zasilanego bateryjnie. Ta kompaktowa, zintegrowana koncepcja układu napędowego pozwala producentom OEM oferować różnorodność układów napędowych przy minimalnym zakłóceniu procesu produkcyjnego”.

Future Hybrid Concept

 

Kompaktowy rozmiar i geometria układu napędowego zostały zaprojektowane w celu zastąpienia przedniej elektrycznej jednostki napędowej BEV. Wymagając jedynie niewielkich modyfikacji, układ napędowy przykręca się bezpośrednio do ramy pomocniczej pojazdu, co pozwala producentom OEM oferować modele hybrydowe na platformach BEV bez konieczności dokonywania znaczących przeprojektowań. Może również pasować do tradycyjnej platformy pojazdu spalinowego.

Future Hybrid Concept posiada również układy elektroniki mocy wymagane do wydajnego hybrydowego układu napędowego, zawierające kontroler, falownik, przetwornik DC/DC i pokładową ładowarkę. Zawiera również wzmacniacz ładowania 800 V do szybkiego ładowania.

Kto za tym stoi?

Horse Powertrain Limited to spółka joint venture, której celem jest produkcja układów napędowych, w tym silników spalinowych (ICE) i układów hybrydowych. Spółka została założona w maju 2024 r. i jest w równych częściach własnością Renault i Geely (w tym Geely Holding i Geely Auto). Jej siedziba znajduje się w Londynie w Wielkiej Brytanii.

Firma ma dwie główne spółki zależne, w tym Aurobay, byłą firmę zajmującą się układami napędowymi należącą do Geely, działającą w Szwecji i Chinach, zatrudniającą 9000 pracowników, oraz Horse, były dział układów napędowych Renault, zatrudniający 9000 pracowników.

Projekt joint venture został ogłoszony w listopadzie 2022 r. i otrzymał nazwę kodową Horse project firmy Renault i Rubik project firmy Geely.

3 grudnia 2024 r. Aramco nabyło 10% udziałów w Horse Powertrain.

 

Źródło: Horse Powertrain

Chcesz być na bieżąco z informacjami? Obserwuj nas w wiadomościach Google:

belka Wiadomości Google