Dystrybutorzy części w dobie pandemii | MOTOFAKTOR

Dystrybutorzy części w dobie pandemii

person Adrian Januszkiewicz 16/03/2020

Pandemia koronawirusa odcisnęła swoje piętno na globalnym biznesie. Nie inaczej stało się również z polskim aftermarketem samochodowych części zamiennych.

Od kilku tygodni stopniowo zaostrzające się środki bezpieczeństwa i w końcu wprowadzenie przez polski rząd stanu zagrożenia epidemicznego sprawiły, że zmalał ruch w wielu stacjonarnych placówkach handlowych, w tym w hurtowniach samochodowych części zamiennych.

 

Każda z nich podjęła stosowne kroki do zaistniałej sytuacji i zaleceń rządu. Poniżej lista działań podjętych przez najważniejszych w Polsce dystrybutorów części.

Inter Cars

Spółka Inter Cars wystosowała prośbę do swoich klientów, aby składali zamówienia za pomocą Katalogu Online i kontaktu telefonicznego, jednocześnie sugerując ograniczenie osobistych wizyt w jej filiach i przemyślane zakupy by zminimalizować niepotrzebne “krążenie” towaru.

 

Przy osobistej wizycie w jednym z oddziałów spółka zaleca:

 

  • zachowanie bezpiecznej 1-metrowej odległości od rozmówcy,
  • regularne i dokładne mycie rąk wodą z mydłem lub ich dezynfekcję środkiem na bazie alkoholu.

 

Bardziej szczegółowe informacje dostępne są telefonicznie w filiach spółki i u przedstawicieli handlowych.

Moto-Profil

Moto-Profil zapewnił, że podejmuje wszelkie kroki, aby zadbać o bezpieczeństwo klientów oraz pracowników:

 

  • przedstawiciele handlowi, w tym managerowie regionów oraz inżynierowie sprzedaży, obsługują klientów zdalnie,
  • cały dział IT nieustannie czuwa nad poprawnym działaniem katalogu online,
  • eksperci Moto-Profil ds. sprzedaży oraz logistyki na bieżąco monitorują rozwój wydarzeń,
  • kurierzy stosują się do najaktualniejszych wytycznych sanitarnych.

 

Spółka zapewniła także, że jej pracownicy są dostępni pod telefonem, mailem oraz aktywnie używają aplikacji Microsoft Teams.

Inter-Team

Inter-Team poinformował na swoim profilu na Facebooku, że w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo swoich partnerów biznesowych, współpracowników oraz ich najbliższych, wprowadził działania prewencyjne, aby nie dopuścić do pojawienia się koronawirusa w najbliższym otoczeniu.

 

Spółka zwróciła się z prośbą o ograniczenie wizyt w jej oddziałach i dokonywanie zamówień głównie drogą on-line lub telefoniczną. W przypadku wizyty w oddziale poprosiła o zachowanie szczególnej ostrożności, zgodnie z zaleceniami Państwowej Inspekcji Sanitarnej. Poinformowała przy tym o czasowo wstrzymanych wizytach przedstawicieli handlowych u partnerów biznesowych.

Motogama

Motogama zdecydowała się na zawieszenie pracy w terenie swoich przedstawicieli handlowych i poinformowała, że przez czas obowiązywania tego ograniczenia kontakt z przedstawicielami spółki jest możliwy w formie telefonicznej lub poprzez pocztę e-mail.

Auto Land

Auto Land, w związku z pandemią, sugeruje korzystanie ze zdalnych narzędzi do zamawiania towaru poprzez: Webterminal, Integra Webkatalog oraz telefon, zalecając ograniczenie wizyt w swoich punktach sprzedaży. Apeluje również o rozważne zakupy, celem minimalizowania zbędnych zwrotów towaru.

 

W przypadku osobistej wizyty Auto Land prosi zachowanie zalecanych środków ostrożności: unikanie kontaktu fizycznego (podawania ręki), zachowania bezpiecznej odległości od pracownika (min. 1 m), korzystania z mydła i środka dezynfekującego.

 

Dystrybucja spółki funkcjonuje w trybie normalnym: zarówno sprzedaż, logistyka, transport jak i wszystkie pozostałe procesy są realizowane i na tę chwilę Auto Land nie planuje zmian w tym zakresie. W przypadku pytań, szczegółowych informacji udzielają służby handlowe spółki.

Martex

Martex, zawiesza do końca marca pracę swoich przedstawicieli handlowych w terenie w trosce o zdrowie ich oraz klientów spółki.

 

Spółka poinformowała, że postara się zminimalizować niedogodności płynące z zaistniałej sytuacji. Sprzedawcy, handlowcy i doradcy spółki pracują zdalnie i są dostępni pod telefonem oraz mailem. Obsługują na bieżąco wszystkie zamówienia generowane na platformie B2B.

 

Obsługa logistyczna powinna pracować bez zakłóceń.

Motorol

W oficjalnym komunikacie spółka Motorol zaleca składanie zamówień elektronicznie i telefonicznie, ponieważ sprzedaż detaliczna w jej oddziałach przy ul. Bociana 19 i Półłanki 62D została wstrzymana od 16 marca br. do odwołania.

 

Motorol informuje przy tym, że dostawy towaru na ten moment są realizowane bez zmian i prosi o dokonywanie przemyślanych zakupów dla zminimalizowania obiegu towaru oraz o wyrozumiałość. Kontaktować się ze spółką można drogą mailową i telefoniczną.

Inter Parts

W trosce o zdrowie klientów i swoich pracowników, Inter Parts zaleca składanie zamówień za pomocą Katalogu Online, terminala zakupowegoIntegry  lub kontaktu telefonicznego. Jednocześnie spółka prosi o ograniczenie osobistych wizyt w oddziałach Inter Parts.

 

Jak wynika z jej komunikatu, zarówno w centrali firmy w Stawigudzie, jak i w poszczególnych filiach przeprowadzone zostały akcje informacyjne, jak zapobiegać zakażeniu, zgodnie z wytycznymi Generalnej Inspekcji Sanitarnej. Ponadto, spółka ma monitorować sytuację, pozostając w kontakcie z odpowiednimi służbami i na bieżąco podejmując odpowiednie działania prewencyjne.

 

W przypadku osobistej wizyty w punkcie sprzedaży, Inter Parts prosi o zachowanie wszelkich możliwych środków ostrożności, tj.:

 

  • zachowania bezpiecznej, co najmniej 1-metrowej odległości od rozmówcy
  • regularnego i dokładnego mycia rąk wodą z mydłem lub ich dezynfekcję środkiem na bazie alkoholu przed i po wizycie w punkcie sprzedaży.

Hart

Hurtownia Hart w celu przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się SARS-CoV-2 oraz zabezpieczenia zdrowia i życia swoich klientów i pracowników, od dnia 16 marca 2020 r. do odwołania wstrzymała działalność.

Opoltrans

Opoltrans wystosowując apel do swoich klientów w związku z pandemią koronawirusa sporządził dokładną instrukcję działań, która jest dostępna TUTAJ.

ELIT Polska

Spółka ELIT Polska, stosując się do zaleceń służb sanitarnych, zaleca ograniczenie osobistych wizyt w filiach na rzecz składania zamówień on-line lub telefonicznych. Wszystkie jej działy pracują w tym samym trybie i godzinach.

 

Dostawy towarów do Polski, jak i poszczególnych magazynów oraz filii realizowane są bez żadnych zakłóceń. Tym samym utrzymany jest na bieżąco ciąg zamówień i usług. Niemniej ELIT Polska zaleca dokonywać przemyślanych zakupów, co zapobiegnie niepotrzebnemu “krążeniu” towaru.

 

W przypadku konieczności osobistej wizyty w filii ELIT Polska należy przestrzegać ogólnie przyjętych zasad – zachowania bezpiecznej odległości min. 1,5 metra od drugiej osoby, dokładne mycie rąk oraz ich dezynfekcję, niepodawanie rąk podczas powitania i ograniczenia transakcji gotówkowych na poczet transakcji on-line bezpośrednio z poziomu katalogu cyfrowego.

Autos

Jak wynika z oficjalnej informacji sieci Autos, jej oddziały będą do dyspozycji klientów w zgodnie z dotychczasowymi godzinami otwarcia.

 

Spółka prosi przy tym, o maksymalne ograniczenie wizyt w jej oddziałach i zachęca do składania zamówień poprzez sklep on-line B2B Autos oraz kontakt telefoniczny.

 

W przypadku odwiedzin w jednej z filii Autos, zalecane jest:

 

  • zachowanie bezpiecznej, 1,5-metrowej odległości od rozmówcy,
  • częste mycie rąk wodą z mydłem lub ich dezynfekcję płynem antybakteryjnym,
  • płacenie bezgotówkowe.

 

Autos informuje również, że wszystkie możliwe stanowiska biurowe w firmie zostały przekształcone w tryb pracy zdalnej.

Auto Partner S.A.

Jak wynika z oficjalnego komunikatu Auto Partnera, cała działalność operacyjna spółki obecnie nie jest zagrożona i pracuje ona według standardowych procedur, a procesy i zamówienia są procedowane. Dostawy towaru są realizowane niezmiennie i spółka deklaruje dołożenia wszelkich starań, aby były jak dotychczas terminowe.

 

Auto Partner zachęca też do składania zamówień za pomocą katalogów online oraz poprzez kontakt telefoniczny.

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).