Dynamiczna wymiana płynu przekładniowego w skrzyni automatycznej | MOTOFAKTOR

Dynamiczna wymiana płynu przekładniowego w skrzyni automatycznej

person Redakcja 10/09/2018

Jak wymienić olej w automatycznej skrzyni biegów za pomocą maszyny ATF Intelligence 2000?

Z roku na rok liczba samochodów na polskich drogach wyposażonych w automatyczną skrzynię biegów jest coraz większa. Dotyczy to zarówno nowych pojazdów, jak i używanych, sprowadzanych z innych państw. Użytkownicy automatów mogą poszczycić się wygodą i komfortem prowadzenia samochodu, nawet w zakorkowanym mieście, gdzie nie trzeba co chwila wciskać sprzęgła oraz ręcznie zmieniać biegu. Jednak, aby jak najdłużej zachować sprawność przekładni muszą pilnować regularnej wymiany oleju przekładniowego, który powinien być wymieniany zgodnie z zaleceniami producenta (zazwyczaj co 50 000 km). Przekroczenie interwałów może prowadzić do zniszczeń, a co za tym idzie kosztownych napraw. Te fakty powodują, że serwisy samochodowe muszą być przygotowane na rosnącą liczbę kierowców użytkujących pojazdy wyposażone w automatyczną skrzynię biegów.

 

Istnieją dwie metody wymiany płynu przekładniowego w automatycznych przekładniach. Statyczna wymiana oferowana jest przez większość warsztatów. Jednak z racji swoich niedoskonałości klienci, zwłaszcza nowych i droższych modeli aut, coraz częściej szukają serwisów oferujących dynamiczną wymianę płynu przekładniowego, która jest jedyną metodą pozwalającą na całkowitą wymianę oleju i zapobiega mieszaniu się starego z nowym. Jednak wiąże się to z koniecznością posiadania przez warsztat odpowiedniego sprzętu.

 

Urządzenie do dynamicznej wymiany płynu przekładniowego posiada w ofercie marka BIZOL. Maszyna ATF Intelligence 2000 wyposażona jest w kompletny zestaw adapterów dla samochodów niemal wszystkich producentów (także kupionych poza rynkiem europejskim).

 

Urządzenie posiada elektroniczny system kontroli, który zapewnia bezpieczną i szybką wymianę płynu w skrzyni automatycznej, niezależnie od różnicy temperatur między nowym środkiem, a tym zużytym. Poza sterowaniem pracą pompy ATF, oprogramowanie maszyny monitoruje proces wymiany oleju, kontroluje, czy ilość świeżego jest wystarczająca i czy zbiornik na zanieczyszczenia może odbierać zużyty płyn.
Do kompleksowej obsługi urządzenia wystarczy zaledwie jedna osoba, a jej użytkowanie jest wyjątkowo proste i intuicyjne. Przed dokonaniem wymiany płynu warto zastosować środek do czyszczenia przekładni ATF Cleaner+ a50, który również jest dozowany za pomocą maszyny. Urządzenie będzie prowadzić recyrkulację starej cieczy zawierającej dodatek czyszczący przez 10 minut.

Aby dokonać wymiany starego płynu na nowy, wystarczy podpiąć węże, stosując przy tym odpowiedni adapter przyłączeniowy, włączyć samochód (w przeciwieństwie do metody statycznej dynamiczną przeprowadza się na uruchomionym pojeździe), włączyć maszynę, wybrać program i zaczekać aż urządzenie wykona swoją pracę. Nie trzeba nawet znać kierunku przepływu cieczy, ponieważ maszyna ATF wykryje go automatycznie.

Pompa o dużej mocy z automatyczną regulacją 0,1- 4 l/min wypycha zużyty lubrykant i w jego miejsce wtłacza nowy, świeży płyn. Urządzenie wyróżnia się wyjątkowo dużą precyzją (3,0 g na 10 l) oraz charakteryzuję się wysoką dokładnością podczas wymiany płynu, nie wymaga kompensacji temperatury.

 

ATF Intelligence 2000 zasilana jest za pomocą akumulatora samochodowego, co zapobiega niepożądanym przerwom w razie awarii prądu i zapewnia stabilność oraz najwyższy stopień bezpieczeństwa całego procesu. Zintegrowana drukarka pozwala po każdej wymianie oleju wydrukować klientowi raport potwierdzający wykonanie usługi. Dzięki zamontowanym kółkom sprzęt jest mobilny, a długie 4-metrowe węże dodatkowo zwiększają wygodę użytkowania maszyny.

user photo

Autor

Redakcja

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).