Dwucyfrowy wzrost wartości sprzedaży Inter Cars w Q3 2018 | MOTOFAKTOR

Dwucyfrowy wzrost wartości sprzedaży Inter Cars w Q3 2018

Przychody ze sprzedaży Grupy Inter Cars wzrosły w Q3 2018 z 1,76 mld zł do 2,03 mld zł (15,1%) w porównaniu z Q3 2017.

W odniesieniu do pierwszych 9 miesięcy roku 2018 Grupa odnotowała wzrost sprzedaży z 4,98 mld zł do 5,22 mld zł (16,4%) w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej.

 

Grupa Inter Cars opublikowała raport finansowy za trzeci kwartał 2018. Przychody ze sprzedaży Inter Cars w Polsce w okresie 9 miesięcy 2018 roku były o 12,51% wyższe niż przychody w analogicznym okresie 2017 roku. W okresie od 1 października 2017 roku spółka otworzyła 11 nowych filii. Marża na sprzedaży za 3 kwartały 2018 roku wyniosła 23,8% (23,1% za 3 kwartały 2017 roku).

 

Sprzedaż eksportowa, rozumiana jako sprzedaż realizowana przez zagraniczne spółki dystrybucyjne oraz sprzedaż bezpośrednia z Inter Cars S.A., do zagranicznych kontrahentów (głównie na Wschód) wzrosła o 24,8% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. W okresie 9 miesięcy 2018 w porównaniu do analogicznego okresu 2017 roku, sprzedaż eksportowa z Polski wzrosła o 23,7%, natomiast dynamika przychodów ze sprzedaży eksportowej spółek zagranicznych wyniosła 24,9%.

 

Przychody Inter Cars z rynku krajowego stanowiły około 54% przychodów łącznie całej Grupy Kapitałowej natomiast w analogicznym okresie poprzedniego roku udział przychodów Inter Cars z rynku krajowego wynosił 56,8%. Rynek polski pozostaje podstawowym rynkiem sprzedaży dla Grupy Kapitałowej. Skonsolidowana marża ze na sprzedaży towarów za 3 kwartały całej Grupy wyniosła 29,7% i nieznacznie spadła w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. Skonsolidowany zysk brutto za okres 9 miesięcy 2018 roku wynosi 216,4 mln zł (+6,6% r/r), a zysk netto wynosi 180,3 mln zł (+6,7%).

 

Wzrost wartości magazynu do poziomu 2,4 mld zł  jest związany z niższą dynamiką sprzedaży w 3 kwartale 2018. Ponadto wzrost stanów magazynowych związany jest z zatowarowaniem nowych filii oraz magazynu regionalnego w Sofii, którego otwarcie odbyło się na początku września 2018.

 

Przychody wzrosły we wszystkich obszarach geograficznych Spółka konsekwentnie realizuje politykę ekspansji. Rynki te wykazują się dużym potencjałem wzrostu i wyższą rentownością netto dla branży niż rynek krajowy. Najwyższą dynamikę sprzedaży za 3 kwartały 2018 roku w porównaniu do analogicznego okresu 2017 roku (po przeliczeniu na PLN i po wyłączeniach konsolidacyjnych) odnotowały następujące spółki:

 

  • Bośnia i Hercegowina (625%),
  • Mołdawia (160%),
  • Estonia (100%),
  • Niemcy -Cleverlog (67%).

 

Przy czym ze spółek o największym wpływie na przychody Grupy obok Rumunii (13%) należy wskazać:

 

  • Litwę (14%),
  • Czechy (20%),
  • Bułgarię (29%),
  • Węgry (23%),
  • Chorwację (21%).

 

Więcej informacji można znaleźć w ogólnodostępnym raporcie kwartalnym Grupy.

 

Źródło: Inter Cars

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).