Dwa nowe silniki V6 w gamie Audi Q8 | MOTOFAKTOR

Dwa nowe silniki V6 w gamie Audi Q8

Audi poszerza gamę jednostek napędowych swego luksusowego SUV’a, modelu Q8, dodając do niej dwa silniki V6.

Audi Q8 łączy w sobie to, co najlepsze z dwóch światów – ze świata eleganckiego, luksusowego, czterodrzwiowego coupé i ze świata praktycznych SUV’ów. Przestronne wnętrze, przedział bagażowy z możliwością jego powiększania i zmniejszania, najnowocześniejsze rozwiązania z zakresu obsługi, zaawansowane zawieszenie i inteligentne systemy wspomagające, czynią z tego auta doskonałego towarzysza podróży biznesowych i rekreacyjnych. Teraz, dzięki dwóm nowym jednostkom napędowym, duży SUV coupé znajdzie z pewnością jeszcze większe grono klientów.

 

Nowe Audi Q8 55 TFSI wyposażone jest w trzylitrowy, sześciocylindrowy silnik o zapłonie iskrowym z bezpośrednim wtryskiem, wytwarzający moc 250 kW (340 KM). Jego maksymalny moment obrotowy 500 Nm osiągalny jest w szerokim zakresie od 1370 do 4500 obr./min. Turbodoładowany, benzynowy silnik rozpędza Audi Q8 od 0 do 100 km/h w 5,9 sekundy. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h.

 

Drugi nowy silnik, to kolejna wersja trzylitrowego diesla. Rozwija moc 170 kW (231 KM) oraz moment obrotowy 500 Nm w zakresie od 1750 do 3250 obr./min. Audi Q8 45 TDI do 100 km/h rozpędza się w 7,1 sekundy, a jego prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 233 km/h.

 

Wszystkie silniki w Audi Q8 współpracują z pokładowym systemem typu mild hybrid, dzięki któremu w toku codziennej eksploatacji możliwa jest redukcja spalania nawet o 0,7 litra na 100 km. Najważniejszymi komponentami systemu mild hybrid są litowo-jonowy akumulator oraz układ alternator-rozrusznik (RSG), zaopatrujące główny, 48-voltowy system elektryczny tego SUV’a coupé w energię elektryczną. RSG podczas spowalniania pojazdu pozwala na odzyskanie nawet 12 kW energii i przesłanie jej do akumulatora. Kiedy kierowca przy prędkości pomiędzy 55 a 160 km/h zdejmie nogę z pedału gazu, samochód może żeglować z wyłączonym silnikiem nawet przez 40 sekund. Następnie RSG bardzo sprawnie i łagodnie ponownie włącza silnik. System start-stop załącza się przy prędkości 22 km/h.

 

W nowych wersjach silnikowych za przekazywanie mocy na koła odpowiadają, podobnie jak w innych, 8-biegowa, automatyczna skrzynia biegów tiptronic oraz stały napęd na cztery koła quattro. Obie nowe wersje wyposażone są standardowo w 19-calowe felgi i opony o wymiarach 265/55. Zawieszenie z układem kontroli tłumienia, MMI Navigation plus, Audi virtual cockpit oraz system Audi drive select, są również elementami wyposażenia standardowego. Cała obsługa skupiona została na dwóch ekranach dotykowych z możliwością haptycznej i akustycznej reakcji zwrotnej.

 

 

Zużycie paliwa w powyższych wersjach silnikowych

Audi Q8 55 TFSI:

 

  • Zużycie paliwa w cyklu mieszanym w l/100 km: 11,0 – 10,5;
  • Emisja CO2 w cyklu mieszanym w g/km: 251 – 238

 

Audi Q8 45 TDI: 

 

  • Zużycie paliwa w cyklu mieszanym w l/100 km: 8,8 – 8,2;
  • Emisja CO2 w cyklu mieszanym g/km: 229 – 214

 

UWAGA: Zużycie paliwa oraz poziom emisji CO2 zależą od wybranej wersji wyposażenia.

 

Źródło: Audi

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).