Duże wzrosty sprzedaży detalicznej w branży moto - dane GUS | MOTOFAKTOR

Duże wzrosty sprzedaży detalicznej w branży moto - dane GUS

GUS opublikował dane sprzedaży detalicznej w Polsce do maja br. Szczególnie duże wzrosty zanotowała branża motoryzacyjna.

Jak wynika z opublikowanych przez GUS danych, ogólnie sprzedaż detaliczna[1] w cenach stałych w maju 2021 r. była wyższa niż przed rokiem o 13,9% (wobec spadku o 7,7% w maju 2020 r.). W porównaniu z kwietniem 2021 r. miał miejsce wzrost sprzedaży detalicznej o 8,2%. W okresie styczeń-maj[2] 2021 r. sprzedaż wzrosła r/r o 7,9% (wobec spadku o 6,2% w 2020 r.). Z kolei po wyeliminowaniu wpływu czynników o charakterze sezonowym sprzedaż detaliczna w cenach
stałych w maju 2021 r. była o 12,2% wyższa w porównaniu z kwietniem 2021 r

 

 

Największy wzrost sprzedaży detalicznej (w cenach stałych) w maju br. w porównaniu z analogicznym okresem 2020 r. odnotowały podmioty handlujące pojazdami samochodowymi, motocyklami, częściami (o 51,2% wobec spadku o 34,0% przed rokiem).

Tabela 1. Dynamika sprzedaży detalicznej (ceny stałe)
Tabela 2. Dynamika sprzedaży detalicznej (ceny bieżące)
Sprzedaż detaliczna towarów w maju 2021 r. według rodzajów działalności przedsiębiorstwa (ceny stałe) – analogiczny okres roku poprzedniego=100

W maju 2021 r. w porównaniu z kwietniem br. odnotowano też spadek wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 7,8%). Udział tej sprzedaży zmniejszył się z 10,8%
w kwietniu br. do 9,1% w maju br.

 

[1] Dane dotyczą przedsiębiorstw handlowych i niehandlowych o liczbie pracujących powyżej 9 osób. Grupowania przedsiębiorstw dokonano na podstawie PKD 2007, zaliczając przedsiębiorstwo do określonej kategorii według przeważającego rodzaju działalności, zgodnie z aktualnym w omawianym okresie stanem organizacyjnym. Odnotowane zmiany (wzrost/spadek) wolumenu sprzedaży detalicznej w poszczególnych grupach rodzajów działalności przedsiębiorstw mogą zatem również wynikać ze zmiany przeważającego rodzaju działalności przedsiębiorstwa oraz zmian organizacyjnych (np. połączenia przedsiębiorstw). Nie ma to wpływu na dynamikę sprzedaży detalicznej ogółem.

[2] W danych narastających uwzględniono korekty dokonane przez jednostki sprawozdawcze.

 

Źródło: GUS

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).