Duże różnice w rozwoju e-mobilności w Europie | MOTOFAKTOR

Duże różnice w rozwoju e-mobilności w Europie

Dane ACEA za I kwartał br. wskazują, że pojęcie "Europa dwóch prędkości", to nie tylko słowa, a faktyczna rzeczywistość.

Oprócz odwrotu diesla, dane ACEA za I kwartał 2021 ukazały jeszcze jedną ważną kwestię w Europie. Są nią ogromne różnice w rozwoju elektromobilności w poszczególnych krajach.

 

Na szczycie rankingu elektromobilności dziś w Europie stoją bowiem Niemcy, gdzie w I kwartale br. zarejestrowano 64 809 osobowych aut elektrycznych, drugie miejsce z wynikiem o połowę mniejszym zajmuje Wielka Brytania – 31 779, a trzecie miejsce przypadło Francji z wynikiem 30 491 rejestracji osobowych aut elektrycznych w I kwartale 2021 roku.

 

Tak obecnie wygląda czołówka państw przodujących w rozwoju elektromobilności w Europie. I nawet tutaj już widać 50% różnicę pomiędzy Niemcami a resztą podium w liczbie zarejestrowanych aut elektrycznych.

 

Jeżeli z podium usuniemy Wielką Brytanię, która nie jest już częścią Unii Europejskiej, to Francja przesunie się na drugie miejsce, a na trzecim miejscu pojawią się Włochy z liczbą rejestracji na poziomie 13 266 sztuk.

 

Na dalszych miejscach, różnice te zamieniają się dosłownie w przepaść. W krajach takich jak Hiszpania – 3449 rejestracji, Portugalia – 1579 rejestracji, czy nawet Austria – 6622 rejestracje – dane te są zdecydowanie mniejsze.

 

Przy tak dużych różnicach oczywiste jest że Niemcy i pozostałe kraje z czołówki szybciej będą w stanie osiągnąć neutralność klimatyczną niż kraje, w których liczba rejestracji nie przekroczyła w I kwartale 2021 r. 1000 sztuk. A do tych krajów oprócz Polski (940 rejestracji) należy jeszcze:

 

  • Bułgaria – 111 rejestracji,
  • Chorwacja – 132 rejestracje,
  • Czechy – 572 rejestracje,
  • Cypr – 26 rejestracji,
  • Estonia – 95 rejestracji,
  • Grecja – 419 rejestracji,
  • Węgry – 560 rejestracji,
  • Litwa – 65 rejestracji,
  • Łotwa – 65 rejestracji,
  • Rumunia – 415 rejestracji,
  • Słowacja – 157 rejestracji,
  • Słowenia – 342 rejestracje.

 

Oznacza to, że prawie połowa krajów należących do Unii Europejskiej ma średnią rejestracji na poziomie 300 sztuk osobowych aut elektrycznych na kwartał. Podczas, gdy czołówka krajów UE ma średnią kwartału na poziomie 36 188 rejestracji.

Dlatego Niemcy i Francja nie powinny wyznaczać elektromobilnych celów dla Unii Europejskiej. Wytyczane przez te kraje cele są bowiem oderwane od rzeczywistości.

członek zarządu serwisu autobaza.pl - Marek Trofimiuk

 

Patrząc na aktualny stan rozwoju elektromobilności w Polsce, jeżeli nic nie przyspieszy, to z obecnym tempem rejestracji nowych aut elektrycznych na poziomie ok. 3760 sztuk/rocznie, ten wyśniony przez premiera Morawieckiego milion nowych aut elektrycznych osiągniemy za … 266 lat. Natomiast UE planuje neutralność klimatyczną już w 2050 roku.

 

Źródło: Autobaza.pl

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).