Dunlop rozszerza ofertę opon motocyklowych o linię Sportmax Q-Lite | MOTOFAKTOR

Dunlop rozszerza ofertę opon motocyklowych o linię Sportmax Q-Lite

Dzięki nowej gumowej mieszance opony Dunlop Sportmax Q-Lite mają sprostać wymaganiom codziennej jazdy na lekkich motocyklach klasy 125cm3 i 250cm3.

 

Dunlop Sportmax Q-Lite to świetne połączenie stylu i technologii, z ukłonem w stronę młodych entuzjastów motocykli, którzy szukają wyjątkowej przyczepności i ochrony w połączeniu ze stylowym wyglądem – powiedział Luca Davide Andreoni, Marketing Manager Dunlop w Europie.

 

Opona wprowadza hypersportowy design i osiągi do segmentu lekkich motocykli klasy 125 cm3 i 250 cm3. Zaawansowany profil opony Sportmax Q-Lite o jednolitym promieniu daje kierowcy porównywalne odczucia przy każdej prędkości i kącie nachylenia. To ważne dla zapewnienia motocyklistom niezmiennego poczucia pewności, zarówno podczas jazdy w mieście, jak i na krętej drodze.

Opony Dunlop Sportmax Q-Lite, Fot. Dunlop

Sportmax Q-Lite zastępuje model TT900 GP i w porównaniu do niego oferuje dłuższy o 60% przebieg*. Wnosi także wyraźną poprawę ogólnej przyczepności i prowadzenia dzięki przełomowym rozwiązaniom w konstrukcji bieżnika, które przekładają się na większą powierzchnię styku opony z podłożem nawet przy dużych obciążeniach.

 

Sportmax Q-Lite wyróżnia się także nową w pełni węglową mieszanką, wzbogaconą o najnowocześniejsze żywice, która zapewnia lepszą przyczepność na mokrych i suchych nawierzchniach. Inżynierowie Dunlop zoptymalizowali także wzór oraz profil opony, co dodatkowo wzmacnia jej zachowanie na różnych nawierzchniach drogi.

 

Inspirowany kategorią hypersportową wzór bieżnika nadaje Sportmax Q-Lite nie tylko sportowy wygląd, ale także charakterystyczny dla tej kategorii poziom przyczepności i prowadzenia. Pod względem strukturalnym, poprzez dostosowanie konstrukcji i liczby klocków, zoptymalizowano sztywność karkasu opony dla każdego rozmiaru. Ponadto kształt rowków został opracowany przy użyciu symulacji FEA (Finite Element Analysis), co zwiększa przebieg opony i ogranicza jej nierównomierne zużycie.

 

* Test przeprowadzony przez Sumitomo Rubber Industries, Ltd w Japonii w 2021 roku, w Shirosato Test Center. Testowane rozmiary opon: 110/70-17 i 140/70-17. Motocykle tetsowe: YAMAHA YZF-R3 i KAWASAKI Ninja 250. Wyniki testów uzyskano poprzez pomiar głębokości bieżnika SPORTMAX Q-LITE i TT900GP w pobliżu wskaźnika zużycia w centralnej części tylnej opony. Pomiary zarejestrowane przed testami i po przejechaniu 1200 km. Pojazdy i kierujący byli rekonfigurowani i zamieniani w celu wyrównania przebiegu. Ciśnienie powietrza (NA ZIMNO):YZF-R3 2,0 atm. przód ; 2,5 atm. tył / Ninja 250 2,0 atm. przód ; 2,25 atm tył. Indywidualne wyniki mogą się różnić

 

Źródło: Goodyear

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).