Dlaczego warto wybierać klocki TRW Electric Blue? | MOTOFAKTOR

ZF Aftermarket dopasowując się do trendu rosnącej popularności aut hybrydowych i elektrycznych wprowadził na rynek klocki hamulcowe TRW Electric Blue.

Co prawda pierwszy samochód elektryczny został opracowany już w 1895 roku przez Thomasa Parkera, ale dopiero od kilku lat obserwujemy gwałtowny wzrost zainteresowania napędami alternatywnymi, opartymi na elektryfikacji.

 

Samochody z czystym napędem elektrycznym oraz samochody hybrydowe (konwencjonalne lub plug-in) przestały być tylko ciekawostką dla ekscentryków lubiących eksperymenty, ale stały się pełnoprawną i sensowną alternatywą dla aut z silnikami spalinowymi.

 

Samochody elektryczne rewelacyjnie spisują się w mieście, zaś coraz bogatsza sieć publicznych ładowarek znacząco ułatwia codzienną eksploatację. Samochody hybrydowe z kolei pozwalają spróbować “jazdy na prądzie”, w przypadku odmian plug-in umożliwiają poruszanie się praktycznie całkowicie bezemisyjne, ale eliminują ograniczenia wersji czysto elektrycznych związanych z zasięgiem. Samochody elektryczne mogą być bardzo oszczędne, niedrogie w eksploatacji, proste w serwisowaniu, a co równie ważne, bardzo komfortowe. I tu pojawia się największa zaleta tego typu aut – cisza podczas jazdy.

Cisza – jak o nią zadbać?

Samochody elektryczne oraz hybrydowe pozwalają na bardzo oszczędną jazdę przy odpowiednim i umiejętnym korzystaniu z pedału gazu. Jeśli jednak zajdzie potrzeba dynamicznego przyspieszenia, samochód elektryczny zaoferuje maksymalne parametry w mgnieniu oka.

 

Każdy kierowca, nawet ten, który jest ogromnym zwolennikiem konwencjonalnych silników, z pewnością doceni natychmiastową reakcję na pedał przyspieszenia. Doceni również niespotykaną ciszę podczas jazdy i związany z tym komfort. Ale aby o to zadbać, spełnione muszą być odpowiednie warunki.

 

Napęd elektryczny sam w sobie jest niemal niesłyszalny. Na komfort akustyczny wpływa również odpowiednie wygłuszenie samochodu i dobór właściwych podzespołów, które minimalizują generowany hałas.

 

Wystarczą źle dobrane opony, tarcze hamulcowe lub klocki, aby starania inżynierów spełzły na niczym. Marka TRW opracowała zatem odpowiednie klocki hamulcowe, które dbają o komfort akustyczny nawet podczas gwałtownego hamowania z dużych prędkości przy zachowaniu maksymalnej wydajności.

Pojawiają się jednak również ogólne obawy dotyczące bezpieczeństwa, związane z brakiem hałasu wytwarzanego przez pojazdy elektryczne. Jeśli jednak chodzi o komfort kierowcy, hałas i wibracje odczuwane we wnętrzu pojazdu są niedopuszczalne.

 

Mówiąc wprost, czy brak hałasu podczas hamowania nie wpływa negatywnie na wydajność tego układu? Testy pokazują, że klocki hamulcowe TRW Electric Blue wykonane w nowej, rewolucyjnej formule materiału ciernego wytwarzają mniej NVH (wibracje i dokuczliwy hałas).

 

Posiadają one również specjalne wielowarstwowy nakładki antywibracyjne oraz powlekane sprężyny tłumiące hałas i wibracje. To wszystko pozwoliło stworzyć w pełni wydajne klocki hamulcowe, które są po prostu ciche i nie wpływają negatywnie na komfort podróży.

TRW Electric Blue – cisza i wydajność

Dywizja ZF Aftermarket została zaangażowana już na wczesnym etapie w rozwój technologii motoryzacyjnych przyszłości. Umożliwiło to kompleksowe wdrożenie nowych rozwiązań dla produktów i usług na rynku aftermarketowym.

 

Obejmuje to również pierwsze na świecie klocki hamulcowe do pojazdów elektrycznych i hybrydowych, które pomagają wyraźnie zredukować hałas i wibracje powstające podczas hamowania. Wysoki poziom innowacyjności produktu jest połączony z jakością usług zorientowaną na potrzeby rynku: klocki hamulcowe TRW Electric Blue są dostarczane z odpowiednimi akcesoriami gwarantującymi tym samym szybki i łatwy montaż.

 

Liczne testy wykazały, że TRW Electric Blue, wykonane w rewolucyjnej, nowej formule materiałowej FMG 53 wytwarzają mniejszy poziom czynnika NVH (tzn. hałas, wibracje oraz uciążliwość działania), gdy są wspierane przez specjalną wielowarstwową nakładkę tłumiącą hałas. Co więcej, zredukowane jest również pylenie, co przekłada się nie tylko na czyste felgi bez trudnego do usunięcia nalotu, ale również ochronę środowiska – mniej szkodliwych metali, np. miedzi zanieczyszczającej wodę.

Warto wiedzieć, że klocki hamulcowe TRW Electric Blue można obecnie zamontować w 98% wszystkich modeli z napędem elektrycznym, które są dostępne na rynku europejskim, jak również do 92% modeli z napędami hybrydowymi.

TRW to czołowy dostawca produktów w zakresie układów hamulcowych, kierowniczych, zawieszenia do samochodów osobowych i pojazdów ciężarowych oraz narzędzi serwisowych. TRW należy do portfolio marek ZF Aftermarket.

 

Artykuł sponsorowany przez ZF Aftermarket

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).