Diagnostyka aut FCA z modułem SGW w systemie Texa | MOTOFAKTOR

Diagnostyka aut FCA z modułem SGW w systemie Texa

person Adrian Januszkiewicz 14/07/2020

Najnowsze oprogramowanie Texa ICD5 CAR zostało wzbogacone o bezpośrednią diagnostykę pojazdów FCA zabezpieczonych modułem SGW.

Jak powszechnie wiadomo, w 2017 roku Grupa FCA wdrożyła w swoich pojazdach system ochrony przed możliwymi atakami informatycznymi, mający na celu przeniesienie potencjalnie wrażliwych informacji na wyższy poziom bezpieczeństwa, co w rzeczywistości uniemożliwiło wykonywanie jakichkolwiek operacji na pojazdach przez niezależne warsztaty samochodowe.

 

Texa natychmiast zgłosiła się do europejskich oraz krajowych instytucji w celu nawiązania trwałej współpracy z FCA. Dzięki temu już od czerwca 2020 r. warsztaty samochodowe mogą ponownie dokonywać napraw we wszystkich pojazdach, również tych z grupy FCA, a to wszystko całkowicie legalnie i bezpiecznie.

 

Texa nie poprzestała na powyższych działaniach, ale wdrożyła w tym obszarze innowacyjną usługę, TEXA SECURITY ACCESS, która ma umożliwiać wszystkim klientom wykonywanie diagnostyki pojazdów wyposażonych w moduł zabezpieczający Secure Gateway (SGW) w sposób legalny, bezpieczny i nieograniczony. SGW jest modułem ochrony przed możliwymi atakami informatycznymi, który przechwytuje wszelkie próby połączenia z jednostkami sterującymi zamontowanymi w pojeździe.

 

Subskrybując nową usługę, urządzenia Texa za pośrednictwem połączenia internetowego, automatycznie zarządzają uwierzytelnianiem na serwerach FCA i systematycznie przystępują do odblokowywania modułu SGW. Przebieg diagnostyki nie będzie wymagał każdorazowego logowania się do oficjalnego portalu Technical Information w celu wykupu dostępu w trakcie każdej operacji, ale będzie podobny do dobrze znanych procedur diagnozowania dowolnego innego pojazdu dostępnego w IDC5.

 

Wśród pojazdów, w których dzięki TEXA SECURITY ACCESS można przeprowadzić pełną diagnostykę, wyróżniamy popularne modele takie jak ALFA Romeo Giulia i Stelvio, FIAT Tipo, 500, 500L i 500X, Jeep Renegade, Compass, Wrangler oraz Grand Cherokee.

Źródło: Texa

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).