Denso: kody QR

person Redakcja 12/06/2018

Kod QR opracowany przez Denso Wave stał się synonimem efektywnego zapisywania i przesyłania informacji, który jest dziś używany przez miliony osób.

W 1994 roku Masahiro Hara i kierowany przez niego zespół programistów wynalazł nowy sposób kodowania informacji za pomocą małych punktów. Kod QR – ang. Quick Response Code – miał rozpowszechnić się na całym świecie i umożliwić wykonywanie różnych zadań o wiele szybciej, lepiej i bardziej szczegółowo – a wszystko to dzięki jednorazowemu zeskanowaniu kodu, co zajmuje tylko kilka milisekund.

 

W kolejnych latach opracowano różne wersje kodów QR, które mogły zaspokoić określone potrzeby w poszczególnych obszarach zastosowań. Kod Micro QR jest szczególnie mały, kod iQR może być generowany zarówno z modułów kwadratowych, jak i prostokątnych, a SQRC może nawet zawierać prywatne informacje, które są możliwe do odczytania tylko przez wybraną grupę odbiorców. Dzięki LogoQ możliwe jest nawet zintegrowanie logo własnej firmy z kodem QR.

 

Autorzy kodu QR nagrodzeni przez Europejski Urząd Patentowy

 

W 2014 roku, w 20. rocznicę wynalezienia kodu QR, Masahiro Hara i zespół programistów odpowiedzialnych za powstanie kodu QR został pierwszym japońskim laureatem prestiżowej Nagrody Europejskiego Wynalazcy (ang. European Inventor Award), wręczanej przez Europejski Urząd Patentowy. Do nagrody było nominowanych 15 wynalazków, dlatego wydaje się prawie niewiarygodne, że kod QR otrzymał aż 30 proc. głosów!

 

Nagroda, wręczona po raz pierwszy w 2006 r., jest przyznawana corocznie dla wynalazców indywidualnych i grup w następujących kategoriach: innowacja technologiczna, społeczna i ekonomiczna.

 

Kody QR zdobyły przez ostatnich 20 lat niezwykłe uznanie i cieszą się popularnością w różnych regionach świata, we wszystkich grupach wiekowych. Umożliwiają natychmiastowe sprawdzenie danych i są wykorzystywane na wiele sposobów, m.in. w inwentaryzacji produktów, automatyzacji sprzedaży biletów lotniczych czy do wyświetlania informacji w muzeach i galeriach sztuki.

 

Kod QR – fakty

 

  • Kod QR został opracowany w 1994 roku przez firmę Denso Wave, w celu śledzenia wyprodukowanych części samochodowych
  • Obecnie ponad 25 proc. użytkowników kodów QR stanowią konsumenci w wieku 35-44 lata
  • Największy odsetek użytkowników kodów QR mają Japonia i Stany Zjednoczone

 

Źródło: Denso

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl