DENSO Aftermarket wprowadza ekologiczne opakowania | MOTOFAKTOR

DENSO Aftermarket wprowadza ekologiczne opakowania

Dążąc do zmniejszenia swojego wpływu na środowisko, DENSO Aftermarket zakończyło trzyetapowy plan gruntownej zmiany opakowań swoich produktów i materiałów pomocniczych.

„DENSO jest nie tylko jednym z głównych producentów oryginalnego wyposażenia (OE), ale również liderem w realizacji celów zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska. DENSO Aftermarket podąża tymi śladami, starając się zmniejszyć swój wpływ na środowisko” – wyjaśnia Fatiha Laauich, Pan EU Strategic Marketing Manager w DENSO Europe.

Jako globalna korporacja, DENSO wprowadziło już wiele szeroko zakrojonych zmian w zakresie ochrony środowiska, a ambicja wywarcia pozytywnego wpływu na planetę objęła również dział rynku wtórnego. W efekcie DENSO Aftermarket zobowiązało się do gruntownej zmiany opakowań swoich produktów. Projekt rozpoczęto w marcu 2022 r.

Pierwsze widoczne skutki podjętych przez nas działań pojawiły się wraz z zastąpieniem 54-stronicowej instrukcji obsługi w formacie A4 – która do tej pory była dostarczana z każdą nową sprężarką klimatyzacji – ulotką w formacie A5 zawierającą kod QR, po zeskanowaniu którego uzyskujemy dostęp do cyfrowej instrukcji obsługi. Tylko ten krok zmniejszył zużycie papieru o ponad 30 ton rocznie” – mówi Fatiha Laauich.

Druga faza projektu polegała na przeprojektowaniu opakowania wewnętrznego, przy jednoczesnym zapewnieniu odpowiedniej ochrony dla znajdujących się w nim produktów podczas przechowywania i transportu. W efekcie DENSO przestało używać pianki poliuretanowej, która jest trudna w utylizacji i recyklingu, i zastąpiło ją papierem uzyskanym w 100% z recyklingu, który sam w sobie w całości nadaje się do ponownego recyklingu. W rezultacie DENSO Aftermarket zmniejszyło zużycie plastiku i pianki o 51 ton rocznie, jednocześnie zmniejszając emisję CO2 i zapewniając łatwość utylizacji i recyklingu nowych, papierowych opakowań.

Ostatnim etapem ulepszeń było przeprojektowanie opakowania zewnętrznego, co oprócz korzyści dla środowiska – takich jak łatwiejszy recykling i oszczędność 258 kg farby rocznie – pozwoliło nam również ujednolicić branding i opracować wspólny projekt pudełek. Nowe pudełka są łatwiejsze w pakowaniu i bardziej wydajne w układaniu na paletach, co ułatwia dystrybucję i jest korzystne dla całego procesu logistycznego” – podkreśla Fatiha Laauich.

Nowe opakowania są już wykorzystywane w produktach DENSO z zakresu termiki i posiadają również zmieniony system etykietowania, który upraszcza procedurę dystrybucji. Kod QR na opakowaniu umożliwia szybki dostęp do instrukcji montażu, szczegółów technicznych i informacji gwarancyjnych. Ponadto, dzięki wyraźnym i dobrze rozpoznawalnym oznaczeniom, użytkownicy końcowi mogą łatwo poddać opakowanie recyklingowi, a skanując drugi kod QR, mogą również uzyskać więcej informacji na temat ekologicznych inicjatyw DENSO. Nowe opakowania dla pozostałych linii produktów DENSO zostaną wprowadzone przed końcem roku.

Źródło: DENSO

 

Chcesz być na bieżąco z informacjami? Obserwuj nas w wiadomościach Google:

belka Wiadomości Google