Denso - 72 lata sukcesów | MOTOFAKTOR

Denso - 72 lata sukcesów

person Adrian Januszkiewicz 26/10/2021

Denso ma bogatą historię, a wkład marki w rozwój motoryzacji jest niebagatelny.

Minęło już siedem dekad działalności Denso w branży motoryzacyjnej. Aby podkreślić swoje zaangażowanie w opracowywanie innowacyjnych technologii oraz obsługę klienta, firma przygotowała krótkie kalendarium z najważniejszymi wydarzeniami w jej historii.

1949

NIPPON ELECTRICAL EQUIPMENTS CO. LTD oddzieliło się od firmy Toyota Motor Co. Ltd i stało się odrębną jednostką. Później firma zmieniła nazwę na NIPPONDENSO CO. LTD., a ostatecznie przekształciła się w korporację, którą znamy dzisiaj.

1954

Od samego początku swojej działalności Denso zależało na na tworzeniu lokalnych centrów wiedzy. W 1954 r. powstały jego regionalne fabryki i centrum szkoleń technicznych.

 

Był to początek globalnej sieci Assigned Service Station System, której celem jest poprawa usług świadczonych dla jej użytkowników końcowych w różnych regionach świata. Sieć centrów pomogła Denso również ustalić swoją główną zasadę: “Monozukuri to Hitozukuri (nasze działania opierają się na naszych ludziach)” oraz “Inżynieria i technika ręka w rękę”, której wciąż przestrzega.

1956

Aby założycielski duch działalności Denso pozostał niezmienny również dla przyszłych pokoleń budujących korporację, ustanowiono misję przedsiębiorstwa – zestaw wartości, którymi kieruje się do dzisiaj we wszystkim, co robi.

1961

Głównym celem działalności Denso zawsze był rozwój wysokiej jakości produktów. W 1961 roku jego starania zostały docenione – firma otrzymała nagrodę im. Deminga, jedną z najbardziej prestiżowych nagród w dziedzinie kontroli jakości. Był to zarazem dopiero początek jej kultury nastawionej na jakość.

1966

Rynek amerykański jest kluczową częścią działalności Denso od lat sześćdziesiątych XX w. W 1966 roku założone zostało biuro sprzedaży w Chicago oraz filie w Los Angeles. Tym samym produkty, sieci i innowacje Denso stały się dostępne dla reszty świata.

1968

W Denso nieustannie wprowadzane są innowacyjne rozwiązania, aby wyprzedzać konkurentów i rozwijać wysokiej jakości produkty, które naprawdę zmieniają branżę motoryzacyjną. Utworzenie Centrum Badawczego Układów Zintegrowanych (IC) było pierwszym krokiem Denso w tej kulturze innowacji.

 

Skupienie się na własnych badaniach i rozwoju sprawiło, że Denso mogło wyprzedzić konkurencyjne firmy i zacząć opracowywać elektroniczne elementy sterujące do części samochodowych. Te komponenty elektroniczne wciąż znajdują się w jego głównej ofercie produktowej.

1972

W 1971 roku Denso utworzyło w Los Angeles swoją pierwszą zagraniczną spółkę handlową, a rok później powstały jego pierwsze firmy produkcyjne zlokalizowane poza Japonią. Firmy NIPPONDENSO (AUSTRALIA) PTY. LTD i NIPPONDENSO THAILAND CO. LTD. zwiększyły możliwości zaopatrywania światowego rynku motoryzacyjnego w części samochodowe przez japońską markę i dały możliwość uważnego wsłuchania się w potrzeby jej klientów w tych regionach.

1973

W 1973 powstało pierwsze europejskie biuro Denso w Weesp, w Holandii, gdzie do dzisiaj mieści się europejska siedziba korporacji. Obejmując działaniami zarówno rynki części oryginalnych, jak i zamiennych, Denso Europe posiada obecnie 18 zakładów produkcyjnych i 7 biur handlowych w Europie, które zatrudniają blisko 14 000 pracowników.

1977

Rozwijanie umiejętności zespołu Denso w celu wychodzenia naprzeciw potrzebom jego klientów zawsze było dla niego kluczowym celem. W 1977 roku firma została nagrodzona swoim pierwszym złotym medalem w WorldSkills Competition. Od tego czasu Denso zdobyło ponad 60 medali WorldSkills w uznaniu swojego wkładu w rozwijanie umiejętności swoich inżynierów.

1984

Aby móc testować jakość swoich produktów i upewnić się, że spełniają one potrzeby klientów, Denso otworzyło centrum testowe w Nukata Proving Ground. Było to pierwsze tego typu miejsce w branży – Denso wykonało krok, którego nie zrobił wcześniej żaden inny producent części.

1991

W ciągu ostatnich 30 lat badania i rozwój Denso doprowadziły do ​​powstania technologii i innowacji, które zmieniły oblicze branży motoryzacyjnej. Na początku lat 90-tych firma otworzyła swoje laboratoria badawcze, aby rozpocząć prace nad szeregiem nowych technologii – od materiałów półprzewodnikowych po mikroalgi, które produkują olej.

1994

W 1994 roku wartości firmy zostały sformalizowane w filozofii Denso. Zgodnie ze swoją pierwotną misją, jej zobowiązanie do ulepszania świata za pomocą swoich technologii i produktów zostało zawarte w nowej filozofii korporacyjnej.

 

W tym samym roku opracowana została kolejna przełomowa technologia. Kody QR umożliwiły szybki odczyt danych, prowadząc do szeregu innowacji w zakładach produkcyjnych.

1996

Aby odzwierciedlić swoją obecność na całym świecie, usunięto słowo “Nippon” (japońskie słowo oznaczające Japonię) z nazwy firmy, stając się DENSO CORPORATION.

2005

Denso kontynuuje zaangażowanie w szkolenie swoich pracowników, tworząc Akademię Szkoleniową w Tajlandii. Pierwsze zagraniczne centrum szkoleniowe zapewnia inżynierom i mechanikom wysokiej jakości edukację na poziomie regionalnym.

2016

Zrównoważony rozwój to kluczowy problem w branży mobilności, dlatego Denso opracowało swoją wizję: DENSO ECO VISION 2025. Jest to plan działania mający na celu rozwiązanie różnych problemów, takich jak wpływ motoryzacji na środowisko i użycie energii w sektorze motoryzacyjnym.

2017

W oparciu o filozofię Denso stworzono nowe hasło marki: “Crafting the Core”. Obejmuje ono jej wizję i cele na przyszłość, w tym długoterminową politykę grupy DENSO 2030. Celem jest “zapewnienie nadziei na przyszłość naszej planecie, społeczeństwu i wszystkim ludziom” poprzez wprowadzanie zmian, które zabezpieczą całą działalność Denso, w tym również na rynku wtórnym.

Źródło: Denso

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).