Demontaż sprzęgła w ciężarówce

person Redakcja 16/10/2017

Schaeffler tłumaczy procedurę demontażu tarczy sprzęgłowej stosowanej w pojazdach ciężarowych na przykładzie docisków sprzęgła samonastawnego LuK RepSet SmartTAC.

Niżej opisana procedura dotyczy tarcz sprzęgłowych o średnicy 430 mm z 6-sprężynowym tłumikiem drgań w połączeniu z dociskiem sprzęgła ciągnionym o średnicy płyty dociskowej 430 mm, stosowanych w pojazdach ciężarowych.

Informacja serwisowa obejmuje tarcze sprzęgłowe o numerach:

 

  • 343 0150 10,
  • 343 0182 10,
  • 343 0192 10,
  • 343 0194 10,
  • 343 0197 10,
  • 343 0202 10,
  • 343 0203 10,
  • 343 0204 10,
  • 343 0205 10,
  • 343 0206 10,
  • 343 0207 10,
  • 343 0208 10,
  • 343 0209 10,
  • 343 0210 10,
  • 343 0211 10,
  • 343 0212 10,
  • 343 0213 10,
  • 343 0215 10,
  • 343 0217 10,
  • 343 0220 10,
  • 343 0221 10,
  • 343 0222 10,
  • 343 0227 10,
  • 343 0228 10,
  • 343 0229 10,
  • 343 0238 10.

 

W przypadku demontażu używanego docisku z silnika przed odkręceniem śrub montażowych należy pod łeb nitu ograniczającego ruch płyty dociskowej a korpus sprzęgła założyć blokadę transportową, a jeśli warsztat takiej nie posiada należy wykonać ją z drutu o grubości 2-3 mm.

Blokada transportowa
Miejsce instalacji blokady transportowej

W przypadku niezastosowania procedury podczas demontażu, płyta dociskowa przesunie się maksymalnie w kierunku koła zamachowego, co spowoduje, że podczas montażu docisku końcówki sprężyny talerzowej wychylą się zbyt blisko tłumika drgań tarczy sprzęgłowej. Kontakt sprężyny talerzowej z tłumikiem drgań tarczy sprzęgłowej spowoduje uszkodzenia, które w efekcie uniemożliwią poprawne rozłączanie sprzęgła jak również problemy w jego działaniu.

 

W przypadku nowych docisków sprzęgła blokada transportowa zamontowana jest fabrycznie.

Należy pamiętać że po montażu docisku należy zdemontować blokady transportowe!

 

Jeżeli blokady nie zostaną zdemontowane spowoduje to poślizgi sprzęgła podczas użytkowania pojazdu i uszkodzenie okładzin tarczy sprzęgłowej.

 

Więcej praktycznych informacji na www.repxpert.pl

 

Artykuł sponsorowany przez firmę Schaeffler

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl