Czym kierują się kierowcy przy wyborze żarówki? | MOTOFAKTOR

Czym kierują się kierowcy przy wyborze żarówki?

Polscy kierowcy coraz więcej wiedzą na temat oświetlenia samochodowego, ale wciąż jest tu pole do poprawy.

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Instytut ARC Rynek i Opinia na zlecenie marki OSRAM, co czwarty kierowca nie wie, czym powinno się charakteryzować źródło światła wysokiej jakości, a 16% nie zna żadnego typu żarówek o podwyższonych parametrach.

 

Spora grupa kierowców jest zdania, że żarówki wysokiej jakości to takie, które są trwałe, a przecież istotnych parametrów jest znacznie więcej. Zaledwie 5% ankietowanych uważa, że żarówka wysokiej jakości powinna charakteryzować się dużym zasięgiem, a wg 3% powinna dawać dużo światła. Aż 26% badanych nie wie, jakie cechy powinno mieć źródło światła, by można było powiedzieć o nim, że jest wysokiej jakości.

 

Głównym źródłem wiedzy o oświetleniu samochodowym są mechanicy. Aż 46% respondentów badania ARC wskazuje właśnie warsztaty jako miejsce, gdzie szukają informacji na temat żarówek czy lamp ksenonowych. Na drugim miejscu jest sklep z częściami samochodowymi z 43% wskazań (można było wybrać kilka odpowiedzi). Rośnie znaczenie internetu, ale żadne ze źródeł online (fora internetowe, strony producentów itp.) na razie nie jest w stanie zagrozić warsztatom i sklepom.

 

Ankietowani przy wyborze źródeł światła kierują się głównie ceną i trwałością, ale znaczenie obu tych cech powoli spada. Rośnie za to waga barwy, zasięgu, a przede wszystkim ilości generowanego światła.

 

Poziom wiedzy polskich kierowców o oświetleniu samochodowym nie jest najwyższy, ale na szczęście stale się poprawia. Coraz większy odsetek wie, że istnieją żarówki o przedłużonej trwałości, wytwarzające więcej światła czy takie, które emitują chłodne, białoniebieskie światło. 16% ankietowanych deklaruje, że nie zna żadnego z wyżej wymienionych rodzajów żarówek. W badaniu, przeprowadzonym przez ARC na zlecenie OSRAM w 2017 roku takich, niezbyt zorientowanych, kierowców było aż 25%.

 

Źródło: OSRAM

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).