Czy twój serwis wymienił zawory przy zmianie opon? | MOTOFAKTOR

Czy twój serwis wymienił zawory przy zmianie opon?

person Adrian Januszkiewicz 4/03/2020

Czy wiesz, że przy wymianie opon serwis powinien wymienić zawory? Czy twój warsztat doczyścił odpowiednio felgę?

W Polsce działa blisko 12 tys. serwisów zajmujących się oponami. Niestety, bardzo zróżnicowany jest w nich poziom obsługi i kultury technicznej. Brakuje też jednolitego systemu szkoleń. Najgorzej wychodzą na tym kierowcy – nie wiedzą komu mogą z czystym sumieniem powierzyć swój samochód.

 

Wiele warsztatów wymienia opony w sposób absolutnie niedopuszczalny, często na siłę. Powoduje to rozciąganie i naderwanie warstw wewnętrznych opony, a nawet rozerwanie stopek – czyli tych części, które przenoszą siły z opony na felgę.

 

Dlatego Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego wspólnie z niezależną firmą certyfikacyjną TÜV SÜD wprowadza system oceny i wyróżnienia profesjonalnych serwisów w oparciu o niezależny audyt wyposażenia i kwalifikacji personelu technicznego.

 

Certyfikat oponiarski ma pomagać warsztatom w polepszaniu jakości – co jest kluczowe dla bezpieczeństwa – zwiększać konkurencyjność, a klientom dawać pewność, że usługę wykonają dobrze przygotowani fachowcy.

Jak znaleźć serwis godny zaufania? Certyfikat Oponiarski PZPO to korzyści dla serwisów i dla kierowców. Dzięki niemu klienci powierzają swój samochód sprawdzonym fachowcom i mogą mieć pewność, że audytorzy sprawdzili nawet 140 kryteriów – w tym stan techniczny urządzeń, umiejętności serwisantów i poziom obsługi. To ważne – na drodze to kierowca odpowiada za stan techniczny auta oraz bezpieczeństwo swoje i innych uczestników ruchu drogowego. Wybierając certyfikowany warsztat mamy pewność, że usługa zostanie wykonana profesjonalnie, ponieważ audytor dokładnie sprawdził już za nas rzeczywiste możliwości techniczne danego warsztatu. Nie musimy więc wybierać decydować się na skorzystanie z usług danego serwisu tylko na podstawie deklaracji właściciela warsztatu o jego rzekomej najwyższej jakości. Piotr Sarnecki dyrektor Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO)

Przyznanie certyfikatu jest poprzedzone audytem technicznym, w czasie którego badane są:

 

  • wyposażenie techniczne warsztatu
  • umiejętności serwisantów
  • warunki BHP dla pracowników
  • poziom obsługi klienta i podstawowe wygody (parking, łazienka, poczekalnia).

 

Warsztaty które przeszły audyt TÜV SÜD i otrzymały Certyfikat Oponiarski Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego można znaleźć na stronie certyfikatoponiarski.pl.

 

Z uwagi na duże zróżnicowanie jakości usług w serwisach zajmujących się oponami w Polsce w Certyfikacie Oponiarskim wyróżnia się 3 poziomy zaawansowania w obsłudze opon:

 

  • SERWIS DOBRY – podstawowe usługi wykonywane na wysokim poziomie, podstawowe i serwisowane wyposażenie nadające się do większości pojazdów, podstawowe udogodnienia dla klientów
  • SERWIS BARDZO DOBRY – kryteria poziomu DOBREGO oraz: bardziej zaawansowane wyposażenie, większa dokładność obsługi, dodatkowe umiejętności mechaników, lepsze warunki w strefie klienta
  • SERWIS WZOROWY – kryteria poziomu DOBREGO i BARDZO DOBREGO oraz: zaawansowane wyposażenie, najwyższe kompetencje serwisantów, dodatkowe usługi oponiarskie, najwyższy standard obsługi klienta oraz weryfikacja przez tajemniczego klienta.

 

Źródło: PZPO

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).