Czy branża moto staje się bardziej eko? | MOTOFAKTOR

Czy branża moto staje się bardziej eko?

person Adrian Januszkiewicz 20/03/2020

Według raportu Capgemini, w ponad 60% firm podjęło działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, ale najbliższe 5 lat wymaga większych nakładów.

Jak wskazują dane UE za niespełna 30% europejskiej emisji dwutlenku węgla odpowiada transport, z czego aż 72% CO2 generuje transport drogowy. Skoncentrowanie decydentów w strukturach państwowych i ponadpaństwowych, klientów i inwestorów na ekologii, wywiera duży nacisk na zrównoważony rozwój w branży automotive.

 

Dlatego też UE ustanowiła ogólny cel zmniejszenia emisji spalin o 60% w stosunku do 1990 r. Cel ten powinien zostać osiągnięty do 2050 r., jednakże bez wdrożenia odpowiednich technologii, może to być nie lada wyzwaniem ze względu na nieustannie zwiększające się zapotrzebowanie na transport drogowy.

Czy automotive rozwija się w zrównoważony sposób?

Z raportu Capgemini “Przemysł motoryzacyjny w erze zrównoważonego rozwoju” wynika, że 62% organizacji z sektora automotive ma poczucie, że ma kompleksową strategię zrównoważonego rozwoju z dobrze określonymi celami i zadaniami. Jednak badanie obnażyło zaniedbania m. in. w obszarze IT – zaledwie w ośmiu procentach przedsiębiorstw motoryzacyjnych wdrażane są odpowiednie rozwiązania technologiczne.

 

W firmach implementacja strategii zrównoważonego rozwoju nie jest kompleksowa. Aby wypełnić założone cele, konieczne jest przeznaczenie nawet dodatkowych 50 mld USD w perspektywie najbliższych pięciu lat. Firmy powinny przede wszystkim zainwestować w pojazdy elektryczne i autonomiczne, oraz usługi mobilności cyfrowej, co znacznie ograniczy negatywny wpływ na środowisko.

 

Badanie pokazało, że strategie 74% producentów OEM obejmują kwestie pojazdów elektrycznych, a jedynie w 56% tych przedsiębiorstw “elektryki” są uwzględnione w planie zrównoważonego rozwoju. Oznacza to, że samochody o napędach elektrycznych w 34% firm tworzone są bez kontekstu środowiskowego – zwłaszcza baterie pojazdów.

 

Wzrost zainteresowania samochodami elektrycznymi generuje konieczność rozbudowy infrastruktury ładowania. Tylko w 2018 r. liczba stacji zwiększyła się o 44%, lecz jedynie 15% producentów OEM planuje wykorzystywać energię odnawialną w stacjach ładowania pojazdów elektrycznych.

 

Niestety, przed branżą motoryzacyjną jeszcze sporo pracy do wykonania. Badanie zostało przeprowadzone w 500 dużych organizacjach z sektora automotive i pokazało, że zaledwie 9% z nich ma dojrzały program zrównoważonego rozwoju, z czego większość liderów pochodzi z Niemiec (28%) oraz z USA (26%).

Co należy zrobić, aby osiągnąć pozycję lidera?

Opierając się na wnioskach raportu “Przemysł motoryzacyjny w erze zrównoważonego rozwoju” można stworzyć rekomendacje, które pomogą firmom z sektora automotive wdrożyć działania w obrębie zrównoważonego rozwoju.

 

  • Przedsiębiorstwa powinny zaprezentować postępy, które osiągają w zakresie wdrażania strategii zrównoważonego rozwoju;
  • Jako misję organizacje powinny przyjąć dążenie do wdrażania proekologicznych rozwiązań;
  • Dyrektorzy i zarządzający firmą są osobami, które powinny przejąć odpowiedzialność za zrównoważony rozwój;
  • Konieczne jest planowanie, podejmowanie i rozpowszechnianie inicjatyw na rzecz zrównoważonego rozwoju;
  • Niezbędne jest także wykorzystanie technologii, w celu wsparcia prowadzonych działań;
  • Wzmacnianie partnerstw, sojuszy i akwizycje mogą być pomocne w skuteczniejszym osiąganiu celu.

Celem badania była ocena przemysłu motoryzacyjnego w kontekście wyzwań ekologicznych i zrównoważonego rozwoju, na który szczególnie w ostatnich latach, położony jest większy nacisk. Przedsiębiorstwa muszą nastawić się na kolejne inwestycje w nowe technologie, oraz wykorzystywanie odnawialnych źródeł energii, by przeciwdziałać negatywnym skutkom transportu wobec środowiska.

 

Źródło: Capgemini

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).