Coraz mniej chętnych na własne samochody

person Adrian Januszkiewicz 25/04/2018

Zgodnie z aktualnymi trendami na rynku transportowym zmniejsza się zapotrzebowanie konsumentów na posiadanie aut na własność.

Wynika to z faktu, iż rynek w dużych aglomeracjach miejskich jest w coraz większym stopniu przejmowany przez transport rozumiany jako element tzw. szerszej usługi mobilnościowej.

 

Rosnące znaczenie usług związanych z przemieszczaniem się stanowi dla producentów aut wyzwanie związane z koniecznością stałej analizy przekształcającego się rynku oraz dostosowaniem do zmieniających się preferencji konsumenckich w zakresie podróżowania. Zmiany te szczególnie w zakresie przyszłości rynku samochodów autonomicznych koncentrują się w szczególności w obrębie transportu krajowego czy regionalnego, lecz już na poziomie pojedynczych, różniących się od siebie, aglomeracji miejskich.

 

Rozwój rynku mobilności jako usługi oraz wzrost liczby nowych form transportu w postaci pojazdów autonomicznych (ang. AV-MaaS – mobility as a service) w dłuższej perspektywie może doprowadzić do gwałtownego spadku sprzedaży samochodów z nadwoziem typu sedan w Stanach Zjednoczonych – z 5,4 mln do zaledwie 2,1 mln sprzedanych sztuk do roku 2030. Dojdzie bowiem do zmiany postrzegania samochodu osobowego – nie będzie on bowiem koniecznym elementem majątku, lecz częścią usługi bazującej na wykorzystaniu pojazdów autonomicznych. Dotychczasowe badania wskazują na ewoluowanie rynku transportowego w odniesieniu do “wysp autonomiczności”, pojmowanych jako obszary charakteryzujące się odrębnymi potrzebami transportowymi konsumentów.

Tego rodzaju podejście generuje znaczący problem dla producentów OEM, którzy mogą zostać pozbawieni możliwości segmentowania rynku i tworzenia produktów dostosowanych do preferencji konsumentów wyłącznie przy zastosowaniu tradycyjnych, stosowanych do tej pory narzędzi segmentów aut. Zgodnie z szacunkami rozwój mobilności, a także usług wykorzystujących pojazdy autonomiczne usługi AV-MaaS na rynkach dużych aglomeracji miejskich, będzie rzutował na znaczne przekształcenia rynku samochodów osobowych. W rezultacie dojdzie do spadku sprzedaży samochodów klientom indywidualnym, a także konieczne stanie się zamknięcie wielu fabryk producentów samochodów. To oczywiście wyłącznie projekcje rozwoju rynku, ale widoczny jest stały rozwój technologiczny wymuszający zmiany w sposobie wykorzystania samochodów. Mirosław Michna partner w dziale doradztwa podatkowego, szef zespołu doradców dla branży motoryzacyjnej w KPMG w Polsce

 

Zmiana podejścia do tworzenia pojazdów w oparciu o ewoluujące potrzeby transportowe, wymaga od producentów przeanalizowania danych dotyczących wyprawy, według podstawowych zmiennych, tj. środowiska, czasu trwania podróży, prędkości oraz obciążenia pojazdu, przy szczególnym uwzględnieniu celu każdej z podjętych podróży.

 

Pełną wersję raportu w wersji elektronicznej można pobrać ze strony kpmg.pl.

 

Źródło: KPMG

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl