Continental: zmiany w strukturze grupy | MOTOFAKTOR

Continental: zmiany w strukturze grupy

Continental z początkiem roku 2019 zamierza rozpocząć zmiany w strukturze Grupy dzieląc ją na trzy oddzielne podmioty.

Zarząd firmy Continental zdecydował się na podjęcie jednej z największych zmian organizacyjnych w historii przedsiębiorstwa. W ten sposób firma notowana na giełdzie Dax będzie mogła liczyć na szybszy wzrost i w pełni wykorzysta nowy potencjał ekspansji w kluczowych obszarach mobilności.

 

Decyzja dotyczy utworzenia holdingu pod nową „Grupą Continental„. Ta struktura holdingowa będzie wspierana przez trzy silne sektory biznesowe – „Continental Rubber„, „Continental Automotive” i „Powertrain„. Wspomniana struktura i nowe nazwy będą stosowane od 2020 roku. Zmiana musi zostać zatwierdzona przez Radę Nadzorczą Continental AG.

 

Ponadto, obecne dywizje „Podwozia i Bezpieczeństwa” oraz „Wyposażenia Wnętrza” zostaną zreorganizowane na początku 2020 r. Po zmianach będą to dwa obszary biznesowe „Autonomous Driving Technologies” oraz „Vehicle Networking Technologies”, a wyniki ich działalności zostaną przedstawione w nowym sektorze grupowym Continental Automotive. Oba obszary będą wspierane przez nowo utworzony dział Automotive Research and Development.

 

Dwa obecne działy Opon („Technologii Opon” w przyszłości) i ContiTech zachowają swoją niezależną strukturę organizacyjną.

To naprawdę historyczny dzień dla Continental. Wkraczamy w przyszłość mobilności z pełną prędkością. Nasza gotowość i zdolność do zmiany dają nam wyjątkową przewagę nad konkurencją. Dzięki temu sojuszowi otwieramy nowe, obiecujące perspektywy dla naszych klientów, pracowników, inwestorów i wszystkich innych interesariuszy. W następnym dziesięcioleciu przemysł motoryzacyjny przejdzie największą i najgłębszą transformację w swojej ponad 130-letniej historii.

dyrektor generalny Continental - dr Elmar Degenhart

Reorganizacja działów Podwozie i Bezpieczeństwo oraz Wyposażenia Wnętrza

Działania dwóch pozostałych działów Automotive Chassis & Safety and Interior zostaną dostosowane do zmieniających się wymagań i przyszłych możliwości oferowanych przez rynki i zostaną podzielone na dwa nowo utworzone obszary biznesowe o nazwie „Autonomous Driving Technologies” i „Vehicle Networking Technologies” z początkiem 2020 r.

 

Obszar działalności Autonomous Driving Technologies będzie zatem obejmować zautomatyzowane i autonomiczne prowadzenie pojazdu, jak również wszystkie znane funkcje podwozia, w tym na przykład hamowanie elektroniczne i hydrauliczne, stabilność i kontrolę podwozia oraz elektroniczne zawieszenie pneumatyczne. Obszar biznesowy Vehicle Networking Technologies zajmie się wewnętrzną łącznością pojazdu, a także jego zewnętrzną łącznością z innymi pojazdami i infrastrukturą ruchu. Oczekuje się, że szczegóły zostaną opracowane i ogłoszone do połowy 2019 roku.

 

Dzięki reorganizacji, firma Continental dąży przede wszystkim do tego, aby rozwijać swoją działalność dzięki pionierskim technologiom, które umożliwiają dalszy wzrost. W nowym dziale motoryzacyjnym (wyłączając Powertrain) firma spodziewa się zwiększyć sprzedaż z około 19 miliardów euro w 2017 roku do około 30 miliardów euro w 2023 roku.

Sektor gumowy: Continental zachowuje własność

Dział Opon („Technologii oponiarskich” w przyszłości) i ContiTech tworzą obecnie tzw. Grupę Gumową, która w przyszłości będzie przemianowana na „sektor gumowy” pod nazwą Continental Rubber. Te dwa działy będą nadal specjalizować się w opracowywaniu produktów technologicznych opartych na gumie i tworzywach sztucznych. Będą one też nadal od kontrolą Grupy Continental.

 

Źródło: Continental

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).