Opona przeznaczona do wszystkich osi spełnia wymagania transportu dalekobieżnego i międzymiastowego, oferując doskonałe połączenie wyjątkowej trwałości, najlepszego w swojej klasie oporu toczenia (1) oraz najwyższego poziomu bezpieczeństwa jazdy niezależnie od warunków pogodowych. Opona Conti Coach HA 5, zaprojektowana zarówno jako opona podstawowa, jak i inteligentna, umożliwia flotom zmniejszenie zużycia paliwa, obniżenie emisji CO₂ i maksymalne wydłużenie żywotności opon.
„Conti Coach HA 5 to najbardziej zaawansowana opona do autobusów, jaką kiedykolwiek opracowaliśmy. Dzięki połączeniu najnowocześniejszych mieszanek bieżnika z optymalną konstrukcją karkasu nowa opona jest niezależna od warunków pogodowych. W porównaniu z poprzednim modelem zapewnia ona o 20 procent większy przebieg, o 10 procent mniejsze opory toczenia oraz niezawodne bezpieczeństwo dzięki wysokiej przyczepności. Oznacza to, że floty mogą przejechać więcej kilometrów w całym okresie eksploatacji opony, zużywać mniej paliwa i emitować mniej CO₂” – mówi Hinnerk Kaiser, Head of Product Development w Continental Truck Tires EMEA.
Opona została wprowadzona na rynek w ważnym momencie dla sektora transportu autobusowego i dalekobieżnego, w którym operatorzy borykają się z wahaniami cen energii, zaostrzonymi przepisami dotyczącymi ochrony środowiska oraz rosnącą presją na poprawę komfortu pasażerów i niezawodności. Jednocześnie w całej Europie rośnie popyt na przyjazny dla klimatu transport autobusowy, a wraz z nim popyt na odpowiednie opony do autobusów miejskich i autokarów dalekobieżnych. W odpowiedzi na te wyzwania firma Continental opracowała oponę, która dzięki zaawansowanej mieszance bieżnika zapewnia doskonałą odporność na zużycie przy dużych obciążeniach i zróżnicowanych warunkach drogowych. Ta trwałość gwarantuje wydajną eksploatację flot przy jednoczesnym wydłużeniu żywotności opon.
Oszczędzanie energii i redukcja emisji to główne zalety opony Conti Coach HA 5. Zoptymalizowana konstrukcja karkasu i specjalnie opracowana mieszanka bieżnika minimalizują gromadzenie się ciepła, zapewniając najlepszy w swojej klasie opór toczenia (2). Efektywność ta znajduje potwierdzenie w klasyfikacji opony według unijnej etykiety energetycznej, gdzie uzyskała ocenę B za opór toczenia i B za przyczepność na mokrej nawierzchni, potwierdzając doskonałą równowagę między zmniejszonym zużyciem energii a niezawodnymi parametrami bezpieczeństwa.
„Łącząc najnowocześniejsze mieszanki bieżnika z zoptymalizowaną konstrukcją karkasu, stworzyliśmy oponę, która zapewnia wyjątkowy przebieg, najlepszy w swojej klasie opór toczenia i wyjątkowe bezpieczeństwo – niezależnie od warunków pogodowych. Oznacza to, że floty mogą przejeżdżać większe odległości, zużywać mniej paliwa i wytwarzać mniej emisji CO₂ w całym okresie eksploatacji opony” – wyjaśnia Hinnerk Kaiser, Head of Product Development w Continental Truck Tires EMEA.
Bezpieczeństwo to kolejny filar nowego projektu – opona Conti Coach HA 5 ma ulepszony wzór bieżnika z kieszeniowymi lamelami, które zapewniają przyczepność na mokrej nawierzchni, gwarantując pasażerom poczucie bezpieczeństwa i komfortu od pierwszego do ostatniego kilometra. Dzięki temu, że opona sprawdza się w każdych warunkach pogodowych, jest niezawodnym wyborem na różne rodzaje dróg i w różnych warunkach klimatycznych.
Aby zagwarantować jeszcze większą korzyść, opona Conti Coach HA 5 jest oferowana jako opona inteligentna, wyposażona w zintegrowany czujnik, który umożliwia cyfrowe monitorowanie i wspiera zarządzanie flotą w czasie rzeczywistym. Technologia ta pozwala operatorom na ciągłe śledzenie wydajności, wydłużenie okresów między przeglądami i skrócenie przestojów. Dzięki maksymalizacji żywotności opon i minimalizacji zużycia zasobów wersja inteligentna obniża całkowity koszt posiadania, jednocześnie zwiększając wydajność floty.
„Naszym celem było stworzenie opony, która nie zmusza operatorów flot do wyboru między efektywnością kosztową a odpowiedzialnością za środowisko. Conti Coach HA 5 bezpośrednio wspiera cele klimatyczne operatorów poprzez zmniejszenie zużycia paliwa i emisji, a jej trwałość i możliwość bieżnikowania zmniejszają zużycie surowców. Jest to rozwiązanie zaprojektowane zarówno z myślą o wydajności operacyjnej, jak i wymiernych korzyściach dla środowiska” – dodaje Kaiser.
Opona Conti Coach HA 5 jest obecnie dostępna zarówno na rynku oryginalnego wyposażenia (OE), jak i na rynku części zamiennych w regionie EMEA. Idealnie nadaje się do flot autobusów dalekobieżnych i międzymiastowych, zapewniając niezawodność przez cały rok, jednocześnie obniżając całkowite koszty eksploatacji i pomagając zminimalizować wpływ na środowisko. Wprowadzając oponę Conti Coach HA 5, firma Continental podkreśla swoje zaangażowanie w dostarczanie inteligentnych rozwiązań w zakresie opon, które łączą wydajność operacyjną, zrównoważony rozwój i bezpieczeństwo pasażerów, umożliwiając flotom sprostanie wymaganiom transportowym przyszłości.
Opona Conti Coach HA 5 jest dostępna w rozmiarze 295/80 R 22.5. W wersji oryginalnej jest wyposażona w czujniki, które są dostępne na zamówienie na rynku części zamiennych.
(1) Najlepszy w swojej klasie opór toczenia w porównaniu z odpowiednimi produktami konkurencji, na podstawie wewnętrznych testów firmy Continental.
(2) J.w.
Źródło: Continental