Continental prezentuje nowe opony WinterContact | MOTOFAKTOR

Continental prezentuje nowe opony WinterContact

Continental zaprezentował 2 nowe modele opon zimowych: WinterContact TS 870 i WinterContact TS 870 P.

WinterContact TS 870

Następca opony WinterContact TS 860 podąża jej śladem, łącząc wysokie osiągi w warunkach zimowych z doskonałymi właściwościami na mokrej nawierzchni, a także prezentując istotne zalety ekologiczne, takie jak dalsze zmniejszenie oporów toczenia i wydłużenie przebiegu. WinterContact TS 870 to całkowicie nowy produkt, opracowany od podstaw pod względem konstrukcji, wzoru bieżnika i mieszanki.

 

W wyniku tego powstał model, który w porównaniu do poprzedniczki ma zapewniać o 3% krótszą drogę hamowania na lodzie i o 5% lepsze prowadzenie na śniegu, a także lepsze prowadzenie na suchej nawierzchni. 10-procentowemu wzrostowi przebiegu towarzyszy 2-procentowe zmniejszenie oporów toczenia. Biorąc pod uwagę przeciwstawne cele, związane z bezpieczeństwem i ochroną środowiska, postęp w obu obszarach jest imponujący.

 

W efekcie nowa opona prezentuje wyjątkowo zrównoważone osiągi we wszystkich obszarach, w których użytkownicy tego oczekują. Dodatkową przyczepność na śniegu zapewniają nowo opracowane lamele 3D, ustawione pod optymalnym kątem do kontaktu ze śniegiem. Ponieważ bloki bieżnika zagłębiają się w śnieg, mogą się z nim skuteczniej zazębiać. Dodatkowe bezpieczeństwo zapewniają głębokie lamele, ułożone równolegle do ukośnych rowków. Lamele te mają dużą liczbę krawędzi, co pozwala na bardziej efektywne przenoszenie sił dynamicznych i zapewnia dobrą przyczepność podczas jazdy po linii prostej i w zakrętach na zaśnieżonych drogach.

 

Dla konstruktorów jedną z zalet tej konstrukcji było to, że pozwoliła ona na stworzenie jeszcze większych kieszeni śniegowych w bieżniku. Wypełniają się one śniegiem i zapewniają jeszcze lepszą przyczepność. Najlepszą przyczepność na śniegu zapewnia nie przyczepność pomiędzy powierzchnią styku opony z nawierzchnią, ale przyczepność pomiędzy śniegiem a śniegiem. Śnieg dostaje się do rowków bieżnika, gdzie jest ubijany. Ubita warstwa śniegu w oponie łączy się ze śniegiem na drodze.

 

Im lepiej rowki bieżnika zatrzymują ubity śnieg, tym lepsza jest przyczepność. Właśnie w tym celu Continental zastosował technologię SnowCurve+. Opony z tą technologią posiadają specjalną strukturę ścian rowków, które łączą się z ubitym śniegiem w ponad 1000 punktów bieżnika. Zapewnia to większą przyczepność i lepsze przenoszenie sił hamowania – szczególnie podczas pokonywania zakrętów.

 

Aby jeszcze bardziej skrócić drogę hamowania na śliskich, zimowych drogach, Continental zwiększył liczbę bloków bieżnika w strefie kontaktu opony WinterContact TS 870 aż o 10%. Krawędzie i lamele w tych blokach działają podobnie jak wycieraczki, szybko rozpraszając topniejący śnieg i zapewniając dobrą przyczepność na oblodzonych nawierzchniach.

 

W oponie WinterContact TS 870 zastosowano wzór bieżnika w kształcie litery V, który został już przyjęty przez wielu producentów opon. Jedną z innowacji jest jednak to, że główne rowki w kształcie litery V zmierzają w kierunku falistego rowka centralnego biegnącego wokół opony, co sprawia, że nowa opona Continental ma zupełnie inny wygląd niż większość jego konkurentów. Ale to nie wszystko.

 

Dzięki połączeniu rowków Hydro Grooves i rowka centralnego, konstruktorzy osiągnęli jeszcze szybsze wypieranie wody podczas jazdy w deszczu. Zapewnia to jeszcze skuteczniejszą ochronę przed aquaplaningiem i dalszą poprawę skuteczności hamowania na mokrej nawierzchni. Kolejnym czynnikiem, który pomaga w uzyskaniu krótkiej drogi hamowania, jest nowo opracowana mieszanka bieżnika, która podobnie jak w poprzednim modelu nosi nazwę Cool Chili. Mieszanka ta, składająca się ze specjalnych żywic, zapewnia lepszą przyczepność i krótszą drogę hamowania na mokrej nawierzchni.

 

Tajemnica lepszych właściwości ekologicznych opony tkwi przede wszystkim w mieszance polimerowej. Zoptymalizowana gęstość wiązań krzyżowych zapewnia większą elastyczność, poprawiając jakość kontaktu opony z nawierzchnią. Zmniejsza to ścieranie się opony i zwiększa osiągany przebieg. Jednocześnie mieszanka Cool Chili zmniejsza opór toczenia, co obniża zużycie paliwa, a tym samym emisję CO2.

 

Opona WinterContact TS 870 została opracowana dla takich modeli jak VW up!, VW Golf i Citroën C4 czy BMW serii 1 i serii 3. Gama produktów obejmuje początkowo 19 rozmiarów na felgi od 14 do 17 cali, o profilu od 45 do 65 i szerokości od 175 do 225 mm – niektóre z nich posiadają rant ochronny felgi i/lub oznaczenie XL, wskazujące na większą nośność. W 2022 roku Continental ma dodać do oferty kolejne 45 rozmiarów. Opony te są dopuszczone do jazdy z prędkością do 240 km/h.

 

W mediach pojawiają się już pierwsze niezależne testy opon, w których nowe produkty Continental zdobywają wysokie noty. Niemiecki magazyn „Auto Motor und Sport” opublikował wyniki testu opon zimowych – the Winter Tire Test 2021, w którym WinterContact TS 870 osiągnęły całościową ocenę „bardzo dobrą”. Ponadto, brytyjski „Tyre Reviews” ogłosił, że zwycięzcą tegorocznego testu opon zimowych jest WinterContact TS 870.

 

Continental pierwotnie zamierzał wprowadzić dwie nowe opony zimowe na rynek osobno. Premiera WinterContact TS 870 była zapowiadana na ubiegły rok, ale została przesunięta z powodu pandemii COVID-19.

WinterContact TS 870 P

Continental wprowadza także oponę WinterContact TS 870 P, jako następczynię modelu TS 850 P. Podobnie jak w przypadku mniejszej siostry, w WinterContact TS 870 P Continental również zastosował ulepszoną mieszankę Cool Chili i wykorzystał rowki Hydro Grooves. Aby zapewnić większe bezpieczeństwo kierowcom, którzy używają szerszych opon, konstruktorzy odeszli od konwencjonalnego bieżnika w kształcie litery V.

 

Zamiast tego, w oponie WinterContact TS 870 P, Continental zdecydował się na sztywniejszą konstrukcję z czterema dużymi obwodowymi rowkami biegnącymi pomiędzy rzędami klocków bieżnika. Ta innowacyjna struktura bieżnika, która bardzo różni się od poprzedniej, oferuje szereg korzyści – szczególnie na mokrej nawierzchni. Bardzo szybko wypiera ona wodę z powierzchni styku opony z podłożem, co przekłada się na lepsze prowadzenie, krótszą drogę hamowania i skuteczną ochronę przed aquaplaningiem.

 

W porównaniu ze sprawdzonym poprzednikiem, konstruktorzy opony uzyskali 4-procentową poprawę w hamowaniu na mokrej nawierzchni i ośmioprocentową poprawę w zakresie aquaplaningu – bez pogorszenia jej osiągów w innych aspektach. Na szczególną uwagę zasługuje 5-procentowa poprawa hamowania na lodzie, 6-procentowa poprawa prowadzenia na suchej nawierzchni i 6-procentowa poprawa prowadzenia na śniegu. Nowa zimowa opona Continental ma również osiągnięcia ekologiczne – 2-procentowa redukcja oporu toczenia idzie w parze z 16-procentowym wzrostem przebiegu.

 

Gama produktów obejmuje początkowo 52 rozmiary do samochodów osobowych i SUV-ów na felgi od 16 do 21 cali, o profilach od 35 do 65 i szerokości od 205 do 255 mm – wiele z nich z rantem ochronnym dla felgi i/lub oznaczeniem XL wskazującym na większą nośność. Opony mają homologację na prędkość do 270 km/h. To sprawia, że WinterContact TS 870 P jest dobrym rozwiązaniem przy montażu nowych opon w samochodach klasy wyższej, SUV-ach i pojazdach sportowych. Dzięki sztywnej konstrukcji jest ona również właściwym wyborem dla cięższych modeli z napędem elektrycznym.

Źródło: Continental

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).