Continental i Sennheiser zmieniają systemy audio | MOTOFAKTOR

Continental i Sennheiser zmieniają systemy audio

Zamiast tradycyjnych głośników nowe rozwiązanie  Continentala i Sennheisera wykorzystuje wybrane powierzchnie wewnątrz pojazdu do wytwarzania dźwięku.

Na targach CES 2020 odbywających się od 7 do 10 stycznia 2020 r. w Las Vegas, firmy Continental i Sennheiser wspólnie zaprezentowały system audio do wnętrza samochodów pozbawiony głośników. Unikalne rozwiązanie wypełnia wnętrze pojazdu realistycznym dźwiękiem, łącząc opatentowaną przez Sennheiser technologię audio AMBEO 3D z systemem Ac2ated Sound firmy Continental.

 

W innowacyjnej koncepcji firmy Continental zrezygnowano z głośników. Zamiast nich do tworzenia dźwięku wykorzystuje się niektóre powierzchnie we wnętrzu pojazdu (np. fragmenty deski rozdzielczej, panele boczne, wykładziny drzwi, itp.). W połączeniu z rozwiązaniem AMBEO Mobility firmy Sennheiser, pozwala to na uzyskanie przestrzennego dźwięku 3D, który doskonale otacza pasażerów i pozwala im w pełni cieszyć się muzyką w samochodzie.

 

W porównaniu z konwencjonalnymi systemami car-audio, system Ac2ated Sound waży znacznie mniej i zajmuje mniej przestrzeni – nawet do 90%. W ten sposób rozwiązanie Continental nie tylko zapewnia najwyższą jakość dźwięku, ale także doskonale nadaje się do pojazdów elektrycznych, w których oszczędność miejsca i masy ma wysoki priorytet.

Przy projektowaniu Ac2ated Sound połączyliśmy nasze kompetencje w dziedzinie akustyki i projektowania pojazdów. W firmie Sennheiser znaleźliśmy eksperta w dziedzinie dźwięku, który pomógł nam uczynić nasz pionierski system audio jeszcze lepszym. Wspólnie stworzyliśmy system car-audio, który zapewnia najwyższej jakości dźwięk. Dodatkowo, Ac2ated Sound ogranicza wagę i wykorzystania miejsca w aucie. W firmie Continental nazywamy to zrównoważonym rozwojem, który jest muzyką dla uszu.

członek zarządu i szef działu projektowania rozwiązań do wnętrz pojazdów w firmie Continental - Helmut Matschi
Ac2ated Sound i AMBEO Mobility tworzą realistyczny, przestrzenny dźwięk 3D

Cieszymy się, że możemy wykorzystać naszą wiedzę w zakresie dźwięku oraz nasze oprogramowanie AMBEO Mobility w pionierskim systemie Ac2ated Sound firmy Continental, kalibrując i dostrajając jakość dźwięku, aby zapewnić wciągające doznania, które otworzą nowe perspektywy i realia dźwięku.

prezes zarządu firmy Sennheiser - dr Andreas Sennheiser

Nasze rozwiązania AMBEO zapewniają najwyższą jakość w przechwytywaniu, przetwarzaniu i odtwarzaniu dźwięku. Co najważniejsze, możliwość cieszenia się zapierającym dech w piersiach wciągającym dźwiękiem nie wymaga specjalnych źródeł dźwięku 3D. Opatentowany algorytm przestrzenny AMBEO Mobility może zmienić każdy materiał stereo dzięki inteligentnej analizie zawartości – remiksuje dźwięk, zapewniając emocjonujące doznania słuchaczom.

drugi prezes zarządu Sennheiser - Daniel Sennheiser

Samochód jak instrument muzyczny

Zainspirowane zasadą działania klasycznych instrumentów strunowych, których drewniane konstrukcje to komory rezonansowe, specjalnie opracowane przetworniki wibracyjne wzbudzają wybrane powierzchnie we wnętrzu pojazdu. Rezultatem są niezwykle naturalne doznania dla pasażerów, którzy czują się tak, jakby siedzieli we wnętrzu sali koncertowej, otoczeni dźwiękiem.

 

Dodatkowo, w porównaniu z konwencjonalnymi systemami głośnikowymi, rozwiązanie charakteryzuje się znacznie niższą wagą i rozmiarami. Dla porównania: przy dużej ilości komponentów, konwencjonalne systemy car-audio ważą nawet do 40 kilogramów. Dzięki wykorzystaniu już istniejących powierzchni, Ac2ated Sound jest zdecydowanie bardziej efektywny pod względem oszczędności miejsca. Pozwala na redukcję od 75 do 90 procent zajmowanej przestrzeni.

Continental i Sennheiser wspólnie rewolucjonizują samochodowe systemy audio

Niewidoczna technologia audio daje projektantom i producentom samochodów większą swobodę, w projektowaniu wnętrz samochodów, ponieważ nie muszą już liczyć się z zajmowaniem cennej przestrzeni przez duże głośniki. W przypadku systemu Ac2ated Sound wiele komponentów jest zbędnych, ponieważ powierzchnie w pojeździe wibrują tak jak membrany głośników. Dzięki przetwornikom wibracyjnym, elementy takie jak listwa słupka A, wykładziny drzwi, podsufitka i tylna półka wibrują, emitując dźwięk w różnych zakresach częstotliwości.

 

Continental i Sennheiser zaprezentują swój futurystyczny system audio na targach CES 2020, gdzie zwiedzający będą mogli przekonać się, jak system odpowiada na wyzwania związane z budową nowych generacji samochodów, zmniejszając masę i oszczędzając miejsce bez utraty jakości dźwięku.

 

Źródło: Continental

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).