Continental i aft automotive tworzą spółkę joint venture | MOTOFAKTOR

Continental i aft automotive tworzą spółkę joint venture

Continental i aft automotive zakładają spółkę joint venture w celu produkcji sprzęgieł z wysokowydajnych tworzyw sztucznych dla przyszłej mobilności.

Partnerzy podpisali stosowną umowę o utworzeniu spółki joint venture 50/50. Obie firmy już od 2016 roku wspólnie opracowują specjalne złącza, które łączą obwód chłodzenia lub turbosprężarkę/chłodnicę powietrza doładowującego z jednostkami w komorze silnika. To udane partnerstwo rozwojowe jest teraz dalej rozwijane poprzez utworzenie spółki joint venture.

Nie ma przewodów, nie ma węży, nie ma przyszłej mobilności. Nasze przewody i złącza pozostają kluczowym "krwiobiegiem" w samochodach - zarówno w pojazdach hybrydowych i elektrycznych, jak i w silnikach spalinowych. Ścisła współpraca partnerska z aft automotive wzmocni nasze umiejętności jako dostawcy systemów i umożliwi nam konsekwentne poszerzanie naszej wiedzy technologicznej w zakresie wysokowydajnych tworzyw sztucznych w przyszłości. W nowej spółce planuje się utworzenie ponad 30 nowych miejsc pracy do 2025 roku. Zakończenie tworzenia joint venture jest uzależnione od uzyskania zgody odpowiednich organów antymonopolowych.

szef jednostki biznesowej Mobile Fluid Systems, odpowiedzialny za przewody i węże samochodowe w Continental - Philip Nelles

Potencjał na przyszłość: wyrafinowane zarządzanie temperaturą rozszerzy gamę pojazdów elektrycznych

W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, pojazdy elektryczne wymagają wielu obwodów chłodzenia z wyrafinowanym zarządzaniem temperaturą. Akumulatory w pojazdach elektrycznych osiągają optymalną wydajność pracy w temperaturach 20-40 stopni Celsjusza. Taka rozpiętość temperatur zapewnia duże zasięgi, umożliwia wydajniejszą pracę akumulatorów i wydłuża ich żywotność.

 

Z tego powodu, podobnie jak elementy napędowe i zasilające, akumulatory muszą być chłodzone lub podgrzewane w zależności od temperatury zewnętrznej. Powoduje to złożone obwody, które znacznie zwiększają wymagania stawiane poszczególnym komponentom. W dalszym ciągu zmniejszana jest również waga węża nowej generacji. Mniejsze przekroje przewodów, na przykład po stronie wysokiego ciśnienia oraz w układzie chłodzenia akumulatora, oznaczają, że potrzeba mniej chłodziwa w porównaniu z poprzednimi systemami.

 

Odpowiednia mieszanka gumy, poliamidu i aluminium oraz genialna geometria linii zapewniać mają systemowi odpowiednią stabilność wewnętrzną. W tym celu opracowano specjalne przewody i złącza wykonane z wysokowydajnych tworzyw sztucznych.

Potencjał na przyszłość: wyrafinowane zarządzanie temperaturą rozszerzy gamę pojazdów elektrycznych. Przewody i złącza pozostają kluczowym "krwiobiegiem" w samochodach - zarówno w pojazdach hybrydowych i elektrycznych, jak i w silnikach spalinowych, co jest głównym wkładem w przyszłość mobilności.

Mobilność przyszłości: wysokowydajne tworzywa sztuczne zmniejszają wagę i emisję CO2

Do tej pory układy przewodowe były często wykonywane z gumy lub stali nierdzewnej. Szczególnie w pojazdach z napędami hybrydowymi lub silnikami elektrycznymi rośnie trend zastępowania gumy technicznymi tworzywami sztucznymi premium. Pozwoliło to konstruktorom na dalsze zmniejszenie masy przy jednoczesnej poprawie osiągów: elementy z tworzyw sztucznych zmniejszają masę pojazdu, a tym samym pomagają obniżyć zużycie paliwa i emisję CO2.

 

Jednocześnie zmniejszenie przestrzeni w silnikach spalinowych zmienia wymagania dotyczące złączy i przewodów, ponieważ lżejsze, cichsze i mocniejsze napędy powodują wzrost ciśnienia i obciążenia termiczne. Na przykład pomocnicze podzespoły w silnikach spalinowych najnowszej generacji muszą wytrzymywać ciągłe temperatury 160 stopni Celsjusza przez ponad 3000 godzin przy szczytach temperatur do 210 stopni Celsjusza. Wysokowydajne tworzywa sztuczne, takie jak poliamid stabilizowany termicznie, są w stanie w pełni sprostać tym wymaganiom.

aft automotive i Continental łączą wiedzę i doświadczenie

Od momentu powstania w 2009 roku, aft automotive z siedzibą w Greven w regionie Münsterland w Niemczech stała się uznanym i innowacyjnym dostawcą systemów dla przemysłu motoryzacyjnego. Koncentruje się na opracowywaniu i wytwarzaniu funkcjonalnych elementów, takich jak zawory, pompy wtryskowe, elementy układów sterowania i systemy przewodów z wysokowydajnych tworzyw sztucznych. Firma zatrudnia obecnie 189 pracowników w trzech lokalizacjach w Niemczech, Bośni i Hercegowinie i Serbii, a sprzedaż w 2018 roku wyniosła 53,2 miliona euro.

Nasze komponenty do systemów związanych z bezpieczeństwem są produkowane w pełni automatycznie i przechodzą niezwykle rygorystyczne testy produktów; zapewniają one niezawodność działania, trwałość i wydajność. Mamy dostęp do każdego systemu w naszej firmie, od najnowocześniejszej drukarki 3D do prototypowania, po obszar testowy do produkcji seryjnej. Nasza spółka joint venture połączy w przyszłości naszą wiedzę i doświadczenie.

założyciel i dyrektor generalny aft automotive - Dirk Kramer

 

Źródło: Continental

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).