Co się robi NOC(Ą)O? | MOTOFAKTOR

Co się robi NOC(Ą)O?

person Redakcja 30/11/2021

Tym przewrotnym pytaniem - grą słów - rozpoczyna się praktyczny test boostera NOCO GBX75.

Użytkownik stawia przed nim różne zadania – od rozruchu samochodu osobowego, poprzez ciągnik rolniczy z odpiętym akumulatorem do samego rozrusznika zamocowanego w imadle.

 

Na opakowaniu produktu czy w folderze reklamowym można zawrzeć wiele informacji i danych technicznych. Wiele z nich zabrzmi przekonująco, ale to wciąż będą tylko suche fakty. Najlepszym potwierdzeniem ich w praktyce może być materiał filmowy, ale ten znów przygotowany przez producenta będzie miał wydźwięk promocyjny. Tym razem firma NOCO postanowiła przekazać jedno z oferowanych urządzeń rozruchowych w ręce profesjonalisty – mechanika dzielącego się swoją wiedzą i doświadczeniem na kanale YouTube.

 

Profesor Chris otrzymał booster NOCO z najnowszej linii GBX. Wybór padł na model GBX75 z baterią litowo-jonową o pojemności 74 Wh i szczytowym prądem rozruchowym 2500A. Jeszcze przed podjęciem próby przydatną funkcją urządzenia okazała się wbudowana… latarka. Inne, które okazały się ważne z punktu widzenia użytkownika to zabezpieczenie przed odwrotną polaryzacją (pomylenie podpięcia kabli do biegunów) oraz tryb override pozwalający na odpalenie silnika nawet bez podpiętego akumulatora.

Do testów wykorzystano między innymi Daewoo Lanosa, ciągnik Ursus C-360, jak i zdemontowany rozrusznik. Wszystkie, podejmowane też wielokrotnie próby, odbywały się na jednym ładowaniu boostera. On sam może też posłużyć w roli power banku zasilającego (port usb typu C) smartfon, tablet a nawet laptop. Ponowne naładowanie GBX75 przy 10W zajmuje około 10 godzin. W zestawie znajduje się także kabel umożliwiający wykonanie tej czynności poprzez tradycyjne gniazdo w samochodzie 12V.

 

Źródło: NOCO

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).