- Citroën C5 X wyróżniony został prestiżową nagrodą dla „Najlepszego Dużego Samochodu”. Tytuł ten przyznało mu jury międzynarodowej nagrody Women’s World Car Of The Year (WWCOTY) – Kobiecego Samochodu Roku, złożone w całości z ekspertek motoryzacyjnych
- O wygranej tego modelu przesądziły m.in. niedoścignione doznanie komfortu i dobrego samopoczucia we wnętrzu samochodu, przestronność kabiny, nieszablonowa koncepcja sylwetki nadwozia na pograniczu kilku typów oraz śmiałość stylistyczna całego pojazdu
- Wprowadzony na europejskie rynki w 2022 r., Citroën C5 X w drugiej połowie roku zajął pozycję lidera sprzedaży w popularnym segmencie sedanów klasy D. Od chwili premiery rynkowej w Europie i w Chinach sprzedany został w liczbie ponad 45 tys. egzemplarzy, co świadczy o doskonałym przyjęciu jego nowoczesnej, a nawet nowatorskiej koncepcji
- C5 X jest istotną częścią nabierającego tempa procesu elektryfikacji marki Citroën – wyposażony jest w układ napędowy typu Plug-in Hybrid. Właśnie na tę hybrydową wersję przypada obecnie aż 60 proc. produkowanych egzemplarzy C5 X. Udział napędów hybrydowych w całej produkcji tego modelu zostanie z pewnością podwyższony wraz z wprowadzeniem w najbliższych tygodniach bardziej przystępnej cenowo wersji hybrydowej, oznaczonej 180 ë-EAT8 Plug-in Hybrid
- Więcej informacji w polskiej (i nie tylko) branży aftermarketowej i motoryzacyjnej znajdziesz na stronie głównej Motofaktora. Jeśli chcesz być na bieżąco z najważniejszymi wiadomościami z branży — zapisz się na nasz newsletter
Jury nagrody stworzone zostało w 2009 r. przez Sandy Myhre, by umożliwić kobietom reprezentującym świat motoryzacji wyrażanie własnego zdania na temat nowych modeli wprowadzanych na rynek. Kobiety, nawet te, które nie podejmują samodzielnie decyzji o wyborze i zakupie samochodu, często wpływają na nią poprzez swoje opinie i gust. Mają również własny, specyficzny osąd zalet i wad samochodów. W 13. edycji nagród WWCOTY 63-osobowe jury, złożone z samych pań z 45 krajów leżących na pięciu kontynentach, stanęło przed trudnym zadaniem wybrania najlepszych aut w aż sześciu kategoriach (duży samochód, samochód sportowy, auto miejskie, duży SUV, auto terenowe 4×4 oraz SUV rodzinny).
Nagrodzone pojazdy uosabiają doskonałość w swoich kategoriach pod takimi względami, jak bezpieczeństwo, jakość prowadzenia, komfort, technologia, styl, wydajność, wpływ na środowisko oraz stosunek ceny do wartości. Citroën C5 X zwyciężył jako najlepszy duży samochód, a teraz będzie rywalizował z autami nagrodzonymi w pięciu pozostałych kategoriach – w ostatniej rundzie. Ma ona wyłonić zwycięzcę w klasyfikacji generalnej, czyli Światowy Kobiecy Samochód Roku. O tym, który pojazd zatriumfuje, dowiemy się w Międzynarodowym Dniu Kobiet, czyli 8 marca.
Citroën C5 X, przedstawiony w 2021 r., to flagowy model tej marki, reprezentujący jedyną w swoim rodzaju filozofię projektowania Citroëna. W ciągu zaledwie jednego roku na różnych rynkach świata zostało sprzedanych już ponad 45 tys. egzemplarzy tego modelu. W drugiej połowie 2022 r. zapewnił on sobie pozycję lidera w Europie w rankingu sprzedażowym w popularnym segmencie D – dużych sedanów. C5 X łączy w sobie elegancję i dynamikę sedana, wszechstronność i pojemność kombi oraz bryłę i pozycję za kierownicą charakterystyczne dla pojazdów SUV. Wszystkiemu temu towarzyszy doznanie komfortu, które auto zawdzięcza siedzeniom Citroën Advanced Comfort i zawieszeniu Citroën Advanced Comfort Active.
C5 X stanowi zaproszenie do podróży w atmosferze pogody i optymizmu. Oferuje najnowocześniejsze technologie mające ułatwić i uprzyjemnić przebywanie w jego wnętrzu, w tym m.in. wyświetlacz czołowy o rozbudowanym zakresie funkcji (Extended Head Up Display) i całkowicie nowy system informacyjny MyCitroën Drive Plus z funkcją rozpoznawania naturalnej mowy i z ekranem dotykowym o przekątnej 12 cali. Co więcej, C5 X wkomponowuje się w proces przechodzenia marki Citroën na napędy elektryczne. Wkrótce w ofercie znajdzie się wersja plug-in hybrid, oznaczona 180 ë-EAT8. Dołączy ona do już oferowanego analogicznego modelu Hybrid 225 ë-EAT8, który stanowi jak dotąd aż 60% wśród wszystkich wyprodukowanych wersji C5 X.
Źródło: Stellantis