Podczas targów Auto Shanghai 2025 koncern Chery przedstawił szczegóły globalnej strategii zakładającej sprzedaż miliona pojazdów w ciągu najbliższych dwóch lat.
Marka CHERY zaprezentowała na targach rodzinę SUV-ów TIGGO – w tym modele TIGGO 7, TIGGO 8 oraz flagowy TIGGO 9. Ponadto CHERY rozwija portfolio w nowych segmentach – przedstawiono serię pickupów HIMLA, obejmującą modele kompaktowe, średnie i duże, wyposażone w różne opcje napędowe: benzynowe, diesla oraz elektryczne. Seria HIMLA, inspirowana wyzwaniami Himalajów, jest kierowana zarówno do użytkowników rodzinnych, jak i biznesowych oraz fanów off-roadu.
Centralnym punktem prezentacji była zaawansowana technologia hybrydowa CHERY Super Hybrid (CSH). Rozwiązanie to wykorzystuje silnik hybrydowy piątej generacji z rekordową sprawnością cieplną (44,5%) oraz bezstopniową przekładnię elektryczną DHT o sprawności (98,5%). Dzięki tym innowacjom, modele hybrydowe CHERY mogą przejechać ponad 1400 km na jednym tankowaniu, zapewniając niskie zużycie paliwa (4,2 l/100 km w trybie hybrydowym) i eliminując obawy związane z zasięgiem.
Bezpieczeństwo pozostaje priorytetem marki CHERY, której modele, w tym seria TIGGO 8, przechodzą rygorystyczne testy bezpieczeństwa. Tylko model TIGGO 8 przeszedł ponad 160 kompleksowych testów zderzeniowych, obejmujących różne scenariusze kolizji – czołowe, boczne, tylne oraz testy ochrony pieszych. Potwierdzeniem jakości jest zdobycie przez TIGGO 8 pięciu gwiazdek w testach A-NCAP.
Modele CHERY wyposażone są w zaawansowane systemy aktywnego wspomagania kierowcy (ADAS), zapewniając najwyższy poziom bezpieczeństwa podczas codziennej eksploatacji. Dodatkowo koncern dysponuje własnym zaawansowanym laboratorium testów bezpieczeństwa, które spełnia światowe normy Euro NCAP, IIHS oraz A-NCAP.
Strategia CHERY zakłada silne lokalne działania („In somewhere, for somewhere”), dzięki którym marka skutecznie dostosowuje się do specyfiki lokalnych rynków. Obecność globalna to ponad 100 krajów, 8 centrów badawczo-rozwojowych oraz 10 fabryk w kluczowych regionach świata. W ostatnim roku marka osiągnęła sprzedaż 640 000 pojazdów, umacniając się m.in. w Hiszpanii, gdzie CHERY uruchomiło lokalną produkcję i sprzedaż, zdobywając uznanie klientów.
Na stoisku CHERY w Szanghaju zaprezentowano także inteligentne rozwiązania mobilności, w tym roboty AiMOGA. Urządzenia te wspierają użytkowników w interakcji z pojazdami i punktami ładowania, demonstrując praktyczne wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji w przyszłości motoryzacji.
W 2025 roku CHERY planuje dalsze rozszerzanie oferty, intensyfikację sprzedaży globalnej oraz dalsze inwestycje w rozwój technologii ekologicznych i inteligentny.
Założona w 1997 roku firma CHERY jest wiodącym chińskim producentem samochodów i największym chińskim eksporterem samochodów osobowych od 22 lat z rzędu. Obecnie CHERY ma ponad 15 milionów użytkowników na całym świecie i prowadzi działalność w ponad 110 krajach i regionach. W 2024 r. całkowita sprzedaż CHERY osiągnęła 2 603 916 sztuk, co oznacza wzrost o 38,4% rok do roku, a eksport wyniósł 1 144 588 sztuk, co oznacza wzrost o 21,4%. Roczne przychody firmy osiągnęły poziom 283 miliardów złotych, co stanowi wzrost o 50% rok do roku, zapewniając jej miejsce na liście Global Fortune 500. CHERY jest pierwszym chińskim producentem samochodów, który w pełni opanował kluczowe technologie w zakresie silników, skrzyń biegów i podwozi. Firma zgłosiła ponad 29 000 patentów, z czego ponad 18 000 zostało przyznanych.
Źródło: CHERY
Chcesz być na bieżąco z informacjami? Obserwuj nas w wiadomościach Google: