CES 2021: Bosch stawia na AI oraz IoT | MOTOFAKTOR

CES 2021: Bosch stawia na AI oraz IoT

person Adrian Januszkiewicz 11/01/2021

Na trwających wirtualnych targach CES 2021 Bosch prezentuje inteligentne, przyjazne dla klimatu rozwiązania, m.in. w zakresie przemysłu i mobilności.

Na wirtualnych targach technologicznych CES 2021 koncern Bosch prezentuje inteligentne i oparte na zasadach zrównoważonego rozwoju rozwiązania w takich dziedzinach, jak ochrona zdrowia, techniczne wyposażenie budynków i mobilność. Wszystko pod hasłem: “Sustainable #LikeABosch”.

Sustainable #LikeABosch: Bosch jako pionier w dziedzinie ochrony klimatu

AIoT wspiera m.in. ochronę klimatu, co potwierdza badanie opublikowane niedawno w Niemczech. Według tego badania cyfryzacja mobilności, przemysłu i technicznego wyposażenia budynków mogłaby przyczynić się do osiągnięcia przez Niemcy niemal połowy celów emisyjnych Porozumienia Paryskiego (źródło: Accenture).

 

Do tego nawiązuje także firma Bosch: zaprezentowane na CES hasło “Sustainable #LikeABosch” podkreśla odpowiedzialność społeczną koncernu. Kontynuacja cyfrowej kampanii wizerunkowej #LikeABosch ma pokazywać, w jaki sposób każdy z nas może wnieść wkład w ochronę środowiska dzięki produktom respektującym zasady zrównoważonego rozwoju.

 

Bosch sam daje dobry przykład: według szacunków własnych od roku 2020 wszystkie 400 lokalizacji przedsiębiorstwa na świecie osiągnęły neutralność pod względem emisji CO2. Jako pierwsze globalne przedsiębiorstwo przemysłowe, Bosch jest neutralny pod względem emisji CO2 w odniesieniu do produkcji własnej oraz zużycia energii.

W kolejnym etapie Bosch zajmie się emisjami na pozostałych odcinkach łańcucha wartości: od zaopatrzenia aż po eksploatację gotowych produktów. Michael Bolle członek zarządu spółki Bosch

 

Koncern Bosch, jako pierwszy producent części i akcesoriów samochodowych, przyłączył się do inicjatywy Science-Based Targets, mając do zrealizowania bardzo konkretny i ambitny cel: emisje w obrębie łańcucha wartości mają zostać obniżone do 2030 roku o 15%. Osiągnięcia koncernu w dziedzinie ochrony klimatu są doceniane również na zewnątrz. Organizacja non-profit Carbon Disclosure Project (CDP) uwzględniła firmę Bosch na “Liście A” swojego nowego rankingu.

 

Dzięki utworzonej w ubiegłym roku spółce doradczej Bosch Climate Solutions firma Bosch będzie mogła dzielić się swoimi doświadczeniami pioniera ochrony klimatu z innymi przedsiębiorstwami. Start-up Bosch wprowadził na rynek m.in. własną platformę energetyczną opartą na chmurze. Wykorzystując inteligentne algorytmy, platforma ma pomagać obniżać zużycie energii przez maszyny i zwiększać w ten sposób wydajność procesów produkcyjnych. Z platformy korzysta już w firmie Bosch ponad 100 lokalizacji, co przyczyniło się do znacznego zwiększenia efektywności energetycznej, która jest ważnym czynnikiem na drodze do osiągnięcia przez firmę Bosch neutralności klimatycznej.

Cyfryzacja i zrównoważony rozwój w przyszłości: najlepsza pozycja wyjściowa dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji w przemyśle

Jak widać na tym przykładzie, cyfryzacja toruje drogę zrównoważonemu rozwojowi. – W każdym obszarze działania chcemy osiągnąć pozycję lidera AIoT – wyjaśnia Michael Bolle. Zaufanie to ważny warunek upowszechnienia się sztucznej inteligencji, dzięki której możliwa ma być poprawa standardu życia i skuteczniejsza ochrona klimatu.

 

Bosch stawia na przemysłową sztuczną inteligencję, która objaśnia maszynom zasady obowiązujące w świecie fizycznym, a nie uczy je, jak naśladować ludzi. Jednak nawet ten typ sztucznej inteligencji wymaga nakreślenia granic etycznych, dlatego Bosch stworzył kodeks sztucznej inteligencji. Najważniejszym jego punktem jest człowiek, który w każdej chwili zachowuje kontrolę.

 

Oprócz efektywności energetycznej w produkcji, firma Bosch kontynuuje integrację swoich produktów z Internetem w segmentach technicznego wyposażenia budynków i mobilności, dzięki czemu pomaga konsumentom oszczędzać energię. Do użytku prywatnego Bosch oferuje m.in. rozwiązanie o nazwie “Manager energii”. W połączeniu z pompą ciepła oraz instalacją fotowoltaiczną Manager energii ma być w stanie zaoszczędzić do 60% energii elektrycznej. Z kolei posiadacze samochodów elektrycznych mogą korzystać z takich usług, jak “Battery in the Cloud”. Za pomocą oprogramowania analitycznego, rozwiązanie to zmniejsza zużycie akumulatora nawet o 20%.

 

Ponadto połączenie samochodów elektrycznych i autonomicznych ze spersonalizowanymi i zintegrowanymi w sieci usługami stworzyć ma w przyszłości szerokie możliwości rozwoju oprogramowania. Centralnym obszarem działania, który ma pozwolić firmie Bosch umocnić wiodącą rolę w segmencie systemów elektronicznych wykorzystujących oprogramowanie, mają być komputery samochodowe.

 

Na początku roku koncern utworzył nowy dział branżowy Cross-Domain Computing Solutions, zatrudniający w sumie 17 tys. pracowników. Prowadzi on prace w zakresie rozwoju sprzętu i oprogramowania dla komputerów samochodowych, czujników i sterowników przeznaczonych dla wszystkich segmentów motoryzacji. Pozwolić ma to zredukować złożoność działań w obszarze badań i rozwoju systemów dla pojazdów i przyspieszyć wdrażanie nowych funkcji.

Tylko przedsiębiorstwa, które już dziś stawiają na zrównoważony rozwój i korzystają z ogromnego potencjału AIoT, odniosą sukces także jutro. Michael Bolle

 

Źródło: Bosch

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).