Castrol ponownie najchętniej wybieraną marką oleju w Polsce | MOTOFAKTOR

Castrol ponownie najchętniej wybieraną marką oleju w Polsce

Według raportu GiPA, 30% kierowców, którzy wymienili olej silnikowy w ciągu ostatniego roku zadeklarowało, że używa produktów Castrol.

Oleje Castrol były najchętniej wybierane przy wymianie przez kierowców niezależnie od wieku posiadanego przez nich pojazdu – wynika z najnowszego raportu „Marki olejów używane przez kierowców. Badanie kierowców 2018”, opracowanego przez firmę GiPA. Najczęściej sięgali po nie posiadacze samochodów w wieku 3-4 i 5-6 lat (w obu kategoriach po 35%), dużą popularnością cieszyły się też one wśród właścicieli najnowszych aut, czyli takich, których wiek nie przekroczył 3 lat (28%). Wśród posiadaczy starszych pojazdów popularność olejów Castrol również była wysoka.

 

W czasie wymiany oleju, po markę Castrol sięgali kierowcy zarówno aut o małym przebiegu do 50 000 km (29%), jak i tych o większej liczbie kilometrów na liczniku – 150 001 i więcej (31%).

Użyte marki podczas ostatniej wymiany oleju – według przebiegu oraz typu zakupu
Użyte marki podczas ostatniej wymiany oleju – według wieku pojazdu

Nie tylko wymiana, ale też uzupełnianie

 

Marka Castrol znalazła się również na pierwszym miejscu, jeśli chodzi o uzupełnianie olejów – używanie jej w tym celu zadeklarowało aż 31% kierowców.

Użyte marki podczas ostatniego uzupełnienia

Z olejów Castrol najczęściej korzystali posiadacze samochodów o przebiegu do 50 000 km (36%) oraz między 50 000 do 99 999 km (40%). Biorąc pod uwagę typ zakupu auta – oleje Castrol były wybierane aż przez 37% nabywców nowych pojazdów. Po produkty Castrol chętnie sięgali również amatorzy samochodów „z drugiej ręki” (30%).

Od lat marka Castrol cieszy się w Polsce bardzo wysoką rozpoznawalnością wśród użytkowników samochodów osobowych. Niewątpliwie bardzo dobra znajomość, jak również pozytywny wizerunek tej marki wśród polskich kierowców przekładają się na skłonność do jej wyboru. Oczywiście, nie zawsze kierowca o tym decyduje, w wielu przypadkach to mechanik wybiera konkretną markę olejową. Niemniej jednak korelacja pomiędzy znajomością a skłonnością do wyboru jest wyraźna.

GiPA - Marek Garlicki

 

Badanie zostało przeprowadzone przez firmę GiPA w maju 2018 r. na próbie 1 987 kierowców, którzy wymienili olej w ciągu 12 wcześniejszych miesięcy oraz 883, którzy uzupełnili olej w tym samym okresie. Firma GiPA to międzynarodowa firma, która od 1986 r. zajmuje się analizami rynku samochodowego oraz zachowaniami konsumentów. Badania prowadzane są co roku w ponad 30 krajach.

Wyniki badania firmy GiPA niezmiernie nas cieszą. To już kolejny rok, w którym obserwujemy wzrost i w którym ponownie jesteśmy liderem w rankingach. To dla nas dowód na to, że nasze oleje cieszą się popularnością zarówno wśród kierowców, jak również właścicieli autoryzowanych i niezależnych warsztatów, którzy często mają kluczowy wpływ na wybór oleju.

Marketing Activation Manager CEE Castrol - Tarek Hamed

 

Źródło: Castrol

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).