Castrol odświeża wizerunek marki | MOTOFAKTOR

Castrol odświeża wizerunek marki

person Joanna Piszcz 28/02/2023

Castrol zaprezentował odświeżony wizerunek marki, który ma lepiej odzwierciedlać jej pozycję na rynku oraz możliwości zaspokajania potrzeb klientów.

  • Odświeżony wizerunek marki Castrol będzie wdrażany etapami we wszystkich europejskich oddziałach firmy w bieżącym oraz 2024 roku.
  • Castrol analizuje możliwości dostarczania rozwiązań i usług, które uzupełnią podstawową działalność firmy w zakresie środków smarnych.
  • Według firmy Castrol te zmiany zapewnią odbiorcom bardziej angażujące, zapadające w pamięć i efektywne wrażenia związane z marką.
  • Więcej informacji w polskiej (i nie tylko) branży aftermarketowej i motoryzacyjnej znajdziesz na stronie głównej Motofaktora. Jeśli chcesz być na bieżąco z najważniejszymi wiadomościami z branży – zapisz się na nasz newsletter.

 

Castrol prezentuje odświeżony wizerunek marki, który obejmuje unowocześniony wygląd i styl. Odświeżenie wizerunku ma na celu lepsze odzwierciedlenie jej wyjątkowej pozycji na rynku oraz możliwości, jakie dostrzega w kontekście zaspokajania zmieniających się potrzeb klientów.

 

Castrol analizuje możliwości dostarczania rozwiązań i usług, które uzupełnią podstawową działalność firmy w zakresie środków smarnych i zapewnią dodatkową wartość dla klientów. Firma posiada już linię Castrol ON zawierającą zaawansowane płyny przeznaczone do pojazdów elektrycznych (EV), która obejmuje oleje przekładniowe, płyny chłodzące i smary do pojazdów elektrycznych, a także ogłosiła plany zainwestowania około 60 milionów dolarów w nowoczesne centrum testowania akumulatorów do pojazdów elektrycznych i laboratorium analityczne w Wielkiej Brytanii. Płyn do chłodzenia zanurzeniowego Castrol ON przeznaczony do użycia w centrach danych został w pełni zatwierdzony przez firmę Submer do stosowania w całym portfolio jej produktów.

 

Odświeżona tożsamość marki jest wynikiem kompleksowego procesu określania strategii marki, który obejmował szeroko zakrojone badania i analizy, z udziałem interesariuszy, klientów i ekspertów branżowych. Odnowione logo ma bardziej nowoczesny i dynamiczny wygląd oraz podkreśla wyróżniające i mocne strony firmy Castrol i czynnikach, ponieważ firma dąży do zwiększenia swojej atrakcyjności wśród bardziej zróżnicowanej grupy klientów w zakresie środków smarnych, usług i rozwiązań. Logo zachowuje klasyczne kolory marki Castrol: czerwony, zielony i biały, które są silnie kojarzone z marką, oraz ma na celu ułatwić zapamiętywanie marki w Internecie.

 

Michelle Jou, dyrektor generalna firmy Castrol
Michelle Jou, dyrektor generalna firmy Castrol

Odświeżenie globalnie rozpoznawalnej marki to nie tylko zmiana jej wyglądu czy przekazu. Wymaga to ożywienia jej istoty i znaczenia we współczesnym świecie. Musimy słuchać naszych klientów, rozumieć ich zmieniające się potrzeby i aspiracje oraz wykorzystać nasze główne atuty, aby inspirować ich jako marka. Odświeżenie marki nie powinno być jedynie kosmetycznym zabiegiem. Moim zdaniem jest to strategiczna konieczność, która napędza wzrost, zróżnicowanie i długofalowy sukces” – mówi Michelle Jou, dyrektor generalna firmy Castrol.

Odświeżony wizerunek marki będzie wdrażany etapami we wszystkich europejskich oddziałach firmy Castrol w bieżącym oraz 2024 roku. Docelowo ma się pojawić na wszystkich opakowaniach produktów, we wszystkich programach partnerskich i obiektach, a także w działaniach marketingowych online i offline oraz globalnych materiałach sponsoringowych.

Cieszymy się z wprowadzenia odświeżonego wizerunku marki, który otwiera wspaniały rozdział historii naszej firmy. Odświeżony wizerunek marki odzwierciedla nasze zaangażowanie w przyszłościowe inwestycje oraz tworzenie nowych możliwości rozwoju i osiągania sukcesu. Świat mobilności i przemysłu musi zmierzyć się z coraz szybszymi zmianami w miarę globalnej transformacji i dążenia do zerowej emisji netto, a klienci wymagają bardziej zrównoważonych rozwiązań. Zmiana jest niezbędnym składnikiem sukcesu firmy Castrol. Sygnalizujemy światu, że jesteśmy nastawieni na przyszłość. Nicola Buck dyrektor ds. marketingu firmy Castrol

 

Odświeżenie marki obejmuje również nową tożsamość dźwiękową. Powstała ona, aby podkreślić odświeżony wygląd i styl poprzez muzykę i dźwięki, które wywołują wrażenia silnie kojarzące się z przyspieszeniem, pędem i dynamicznym ruchem. Nowy, charakterystyczny wizerunek marki Castrol to wyrazisty i skuteczny sposób na zwiększenie świadomości marki wśród konsumentów oraz sprawienie, że będzie łatwiej zapadał w pamięć.

 

Według firmy Castrol te zmiany zapewnią odbiorcom bardziej angażujące, zapadające w pamięć i efektywne wrażenia związane z marką.

 

Firma Castrol odświeżyła swoją markę we współpracy z czołową agencją brandingową i projektową Landor & Fitch oraz wiodącą agencją brandingu dźwiękowego MassiveMusic.

 

Źródło: Castrol

 

 

user photo

Autor

Joanna Piszcz

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).