CARFAX: wciąż za dużo uszkodzonych aut z importu | MOTOFAKTOR

CARFAX: wciąż za dużo uszkodzonych aut z importu

Według danych CARFAX, kupno używanego pojazdu w Polsce to wciąż ryzyko. Ponad 50% aut skontrolowanych przez CARFAX miała szkodę lub gorzej.

 

Polska jest liczącym się graczem na motoryzacyjnej mapie Europy. Niestety bezpieczeństwo na drogach pozostawia tutaj wiele do życzenia. Ponad połowa pojazdów, dla których CARFAX dostarczył raport historii, to samochody uszkodzone lub powypadkowe. Prognozy nie zakładają zmian w obecnym roku. Dzieje się tak za sprawą wciąż wysokiego odsetka samochodów importowanych, który w Polsce wynosi aż 51 procent.

 

Mało który kraj importuje tyle pojazdów co Polska. Jak to często bywa, ilość nie idzie w parze z jakością – komentuje Frank Brüggink, założyciel i dyrektor zarządzający CARFAX w Europie.

 

Sześć na dziesięć importowanych pojazdów pochodzi z Niemiec,

 

jednak bardzo często znajdują się one w końcowym stadium swojej żywotności – kontynuuje Brüggink.

 

Ponadto wiele używanych aut trafia do kraju bezpośrednio z USA.

 

W Europie używane samochody pochodzenia amerykańskiego cechują się najczęściej złym stanem technicznym. Stopień uszkodzeń pojazdów wzrasta tym bardziej, im dalej trafiają one na wschód – wyjaśnia Frank Brüggink.

 

Tylko w tym roku jeden na siedem samochodów sprawdzonych przez CARFAX miał tytuł szkody całkowitej.

Źródło: CARFAX

Jak więc należy postępować?

 

Dla nas to jasne, dostarczanie rzeczywistych informacji na temat pojazdów jest jedynym sposobem na wyparcie wadliwych jednostek z rynku. Im więcej osób zda sobie sprawę, z jakim tak naprawdę samochodem ma do czynienia, tym mniejsze prawdopodobieństwo popełnienia niechcianego błędu – mówi Brüggink.

 

Zamiast ślepo zawierzać informacjom udostępnianym przez sprzedawców, kupujący mogą z łatwością wziąć sprawy w swoje ręce. Na wielu platformach internetowych numer VIN lub tablicy rejestracyjnej pojazdu można znaleźć bezpośrednio w ofercie. Jeśli informacje te nie są zawarte w ogłoszeniu, mamy prawo zażądać udostępnienia ich przez sprzedawcę. Każda próba zatajenia lub utrudniania przekazania tych danych, powinna być dla nas oczywistym sygnałem do bezwzględnego powstrzymania się od zakupu.

 

Przy pomocy raportu historii oraz dokumentacji dołączonej przez sprzedawcę, jesteśmy w stanie wstępnie ocenić rzeczywisty stan auta. Trzeba jednak pamiętać, że żaden raport ani dokumenty nie zastąpią jazdy próbnej i poprawnie przeprowadzonej kontroli stanu pojazdu w niezależnym warsztacie lub stacji diagnostycznej. Tylko takie postępowanie umożliwi polskim kierowcom bezpieczne rozpoczęcie przygody z nowo nabytymi pojazdami, ograniczając ryzyko nieprzyjemnych niespodzianek do minimum.

 

Źródło: CARFAX

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).