Dolphin Surf firmy BYD to w pełni elektryczny, zaawansowany technologicznie hatchback stworzony z myślą o jeździe miejskiej.
BYD, wiodący na świecie producent pojazdów napędzanych nową energią, przedstawia europejskim klientom model Dolphin Surf. Model łączy sportowy wygląd z przestronną, praktyczną kabiną wyposażoną w najbardziej przydatne, zaawansowane technologicznie funkcje, co czyni go idealnym wyborem do zrewolucjonizowania segmentu kompaktowych pojazdów elektrycznych. W Polsce jego cena zaczyna się od 82 700 zł lub 42 700 zł w programie NaszEauto*. Nowy model BYD jest dostępny również w finansowaniu od 399 zł lub z ubezpieczeniem za 1 zł.
Dolphin Surf to ósmy czysto elektryczny samochód wprowadzony na rynek europejski przez BYD w ciągu niespełna trzech lat. Model zdobył już międzynarodowe uznanie – w zeszłym miesiącu jury składające się z czołowych dziennikarzy motoryzacyjnych przyznało globalnym wersjom tego modelu tytuł World Urban Car of the Year w prestiżowym konkursie World Car of the Year Awards.
Mierząc 3990 mm długości, 1720 mm szerokości i 1590 mm wysokości Dolphin Surf doskonale nadaje się do wąskich ulic miejskich i małych miejsc parkingowych – a jednocześnie przemyślane wykorzystanie podwozia e-Platformy 3.0 zapewnia przestrzeń w kabinie i pojemność bagażnika porównywalną z samochodami z wyższej klasy. Dzięki temu jest idealną opcją zarówno dla profesjonalistów, jak i małych rodzin.
„Cieszymy się, że Dolphin Surf jest już dostępny dla europejskich klientów. Przez wiele miesięcy odpowiadaliśmy na pytania dotyczące tego samochodu i wiemy, jak duże jest zapotrzebowanie na bardziej dostępne samochody elektryczne w Europie. Jesteśmy przekonani, że połączenie atrakcyjnego designu, praktyczności, przyjaznych dla miasta wymiarów, świetnych osiągów i doskonałej technologii w kabinie Dolphin Surf będzie naprawdę atrakcyjne dla klientów, którzy oczekują pojazdu łatwego w użytkowaniu w mieście, ale bez kompromisów w zakresie funkcji. Wiemy, że Dolphin Surf jest gotowy na Europę i wierzymy, że Europa jest gotowa na Dolphin Surf” – powiedziała Stella Li, Wiceprezes BYD.
Z boku nadwozie BYD Dolphin Surf tworzy spójną, łukowatą linię, która pozwala uzyskać wyjątkowo przestronne wnętrze jak na tę klasę pojazdów. Szeroka wznosząca linia boczna nadaje sylwetce dynamiki, a całość dopełniają standardowe obręcze kół o średnicy 15 lub 16 cali. Słupek C zawiera element inspirowany kryształkami lodu, który pomaga optycznie oddzielić dach, tworząc elegancki efekt „unoszenia się”.
Z przodu reflektory przyciągają wzrok czystymi, wyrazistymi liniami, a ich wewnętrzny kształt tworzy sześć ukośnych pasm świetlnych. Zintegrowane światła do jazdy dziennej dopełniają nowoczesny, zdecydowany wygląd, który podkreślają również przetłoczenia w dolnej partii zderzaka oraz poziome linie poszerzające sylwetkę samochodu, nadając mu wyrazisty charakter.
Tył modelu Dolphin Surf posiada spojler dachowy, który optycznie przedłuża linię dachu, usprawnia przepływ powietrza i poprawia aerodynamikę pojazdu. Całość uzupełnia pas tylnych świateł LED biegnący przez całą szerokość nadwozia – nowość w tej klasie – który dodatkowo poszerza optycznie sylwetkę samochodu.
Pod nadwoziem Dolphin Surf znajduje się zaawansowana platforma e-Platform 3.0, autorska konstrukcja BYD stworzona z myślą o pojazdach elektrycznych. W jej centrum znajduje się samodzielnie opracowana przez BYD bateria Blade, która wykorzystuje fosforan litowo-żelazowy (LFP) dający wyższy poziom trwałości i bezpieczeństwa niż tradycyjne akumulatory EV, bez użycia kobaltu.
W przypadku Dolphin Surf oferowane będą dwie pojemności akumulatora Blade – 30 kWh (wersja Active) i 43,2 kWh (Boost i Comfort), zapewniające aż 322 km zasięgu w cyklu mieszanym WLTP. Zasięg miejski WLTP wynosi aż 507 km, co pokazuje, że jedno ładowanie może wystarczyć wielu użytkownikom Dolphin Surf na tygodnie dojazdów do pracy.
Jako firma technologiczna, BYD czerpie korzyści z projektowania i posiadania wszystkich kluczowych systemów, co w pełni dotyczy również modelu Dolphin Surf, jak i każdego innego modelu w gamie producenta. Sercem pojazdu jest pierwszy na świecie masowo produkowany elektryczny układ napędowy 8 w 1, który łączy silnik napędowy, reduktor, ładowarkę, konwerter DC, skrzynkę rozdzielczą wysokiego napięcia, kontroler zarządzania baterią, jednostkę sterującą pojazdu i sterownik silnika w jednym module. Takie podejście pozwala maksymalnie wykorzystać dostępną przestrzeń i zwiększyć ogólną wydajność, co ma kluczowe znaczenie w samochodzie takim jak DOLPHIN SURF.
Dolphin Surf jest dostępny z różnymi mocami wyjściowymi silnika zamontowanego z przodu. Podstawowa wersja, Active, łączy akumulator o pojemności 30 kWh z silnikiem o mocy 65 kW, zapewniając przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynoszące 11,1 sekundy, podczas gdy model Boost, czyli wersja o większym zasięgu, ma ten sam silnik, ale baterię Blade o pojemności 43,2 kWh (0-100 km/h w 12,1 sekundy). Wersja Comfort o największym zasięgu wykorzystuje większą baterię i łączy ją z najmocniejszym silnikiem w swojej klasie (115 kW/220 Nm), skracając czas przyspieszenia 0-100 km/h do 9,1 sekundy.
BYD Dolphin Surf cechują maksymalne prędkości ładowania prądem stałym 65 kW (Active) i 85 kW (Boost i Comfort), więc niezależnie od pojemności akumulatora, może osiągnąć od 10% do 80% stanu naładowania (SoC) w 30 minut. W całej gamie standardem jest trójfazowe ładowanie prądem przemiennym o mocy 11 kW, które umożliwia pełne naładowanie od 0 do 100% SoC w zaledwie trzy i pół godziny w wersji Active lub pięć godzin w wersjach Boost i Comfort. Wszystkie te szybkości ładowania wystarczają na codzienne dojazdy do pracy w mieście, a możliwość doładowania na stacjach szybkiego ładowania DC oznacza, że Dolphin Surf bez problemu poradzi sobie również z dłuższymi trasami.
Dolphin Surf łączy kompaktową konstrukcję z imponującym rozstawem osi 2500 mm, który dorównuje wielu większym pojazdom i zapewnia wystarczającą ilość miejsca w kabinie dla wszystkich czterech pasażerów, aby podróżować w komfortowych warunkach.
Wnętrze łączy atmosferę zabawy i radości z jazdy z funkcjonalnością; przejrzysta deska rozdzielcza zawiera standardowy ekran systemu Infotainment w pozycji, która jest wystarczająco blisko linii wzroku kierowcy, aby ułatwić obsługę, ale wystarczająco nisko, aby nie zasłaniać widoku przez przednią szybę. Subtelne akcenty z efektem szczotkowanego metalu rozjaśniają pas przedni.
Przednie sportowe fotele zostały zaprojektowane z myślą zarówno o komforcie podczas jazdy, jak i wsparciu, gdy kierowca wykorzystuje zwinność i zwrotność Dolphin Surf. Posiadają elektryczną regulację i ogrzewanie, w zależności od poziomu wyposażenia. Tylna kanapa oferuje dużo miejsca na nogi i nad głową, zapewniając wygodę także dorosłym pasażerom, co czyni Dolphin Surf praktycznym wyborem dla rodzin. Wszystkie wersje modelu są wyposażone aż w trzy punkty mocowania ISOFIX: dwa na tylnej kanapie i jeden na przednim fotelu pasażera, co dodatkowo podkreśla uniwersalny charakter auta, szczególnie dla osób podróżujących z dziećmi.
Pojemność bagażnika modelu Dolphin Surf potwierdza korzyści płynące z zastosowania specjalnie zaprojektowanej platformy EV oraz wydajnego pod względem przestrzeni tylnego zawieszenia z belką skrętną. Standardowa pojemność bagażnika wynosi 308 litrów, czyli więcej niż w wielu samochodach wyższej klasy, a po złożeniu tylnych siedzeń można ją zwiększyć do 1037 litrów. Funkcjonalność wnętrza zwiększa dodatkowo aż 20 praktycznych schowków rozmieszczonych w całym aucie – od pary uchwytów na kubki między przednimi siedzeniami po poręczną przestrzeń pod podłogą bagażnika, która jest idealna do przechowywania kabli poza główną przestrzenią ładunkową.
Dolphin Surf oferuje korzyści wynikające z kompleksowego podejścia BYD do rozwoju technologii. Dzięki temu jego inteligentne wnętrze jest wypełnione praktycznymi rozwiązaniami. Wszystkie wersje samochodu są wyposażone w charakterystyczny dla BYD 10,1-calowy obrotowy ekran dotykowy z najnowszym interfejsem użytkownika (w tym stały, konfigurowalny pasek skrótów i sterowanie ogrzewaniem i wentylacją za pomocą gestów trzema palcami), a także łączność Apple CarPlay i Android Auto.
Dolphin Surf oferuje również intuicyjne sterowanie głosowe za pomocą polecenia „Hi BYD”, które umożliwia dostęp do wielu kluczowych funkcji bez konieczności odrywania rąk od kierownicy.
Ponadto Dolphin Surf jest znacznie wygodniejszy i lepiej skomunikowany niż jakikolwiek inny samochód w tej klasie. Wystarczy przytrzymać smartfon lub urządzenie do noszenia przy czujniku na lusterku bocznym, aby odblokować pojazd za pomocą systemu bezkluczykowego NFC, dzięki czemu zawsze łatwo jest wsiąść do auta. Można też użyć aplikacji BYD na smartfonie, aby schłodzić lub ogrzać kabinę, zanim jeszcze otworzymy drzwi.
Dolphin Surf jest doskonale wyposażony, aby wspierać aktywny tryb życia – i to również dzięki technologii Vehicle-to-Load (V2L). Pozwala ona na zasilanie urządzeń o mocy do 3,3 kW z akumulatora samochodu, umożliwiając korzystanie z wielu rzeczy, od ekspresu do kawy po grill elektryczny – idealne rozwiązanie na dni spędzone na plaży lub na wsi.
Dolphin Surf nie uznaje kompromisów w zakresie bezpieczeństwa i funkcji wspomagających kierowcę. Konstrukcja e-Platformy 3.0 w dużym stopniu wykorzystuje stal o wysokiej wytrzymałości (68,2%), aby zapewnić bezpieczeństwo, podczas gdy skład chemiczny i konstrukcja baterii Blade pomagają jej przejść test penetracji gwoździa, jeden z najbardziej wymagających testów bezpieczeństwa w branży motoryzacyjnej.
Kabina jest wyposażona w poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu, a także boczne kurtyny powietrzne i boczne poduszki powietrzne na przednich siedzeniach. Wszystkie wersje modelu Dolphin Surf są standardowo wyposażone w zaawansowany system wspomagania kierowcy (ADAS), obejmujący inteligentny tempomat, automatyczne hamowanie awaryjne, asystenta zmiany pasa ruchu i inteligentne sterowanie światłami drogowymi. Lista wyposażenia bezpieczeństwa obejmuje również system monitorowania ciśnienia w oponach, funkcję wzywania pomocy i blokady zabezpieczające przewożone dzieci.Dolphin Surf
Klienci wybierający Dolphin Surf mogą zdecydować się na dowolną z trzech wersji modelu bez konieczności rezygnowania z bogatego wyposażenia, co często zdarza się u konkurencyjnych marek. Już podstawowa wersja Dolphin Surf Active oferuje w standardzie m.in. obracany ekran dotykowy o przekątnej 10,1 cala, tylne czujniki parkowania i kamerę cofania, światła do jazdy dziennej w technologii LED, funkcję zasilania z pojazdu V2L, bezkluczykowy dostęp i uruchamianie pojazdu z wykorzystaniem technologii NFC, adaptacyjny tempomat, klimatyzację, wegańską tapicerkę ze skóry ekologicznej oraz elektrycznie regulowane lusterka boczne. Żywy, metaliczny kolor premierowy Lime Green również jest dostępny bez dopłaty.
Oprócz większego akumulatora i większych 16-calowych felg aluminiowych, wersje Boost oferują elektryczną regulację przednich foteli, wycieraczki z czujnikiem deszczu i elektrycznie składane lusterka boczne. Z kolei topowa wersja Comfort wyposażona jest w kamerę 360 stopni, reflektory LED, tylną szybę zapewniającą prywatność, podświetlenie lusterek bocznych, podgrzewane przednie fotele i bezprzewodowe ładowanie smartfona.
BYD Dolphin Surf można już zamawiać na wielu rynkach europejskich, a pierwsze dostawy spodziewane są od czerwca. Podobnie jak w przypadku innych pojazdów BYD, każda wersja Dolphin Surf jest standardowo objęta doskonałymi warunkami gwarancji, na którą składa się sześcioletnia gwarancja producenta oraz ośmioletnia gwarancja na akumulator i silnik elektryczny.
*Cena od 42 000 zł dotyczy wyłącznie modelu BYD Dolphin Surf w konfiguracji wyposażenia Active i uwzględnia pełną wysokość maksymalnej dopłaty w ramach rządowego programu „NaszEauto” w wysokości 40 000 zł, zgodnie ze stanem na dzień 3 lutego 2025 r. Ceny mają charakter wyłącznie orientacyjny. W celu uzyskania szczegółowych informacji dotyczących cen i specyfikacji prosimy o kontakt z lokalnym dealerem.
Źródło: BYD
Chcesz być na bieżąco z informacjami? Obserwuj nas w wiadomościach Google: