Bridgestone przejmuje dział telematyczny TomToma

person Adrian Januszkiewicz 23/01/2019

TomTom NV sprzedaje swój dział telematycznego zarządzania flotą firmie Bridgestone za 910 mln euro.

Sprzedaż działu telematycznego to duży krok dla TomToma, który zasłynął na rynku dzięki swoim systemom nawigacyjnym, wypieranym dzisiaj przez smartfony. Zysk z transakcji ma pomóc firmie konkurować z amerykańskimi gigantami w dziedzinie dostępu do technologii mappingu na deskach rozdzielczych pojazdów.

 

We wrześniu holenderska firma stwierdziła, że ​​badała sprzedaż telematyki, która dostarcza dane związane z pojazdem i informacje wywiadowcze dotyczące zarządzania flotą i usług związanych z samochodami. Media donosiły również, że Verizon Communications Inc., Microsoft Corp., Daimler AG i Michelin są potencjalnymi oferentami tej jednostki.

 

TomTom zwróci akcjonariuszom 750 milionów euro poprzez spłatę kapitału, w połączeniu z konsolidacją akcji, która spodziewana jest w trzecim kwartale 2019 roku. Dział Telematyki stanowił 18% sprzedaży TomTom w 2017 roku.

Nie mamy dużych planów przejęć, ale chcemy zachować w bilansie odpowiednią ilość gotówki na przejęcia, jeśli tylko nadarzy się okazja. Harold Goddijn dyrektor generalny firmy TomTom

 

Jak wynika z danych Bloomberga transakcja jest dla Bridgestone’a jego największą w Europie. Japoński producent opon przyspiesza opracowywanie produktów dla połączonych i inteligentnych samochodów, łącząc opony i czujniki w celu zbierania informacji o warunkach drogowych i informacji o oponach, takich jak zużycie.

 

Obecny dyrektor generalny, Masaaki Tsuya, był ostrożny w przejęciach po problematycznym przejęciu Firestone Tire & Rubber Co. w 1988 roku za 2,7 mld dolarów. Tsuya, który dołączył do Bridgestone’a w 1976 roku, był młodszym członkiem zespołu projektowego, który pracował nad umową z Firestone, a w 2016 roku odszedł od eskalującej wojnie licytacyjnej z Carlem Icahnem na amerykańską sieć motoryzacyjną Pep Boys.

 

Dzięki zakupowi Działu Telematyki Bridgestone, jak wynika z oświadczenia dla Tokyo Stock Exchange, planuje zgromadzić dane z 860 tys. pojazdów, które obecnie korzystają z usług cyfrowych TomTom w celu opracowania produktów i ulepszenia serwisu opon. Oczekuje się, że sprzedaż zostanie sfinalizowana pod koniec drugiego kwartału 2019 roku i nie będzie miała większego wpływu na bieżące dochody Bridgestone’a za rok obrotowy.

 

Akcje TomToma spadły aż o 6,2 proc. we wtorek na giełdzie przed odjęciem strat, wyceniając spółkę na 1,9 mld euro. Akcje spółki od początku 2015 r. odnotowywały straty przez trzy kolejne lata, ponieważ firma musiała sprostać wyzwaniom i trudnościom związanym z odejściem od produktów konsumenckich.

 

Walka w oferowaniu usług mapowania staje się coraz bardziej zacięta, więc giganci samochodowi i firmy zajmujące się tworzeniem map łączą siły, by pokonać technologicznych gigantów.

 

Przykładowo niemieccy producenci samochodowi, dotychczas rywalizujący między sobą, połączyli siły, aby przejąć w 2015 roku firmę HERE Technologies dostarczającą dane lokalizacyjne dla systemów nawigacyjnych. Celem przejęcia było uniemożliwić Google monopolu na rynku map cyfrowych, kluczowych technologii dla pojazdów samojezdnych i przyszłych usług transportowych.

 

Źródło: Bloomberg

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl