Bridgestone EMIA nawiązuje współpracę z EVBox Group | MOTOFAKTOR

Bridgestone EMIA nawiązuje współpracę z EVBox Group

person Adrian Januszkiewicz 10/09/2021

W ciągu 5 lat Bridgestone EMIA we współpracy z EVBox Group oraz TSG ma utworzyć blisko 3,5 tys. nowych punktów ładowania w swojej europejskiej sieci serwisów.

Bridgestone wspólnie z EVBox ogłosili rozpoczęcie długoterminowej współpracy. Jej celem jest rozbudowa europejskiej sieci stacji do ładowania samochodów elektrycznych poprzez utworzenie blisko 3,5 tys. nowych punktów w sieciach serwisów Bridgestone, takich jak First Stop i Speedy. Zaplanowany na pięć lat projekt rozpocznie się we Francji i Włoszech, a następnymi rynkami będą Wielka Brytania, Niemcy, Polska, Hiszpania i inne państwa europejskie.

 

Nowa sieć ładowania Bridgestone ma składać się zarówno ze standardowych, jak i szybkich stacji ładowania położonych w strategicznych lokalizacjach i być dostępna dla wszystkich kierowców pojazdów elektrycznych – zarówno prywatnych, jak i flotowych. Stacje szybkiego ładowania mają być umiejscowione przy ruchliwych trasach, aby kierowcy mogli szybko naładować pojazd. Współpraca ma przebiegać przy wsparciu TSG, partnera EVBox, europejskiego lidera w zakresie usług technicznych dla rozwiązań mobilnych, który będzie odgrywał wiodącą rolę w projektowaniu, instalacji i utrzymaniu infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych w europejskiej sieci sprzedaży detalicznej Bridgestone.

Dzięki współpracy między Bridgestone i EVBox, kierowcy indywidualni i floty pojazdów elektrycznych zyskać mają dostęp do jednej z największych publicznych sieci stacji ładowania pojazdów w Europie, obejmującej ponad 130 tys. punktów oraz 3,5 tys. nowych lokalizacji. Całość będzie obsługiwana przez jeden system i rozliczana za pomocą karty lub aplikacji mobilnej, współpracującej z oprogramowaniem Charging Management Software EVBox.

 

Aplikacja (lub karta) zapewniać ma użytkownikom jeszcze większą wygodę i umożliwiać sprawniejsze ładowanie, dzięki zastosowaniu pojedynczej, scentralizowanej platformy do obsługi płatności i fakturowania. Platforma zapewniać ma także możliwość analizowania danych na temat zachowań użytkowników punktów ładowania i umożliwia im podróż z Madrytu do Helsinek wyłącznie przy wykorzystaniu tego niepowtarzalnego rozwiązania.

 

Dzięki współpracy z EVBox Bridgestone ma również oferować kierowcom pojazdów elektrycznych możliwość zakupu i zainstalowania domowych stacji ładowania pojazdów elektrycznych. W ten sposób Bridgestone przyczyniać ma się do zwiększania dostępności pojazdów elektrycznych.

Inwestycja promująca elektryczną mobilność w Europie

Bridgestone postrzega pojazdy elektryczne jako ogromną szansę na zmniejszenie emisji CO2 i uczynienie mobilności bardziej przyjazną dla środowiska. Ponadto już w 2025 r. 20% sprzedaży nowych samochodów w Europie mają stanowić pojazdy elektryczne[1].

 

Niemniej jednak wciąż istnieje wiele barier do pokonania, zanim w pełni elektryczna przyszłość stanie się możliwa. Według corocznego badania Bridgestone dotyczącego popytu na pojazdy elektryczne w Europie, 50% ankietowanych nierozważających zakupu pojazdu elektrycznego jako powód takiej decyzji podało niedostatecznie rozwiniętą infrastrukturę ładowania pojazdów[2]. Rozwiązanie przynosić ma unijny pakiet “Fit for 55”, zgodnie z którym państwa członkowskie są zobowiązane do rozbudowy sieci ładowania zgodnie z prognozami dotyczącymi sprzedaży samochodów o zerowej emisji oraz tworzenia stacji ładowania i tankowania paliw w regularnych odstępach przy głównych autostradach[3].

 

Bridgestone jest głęboko zaangażowany w budowanie zrównoważonej mobilności, dlatego wprowadza odpowiednie zmiany w swojej organizacji, aby upowszechniać korzystanie z pojazdów elektrycznych. W ramach kompleksowych działań inwestuje w rozwój opon klasy premium w technologii przystosowanej do pojazdów elektrycznych, a także nowoczesne rozwiązania dla flot. Firma współpracuje również z wiodącymi producentami pojazdów elektrycznych i rozwija sieć serwisową do obsługi pojazdów elektrycznych, oferując w jednym punkcie usługi serwisowe pojazdów elektrycznych i opon, usługi ładowania pojazdów elektrycznych oraz dedykowane usługi mobilne. Wsparcie w rozbudowie europejskiej infrastruktury ładowania dzięki współpracy z EVBox i TSG to ważny kamień milowy w realizacji tej strategii.

Ewolucja i rozwój z myślą o e-mobilności i jej potrzebach

Celem Bridgestone jest pomoc w uczynieniu elektrycznej przyszłości rzeczywistością. Współpracujemy z wiodącymi producentami pojazdów elektrycznych, opracowując opony klasy premium i zrównoważone technologie, które spełniają szczególne wymagania pojazdów elektrycznych. Kluczem do realizacji naszych planów jest również budowa sieci serwisów w pełni przystosowanej do obsługi pojazdów elektrycznych. Zamierzamy wspierać rozbudowę tak bardzo potrzebnej europejskiej infrastruktury ładowania pojazdów oraz zapewniać kierowcom pojazdów elektrycznych i operatorom flot wygodę i sprawność obsługi, jakiej oczekują. Od 2010 roku EVBox kreuje rozwój elektromobilności, jest więc zdecydowanie najbardziej odpowiedni partner dla nas. Christophe de Valroger VP Retail Operations w Bridgestone EMIA
Bridgestone to firma z pasją budująca przyszłość elektromobilności. Świadczą o tym jej ostatnie działania realizowane wspólnie z różnymi partnerami. Jesteśmy dumni, że mamy okazję współpracować z firmą, która ma ambicje tak zbliżone do naszych. To początek nowej, długoterminowej współpracy między liderami branży, którzy będą ewoluować i rozwijać się wraz z rozwojem e-mobilności i kształtowaniem się jej wymagań. Bram Poeth CCO w EVBox Group

 

[1] Źródło: Własne szacunki Bridgestone na podstawie Frost & Sullivan, BCG, ACEA, LMC, Transport & Environment oraz IHS, 2020.
[2] Wewnętrzne badanie Bridgestone, przeprowadzone w 2021 roku w gronie 3 tys. europejskich konsumentów we Francji, Niemczech, Włoszech, Polsce, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii.
[3] Co 60 km w przypadku ładowania elektrycznego i co 150 km w przypadku wodoru.

 

Źródło: Bridgestone

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).