Bridgestone EMEA podsumował rok 2019

person Adrian Januszkiewicz 13/01/2020

W 2019 r. w regionie EMEA Bridgestone odnotował 10-proc. wzrost w stosunku do poprzedniego roku w obszarze wyposażenia HRD+ (High Rim Diameter).

Od niemal 90 lat Bridgestone dostarcza najwyższej klasy produkty i usługi wiodącym producentom oryginalnego wyposażenia na świecie. W 2019 r. Bridgestone był marką najchętniej wybieraną przez BMW, Audi, SEAT-a i Toyotę, oraz głównym dostawcą dla producentów aut takich jak Volkswagen, Skoda czy Mercedes-Benz.

 

Producenci samochodów w ubiegłym roku chętnie angażowali się we wspólne projekty, czerpiąc korzyści z wiedzy i zaangażowania Bridgestone. W ten sposób rozpoczęto pracę m.in. nad przełomowymi projektami z dziedziny CASE (Connected, Autonomous, Shared and Electric – pojazdy połączone, autonomiczne, współdzielone i elektryczne), opracowano także nowe technologie i rozwiązania, takie jak innowacyjna technologia Enliten, która poprawia kluczowe parametry jazdy.

 

Dzięki wspólnym inicjatywom w krajach regionu EMEA Bridgestone dostarczył około 100 rozmiarów opon na pierwszy montaż do przeszło 50 modeli aut 14 różnych producentów. Co więcej, segment opon w rozmiarze 18″ i większym (HDR+), wzrósł o przeszło 10% w porównaniu do 2018 r.

Debiut technologii Enliten

W 2019 r. Bridgestone wprowadził całkiem nową technologię Enliten, która obniża wagę opony i pomaga sprostać globalnym wyzwaniom w zakresie mobilności, związanymi z ochroną środowiska.

 

Enliten powstała z myślą o środowisku – pozwala maksymalnie zredukować opór toczenia opony, czyli jeden z kluczowych czynników wpływających na spalanie lub zużycie akumulatora. Enliten wymaga zastosowania znaczniej mniej materiałów [1], dzięki czemu obniża negatywny wpływ opony na środowisko naturalne, obniżając tym samym zużycie paliwa lub zwiększając zasięg baterii. W 2019 r. technologię Enliten zastosowano po raz pierwszy w nowym elektrycznym modelu Volkswagena, ID.3 oraz Audi RS Q3. W 2020 r. Bridgestone planuje wprowadzić technologię Enliten do kolejnych modeli różnych producentów.

Volkswagen ID. 3

Rekordowa współpraca

Misją Bridgestone jest wspieranie producentów oryginalnego wyposażenia w osiąganiu ich celów – bez względu na to, jak olbrzymie wyzwania stoją przed nimi. Ubiegły rok nie był pod tym względem wyjątkowy – spółka stworzyła przełomowe opony dla Volkswagena i Renault.

 

W 2019 r. trwająca od lat współpraca Bridgestone i Volkswagena została wystawiona na prawdziwą próbę na torze wyścigowym. Opony Bridgestone Potenza zostały opracowane specjalnie z myślą o ID.R., czyli nowym elektrycznym samochodzie sportowym Volkswagena. Pomogły one Volkswagenowi o 40,56 sekundy pobić rekord aut elektrycznych na torze Nürburgring-Nordschleife.

 

Nowy rekord na torze Nürburgring ustanowił też model Renault Mégane R.S. Trophy-R wyposażony w specjalistyczne opony Potenza S007.

Prace nad technologią CASE i mobilnością kosmiczną

Bridgestone inwestuje w przyszłość, aby sprostać globalnym wyzwaniom, jakie niesie ze sobą postęp technologiczny. Oprócz nowej technologii produkcji lekkich opon Enliten, spółka pracuje nad innymi rozwiązaniami, takimi jak B-Silent, które ogranicza poziom hałasu wewnątrz auta, a także technologiami B-Seal i Run-Flat, zapewniającymi mobilność bez przerw, czy technologią ologic, która redukuje opór toczenia. Wszystkie te funkcje mają pomagać sprostać nowym wyzwaniom w zakresie mobilności i wymaganiom stawianym przez producentów oryginalnego wyposażenia, których celem jest wdrożenie technologii CASE i bardziej ekologicznych rozwiązań.

 

W 2019 r. SEAT zdecydował się wykorzystać technologię ologic w swoim elektrycznym pojeździe koncepcyjnym Minimó. Niewielki, dwuosobowy, w pełni elektryczny samochód został opracowany z myślą o tym, by jego rozmiar był dostosowany do układu przestrzennego miast przyszłości. W tym roku światło dzienne ujrzały także dedykowane “inteligentne” opony Bridgestone Connect, które pozwalają wyświetlać informacje o obciążeniu, ciśnieniu, przyczepności i stanie zużycia opony na ekranie wewnątrz auta, opracowanym specjalnie z myślą o koncepcyjnym modelu Nissana, IMQ EV.

 

Wraz z Japońską Agencją Aerokosmiczną (JAXA) i marką Toyota Bridgestone Corporation prowadzi także prace związane z obsługą międzynarodowych misji kosmicznych. Bridgestone weźmie udział w badaniu wyzwań i potrzeb w zakresie paramentów opon, które będą odpowiednie do wykorzystania w załogowych, ciśnieniowych łazikach [2] i zagwarantują lepszą przyczepność pojazdu na powierzchni księżyca.

Trzy najważniejsze dla nas obszary w 2019 r. to ekologia, mobilność CASE i inicjatywy realizowane z naszymi partnerami. Nie jest to żadne zaskoczenie, jako że to właśnie najważniejsze elementy, bez których inteligentna, bardziej wydajna mobilność przyszłości nie będzie możliwa. Dzięki innowacjom i podejmowaniu coraz to nowych, odważnych wyzwań we współpracy z naszymi partnerami, którzy dążą do realizacji podobnych celów, sprawimy, że nowa era mobilności stanie się faktem. Jestem przekonany, że w 2020 r. pójdziemy jeszcze o krok dalej w realizacji tych celów. Mark Tejedor wiceprezes ds. wyposażenia oryginalnego, Bridgestone EMEA

 

[1] Technologia Enliten redukuje opór toczenia opony średnio o 20 procent w standardowych oponach letnich premium i jednocześnie waży o 10 procent mniej, co niesie za sobą zużycie mniejszej ilości materiałów podczas produkcji. Dane według wewnętrznych testów Bridgestone przeprowadzonych na oponach Bridgestone Turanza T005 205/55R16 91H i Bridgestone Turanza T005 255/40R20 101 wykonanych zgodnie z normą ISO28580.

[2] JAXA i Toyota ustaliły wynagrodzenia z tytułu prac nad rzecz międzynarodowej misji kosmicznej (komunikat wydany przez Toyota Motor Corporation) https://global.toyota/en/newsroom/corporate/27059582.html

 

Źródło: Bridgestone

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).